Lacie NAS og Linksys WRT54GS - FTP server

• 0 kommentarer
Hej Alle,

Jeg har efter en fejl på min interne HDD i min mac besluttet, at smide min data på et eksternt drev.

Jeg har købt en Lacie Network Space 2 som også har mulighed for at fungere som NAS og FTP server. 

Dette er jeg selvfølgelig meget interesseret i - men jeg kan ikke få det til at fungere! Jeg kan fint mounte mine drev internet på mit Wifi, men kan ikke få lov at tilgå FTP serveren udefra.

Jeg har port-forwarded min routers porte 21 og 80 til min Lacie, og har sat routeren til at tildele Lacien ip 192.168.1.90 (udenfor DHCP range som starter ved .100). Derudover, har jeg bedt Lacien om at benytte IP 192.168.1.90. 

Jeg har tjekket min Internet IP som værende: 93.160.90.2 på myip.dk 

Hvis jeg efterfølgende prøver at tilgå lacien igennem min browser med enten http://93.160.90.2:21 eller FTP://93.160.90.2 får jeg ikke fat i Lacien. Jeg kan ikke finde ud af, om dette skyldes at der ikke peges på min router på IP pga. en DNS server, eller om det simpelthen blot ikke kan lade sig gøre - hvilket jeg da mener, at det burde.. Jeg kan fint pinge IP'en 93.160.90.2, men er ikke sikker på, om det så er min router jeg pinger eller blot en server hos TDC.

Hvordan kommer jeg videre herfra? Jeg kan ikke rigtig se hvor fejlen ligger. 

Tusind tak for jeres hjælp.

1 Kommentar

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints LauW har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Aaen.

Tak for dit indlæg.

Det der lige fanger mit øje er, at du vælger en IP udenfor IP-range?

En bestemt årsag til dette?

Grunden til jeg spørger er, at jeg selv har haft sat en pc op til og fungere, som FTP server på mit netværk med Homebox.

Det virkede helt uden problemer og forwardede, ligesom dig, port 21 og vist nok også 80 til den IP min pc havde fået. Så i Homeboxen sat statisk IP til på den IP pc´en havde fået.

Dette var mere eller mindre uden problem... og vil da mene det sku fungere ens mht. opsætning på mere eller mindre alle FTP.

Selv min Homedisk fungerer pt. som FTP server, som også er indenfor IP range. :-)

Hvis jeg har skudt mig selv helt hårdt i foden med IP range, så beklager jeg.

Men som du selv skriver, så virker de fleste ting, bortset fra FTP udefra.

Mvh

René

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)