Laaaaaaaangsomt bredbånd ..........................

• Bruger
  • 11 kommentarer
Jeg har en gammel moster i Vildmosen, som jeg hjælper med hendes pc - og jeg fjernsupporterer hende via TeamViewer - og det går fint, MEN ....

vi bliver meget ofte afbrudt, fordi hendes internetforbindelse bryder ned - f.eks. skulle vi downloade Framework 3.5 og der måtte vi starte på det 3 gange, idet forbindelse gik ned !

Jeg har så lavet et lille forsøg på hendes pc, hvor jeg hver 10. sec pinger MIN offentlige IP-adresse - og der er finbindelse - nu skal logfilen så vise stabiliteten i forbindelsen.

Medens vi her i formiddag sad og sætte det hele op, bemærkede jeg, at andre stemmer brød ind på linien - det er ganske normalt sagde hun, det sker jævnligt. Kan deres dårlige tlf-forbindelser indekere noget om, at deres bredbånd er ligeså elendigt ? Det ER det iøvrigt, idet hun kun kører 512/128Mb da TDC-supporten siger hun ikke kan få mere derud i Vildmosen (ved Dokkedal) - kan det da virkeligt være sandt ?

Jeg vil samtidig lave det tilsvarende test af forbindelsen fra MIN pc - altså, hvert 10.sec pinge HENDES offentlige IP-adresse, men her er der IKKE forbindelse.

Jeg finder HENDES offentlige IP med IPCONFIG, da jeg IKKE kan komme ind på hendes router med 192.168.1.1 i InternetExplorer - og hvorfor egentlig ikke ?

og hvorfor er det ikke forbindelse FRA MIN pc til HENDES offentlige IP, men fint omvendt ?

.... gerne hurtig reaktion [i]

6 Kommentarer

Jeg har i mellemtiden talr med TDC-fejlmelding, og de kunne faktisk konstatere en kabelfejl på hendes linie - så må vi håbe det hjælper på stabiliteten.

Hastigheden er dog stadig meget lav - 512/128 !

Er mit spørgsmål med IP-adresser for teknisk til dette forum ?

Hvor skal man så i givet fald spørge om sådan noget ?

- supporten kan heller ikke svare !

mvh

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Man kan i (de fleste) routere vælge, om routeren skal svare på eksterne ping request.

TDC har nok valgt i deres standard opsætningen af forbyde dette.

Det er kun i test situationer som denne, at der kan være brug for dette.

Når kabelfejlen er udbedret, skal i nok havde fat i TDC support om bede dem måle linjen i gennem og i den forbindelse opdaterer modemmet til korrekt hastighed.

Modemmet står nemlig og tilpasser sin hastighed ved at måle packet error på linjen.

Når linjen har været helt ude i tovene, er det godt lige at få startet forfra.

Nu har jeg ikke været fysisk til stede i Vildmosen, så jeg ved ikke, hvilket udstyr, der er tale om, MEN ...

Supporten siger, at der kun er et "modem" og at hun ikke har fået leveret router fra TDC - og hun har ikke selv været ved at installere noget - DET ved jeg med sikkerhed.

Hvad er det så, der "har hendes" offentlig IP-adresse, som jeg jo har konstateret at hun har via IPCONFIG ?

Mht. om routeren skal svare på PING eller ej, så har jeg ikke stillet på noget desangående i min, og den svarer fint - den er også fra TDC, og sat op af deres montør.

Hej ksor.

Det er ret svært at svare præcist på dine spørgsmål ud fra de oplysninger du giver, men grunden til at du ikke kan pinge din vens offentlige IP er (forudsat hun kan komme på nettet, og du har den rigtige IP), at det udstyr der har IP-adressen ikke svarer på ping. Så banalt er det såmænd. Hvis hun har en router på, kan man i dens opsætning formentlig tillade svar på ping. Har hun en pc direkte til modem, er det formentlig en firewall som blokerer for ping.

vh

tarrou

bemærk forøvrigt at Windows firewall som standard blokerer for pingsvar. Har hun en Windows box direkte på modem, skal du formentlig tillade svar på ping (Enable ICMP) i firewallens avancerede indstillinger

>> shimika

Når

1) hun faktisk får pingsvar fra mig (=min router)

2) jeg har ikke ændret desangående i hverken router eller Windows firewall 

må jeg slutte:

A) min router "sidder" UDEN FOR Windows Firewall'en

B) min router default er stillet til at give pingsvar

MEN MEN MEN, jeg tror hun må skifte leverandør, idet PING-log-filen fra mit testprogram på hendes maskine viser, at hun i løbet af f.eks. 24-26 timer får flere afbrydelser (fra 20-30min til 4-5 timer) - og der er ikke noget umiddelbart mønster i afbrydelserne.

TDC-support siger, at hendes tlf-linie har "for stor dæmpning" (over 1000 - hva' det så end betyder !) og derfor kan hun ikke få højere hastighed end 512/128 Kbits og så endda med de nævnte afbrydelser - det er ganske enkelt IKKE acceptabelt for hende - så vi må søge anden leverandør.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)