Svar

laaangsom sideskift ved indtastning af ny WWW. adresse

Nu har jeg simpelthen snart prøvet alt...

jeg har slukket min router og box.... og tændt igen :-)

jeg har prøvet at ordne min computer, men jeg kan nu se at det ikke er den der er problemet for den har det faktisk rigtig godt.

jeg har prøvet at lave DNS-server adressen om ( som TDC har rådet mig til) men det har ikke hjulpet en meter. 

det er ligemeget om jeg sletter mine bogmærker eller ej. for den er også 16 sec. om at åbne disse....

ja i læste rigtigt 16 sec. om at åbne en enkelt side... det er simpelthen aaaalt for langsomt... er der nogle der har nogle ideer....

jeg kan først få hjælp af TDC på onsdag d 5/6--- og det er der jo lidt tid til... og så ville de nok bare fejlmelde den.

icon

Bedste svar af lotten26 2 juni 2013, 15:57

Hej Imac.

pyha. så havde jeg forstået det... ;-)

nej jeg er bestemt sikker på at de 11 var trådløst, men det var for 2 dage siden jeg lavde den test. så jeg lavede en ny test og den viste også VÆSENTLIG langsommere forbindelse. 

Jeg var omkring de 3 trådløst ( idag) det syntes jeg dog er en Markant forskel?????

11 i hverdagen og 3 i weekenden... og især når der lige umiddelbart ikke er nogle på min kanal.

den kanal jeg bruger scorede forresten 100... virker det ikke lidt underligt.?!?

skal jeg så vente på svar fra TDC eller kan jeg gøre mere ved min forbindelse?

Se original

20 Kommentarer

Hej lotten26

Hvis det er alle www. sider kan du Prøve dette, hvis du har styresystem win7, finder du stien her:

Menulinie - Funktioner - slet browserdata.

Hjælper det ikke, så prøv at opdatere din java, via denne side:

http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/

eller prøv en anden browser.

Tak maja. 

jeg har nu været inde på det link du har sendt mig og alle tallene er grønne. jeg har også diskfragmenteret og slettet browser data. 

jeg har fulgt dit link men desværre ikke nogen forbedringer.

jeg har ikke noget antivirus ud over AGV. men jeg ved ikke helt om den gør sit arbejde særlig godt.

velbekomme Glad humørikon

Selvom det er grønt ud for java, har jeg oplevet at der er kommet en ny version ind når jeg har opdateret via der.Om det er et tilfælde ved jeg ikki.

Ang. AGV bruger min søn også den, men hvorvidt om det er den der laver rav i det ved jeg ikke.

Bruger du ie - Er det kun på tdc-sider eller er det på alle? hvis ja har du så prøvet at klikke på

menulinie - funktioner - kompatibilitetsvisning?

Har du prøvet chrome fra google, for at se om problemet også er der.

https://www.google.com/intl/da/chrome/browser/

Ud over dette har jeg ikke flere forslag, men måske er der andre der kan hjælpe.Glad humørikon

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Hej lotten26,

kører du trådløst eller kablet?

Gælder det kun en specifik adresse, eller alle sider du vil åbne?
Mvh
Hej Imac.

jeg kører trådløst. WiFi og det er desværre alle sider... omkring 16 sek. før hjemmesiden er oppe... Øv 

MVH

Hej Maja

Jeg har været inde på javas hjemmeside og downloadet den nyeste, den fortalte mig at jeg allerede havde denne, så det er tilbage til tegnebrættet for min side.

Det er ALLE hjemmesider, og også når jeg trykker på deres link inde på hjemmesiderne. men der kan det nogle gange gå lidt hurtigere.... meeeen sjældent.

Agv: jeg vil i hvertilfælde prøve at afinstallere det...

Jeg bruger Crome... og har altid gjort det... måske skulle jeg prøve en anden?, selvom jeg ikke har særlig meget lyst... jeg har sådan Igoogle... den er jeg rigtig glad for.

jeg har ikke prøvet det der kompatibilitetsvisning... det skal jeg liiiiige prøve og vender så tilbage med svar.

MVH Lotten26

Omdømme 2

Hej igen lotten26,

Tror ikke at det er din computer, browser-valg eller Java der er problemet, så jeg ville prøve at koble computeren direkte på routeren og køre en TDC Hastighedstest. Se om resultatet er det forventede/det du betaler for. Hvis ja, så er det nok dit trådløse netværk, der skaber problemer. Hvis nej, så skal du bruge support fra TDC.

Og, når du nu alligevel har computeren koblet direkt til din router - tjek hvordan dit internet kører.

Trådløse problemer - prøv at skifte kanal på routeren - nu har du heller ikke afsløret hvilket router du bruger - men her er en manual for Homeboks:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23165

Mvh

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

iMac skrev:

En hel mase jeg (droid) er enig i....

Enig med iMac. Prøv med kabel.

Omdømme 2

OK, nu har jeg prøvet at få Droid til at fjerne sit indlæg, med citat "iMac skrev..."

Det vil han/hun så ikke, derfor en offentlig kommentar:

Jeg har ikke skrevet nedenstående i dette forum  (men jeg giver da gerne en "ros"!):

iMac skrev:

iMac skrev:
OK, nu har jeg prøvet at få Droid til at fjerne sit indlæg, med citat "iMac skrev..."

Det vil han/hun så ikke, derfor en offentlig kommentar:

Jeg har ikke skrevet nedenstående dette forum  (men jeg giver da gerne en "ros"!):

iMac skrev:

Det var da ærgerligt.

Jeg troede lige, at det ikke var helt ved siden af, det jeg havde foreslået.

Hej Maja...

uanset om du har ret eller ej. er dine forslag prøvet og jeg er virkelig glad for alt den hjælp jeg kan modtage, uanset om det er rigtigt eller ej. lærer jeg noget nyt af hvert enkelt indslag. 

så mange tak alligevel.

Charlotte V.

Ok - tak Charlotte Glad humørikon

Har du prøvet det der med kablet. Jeg tror, vi alle er spændte på, hvad det resultat vil bringe.

Hej Imac...... tja og ALLE andre der har prøvet at hjælpe....

nu er alt prøvet.!!

Jeg har virkelig læst stolpe op og stolpe ned, for dette er laaangt ud over min almindelige bruger viden. men jeg har prøvet at lave en hastighedstest UDEN kabel der skrev den 11 (ud af 16,5 som TDC har oplyst mig at jeg har) i DL og 1,2 ud af 2 i upload. MED kabel skrev den 4,5 mb i DL og 0,72 i Upload.

Ikke at jeg fatter det, MEN siderne poppede op som om de var blevet SKUDT ud af en kanon.

jeg kunne lige pludselig surfe rundt uden problemer og jeg kunne åbne flere sider i minuttet... hi hiMeget glad humørikon, ja jeg ved det godt... det lyder virkelig skørt... som om vi er tilbage i 1990érne men jeg har virkelig haft problemer med at komme rund på nettet fordi det tog 16 sec at åbne bare en WWW. side.. og sådan har det faktisk været lææænge.Humørikon frustreret

MEN 

jeg har DL inSSIDer 3 og der er ikke så mange på nettet herude på landet.Glad humørikon jeg kører på kanal 1- 4 og der er ikke andre jeg har fået en grøn linie og -34 ( med kabel) og 40 ( uden kabel) jeg er jo også kommet lidt tættere på routeren ( 2 meter) men alligevel.Blinkende humørikon

jeg har 4 andre netværk herude og de ligger ikke på min kanal men de ligger på kanal 5 og på kanal 3

så de går vel lidt ind over mine kanaler. de har dog en rød streg og ligger på nogle tal der hedder 89 og 92. men når jeg kigger på overlapingskanaler er der ikke nogle IFGL. inSSIDer.Meget glad humørikon

MEN hvorfor kan jeg lige pludselig surfe rundt som om jeg har det BEDSTE netværk EVER???!!??Overrasket humørikon bare fordi jeg har kabel på?!? 

jeg har aldrig før haft de problemer med mine computere... for jeg har 3 stk og de har allesammen nogle problemer,nu!?! 

Jeg har før haft problemer med mit net men dette fik vi en rep ud og kigge på... og det er fikset med en ny router og en ny lader til routeren... ( de havde åbenbart installeret det hele med den f´gamle lader og det kan den nye router ikke klarer)

Nu har jeg skrevet ALT hvad jeg har observeret... men jeg kan faktisk ikke rigtig finde hoved og hale i det. kan jeg gøre mere ... eller er det TDC der skal hjælpe mig... 

kom endelig med nogle flere gode råd og spørgsmål.

Min router hedder forresten

sagemcom 

Atheros AR5B95

hvis dette hjælper.....Humørikon med tunge

Omdømme 2

Ja, som bruger burde det jo ikke være en videnskab, men en gang i mellem er det, desværre.

Det du har gjort indtil nu, bekræfter at det er den trådløse del, der skaber dine problemer.

Det undrer mig dog, at du får højre hastighed trådløst (uden kabel)=11, men med kabel=4,5? Er det ikke omvendt?

Grundlæggende - hvis man har direkte opkobling, er der ingen forhindringer. Trådløst - ja, så kan der være forhindringer. 

Forestil dig, at signalerne skal gå uforstyrret i gennem, fra din router til dine computere - det kan være en mur, det kan være en anden forstyrrelse (micorovn, vejrstation) der skaber forhindringen.

Ud over det, er det altid den lavest fælles nævneren, der trækker netværket ned. Dvs. hvis der er en gammel computer, der trækker på dit nætværk, vil du opleve, at den enhed, "sløver" alt andet.

Sagemcom, er noget lort - det skal vi alle leve med, med mindre man selv køber en trådløs router, kobler til Sagem og deaktiverer Sagemcom´s trådløse funktion.

Mvh

Det er nu min løsning.

Hej Imac.

pyha. så havde jeg forstået det... ;-)

nej jeg er bestemt sikker på at de 11 var trådløst, men det var for 2 dage siden jeg lavde den test. så jeg lavede en ny test og den viste også VÆSENTLIG langsommere forbindelse. 

Jeg var omkring de 3 trådløst ( idag) det syntes jeg dog er en Markant forskel?????

11 i hverdagen og 3 i weekenden... og især når der lige umiddelbart ikke er nogle på min kanal.

den kanal jeg bruger scorede forresten 100... virker det ikke lidt underligt.?!?

skal jeg så vente på svar fra TDC eller kan jeg gøre mere ved min forbindelse?

Omdømme 2

Kan du gøre mere ved din forbindelse...?

Flyt routerens placering - lidt op, fri fra vægge, mure mv), se om det gør en forskell?

Mvh

CITAT:"kan jeg gøre mere ved min forbindelse"........... tja, måske lidt forkert formuleret.Meget glad humørikon

kan jeg gøre noget for min forbindelse... altså ud over at kontakte TDC og spørge hvorfor jeg kun for 3 istedet for de 16 som jeg er blevet lovet som minimum.... ( jeg har en 20MB forbindelse)

Jeg har haft TDC ude flere gange og de forsikrede mig at den stod optimalt. den står ikke direkte op af en væg. den står ikke under et skrivebord eller lign. den står fremme og synlig, selvom den ikke just er noget SMUKT syn... Humørikon med tunge

hvis jeg har undersøgt ALT hvad jeg kan som TDC kan spørge mig om og gjort mit forarbejde, uden det er blevet bedre, kan jeg nok ikke gøre mere før TDC ringer til mig... og så må jeg vel spørge om en bedre modtager... for det her er goooodt nok for langsomt.

MVH Charlotte V

Hej.

Spørgmålet er om det er forbindelsen mellem computer og router, eller om det er forbindelsen mellem router og TDC, der er langsom? Prøv at højreklikke på proceslinien nederst og vælg derefter "Start jobliste". På det billede, der så kommer frem er en fane med teksten "Netværk". Vælg dette, og se i kolonnen "Forbindelse". Hvad står der her? Ved trådløs forbindelse kan tallet variere, se hvad der står når en Webside er i gang med at blive overført.

Hvis tallet er meget lavt i forhold til hvad det burde være kan det være en indstilling på netkortet, der er forkert. Det kan også være en indstilling i routeren (i indstillinger for den trådløse del), der er forkert. Er det en meget gammel router eller en meget gammel computer, så kører de måske med en gammel langsom trådløs standard?

En anden mulighed er at der er noget, der forstyrrer den trådløse forbindelse. Det behøver ikke at være en computer, der forstyrrer. Det kan være en helt anden slags trådløs indretning, der er årsagen. Mikrobølgeovne kan også forstyrre, men den står vel ikke tændt mere end kort tid ad gangen.

Prøv at skifte kanal og se om det hjælper.

Hej Imag.

kan jeg få dig til at lave et indlæg her... hvor du skriver ( ligesom du har gjort før) at jeg skulle sammen koble min computer og router via et kabel. ... for det er faktisk det der har været løsningen.

Jeg ved ikke helt hvordan.... 

jeg kan ikke godkende et gammelt notat som en løsning, hvis jeg har svaret på det!? jeg ved ikke hvorfor. men hvis folk gerne vil have løsningen på mit problem syntes jeg også de skal vide det hele. 

og det ville hjælpe mig hvis jge kunne godkende dig som løsningen OG kunne skrive min oplevelse.

PFT

Charlotte V

Indskudt bemærkning:

Når du er logget ind på forum, bør du kunne klikke på accepteret løst tråd ud for alle dine indlæg, også dem du selv skriver. Hvis ikke du kan det, er det en fejl og så skal du skrive til en moderator.

Jeg giver dig ret i at den løsning der er på dit problem også er den der bliver markeret, ogse selvom  du selv er nød til at skrive det i et indlæg. Hvem der har skrevet løsningen er knap så vigtig. Det vigtigste er at tråden bliver løst og at dit problem er blevet løst. Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)