Kvitering

Jeg købte en HTC af min broer som havde købt den hos TDC den 28/05/2010.

Nu er er den gået i koks og har slettet alt hvad jeg havde på mobil samt alt jeg havde på mit sim-kort det er squ lidt øv..

Jeg kontakter så tdc for at få til rep efter den ikke er så gammel for der er jo 2års garanti på,

problemet kommer så at kvitteringen er desvære bort kommet imellem tiden med TDC og HTC kan ser den er købt hos TDC den 28/05/2010 og er dækket frem til den 28/08/2012, MEN de kan ikke gøre nået fordi jeg ikke har kvittering, jeg kunne ha fået en ny kvittering hvis det var inden for 3 måndere fra købs datoen 28/05/2010.

Jeg snakker så med en fra TDC og siger til ham, det vil så sige at jeg kan tager min mobil og smide den af H.... til??

Det vil han da ikke råde mig til, (Hvorfor ikke ) det er jo ikke til at vide hvad det koste og sende sådan en ny mobil til rep på min egen regning, så kan jeg jo lige så godt købe ny... 

Det vil så sige hvis man køber en mobil hos TDC og sin kvittering bort kommer  efter 3 måndere så er der ingen garanti på selvom der er 2 års garenti på ???????????

Jeg bliver så lidt sur efter de kan jo se at den er købt hos dem den 28/05/2010 men der var ikke nået og gøre.

Skulle man gå til forbrugerrådet ??? eller kontant ?????

Hjælp mig hvad skal jeg gøre???

Hilsen RK1981

4 Kommentarer

KONTAKT TV 2

Har idag den 01/11/2010 været inde ved TDC.

Jeg fik snakket lidt med en der inde om mit lille uheld ( bort kommet kvittering ) hun sage så til mig jeg skulle kontakte kundeservice for at få en ny kvittreing,

Jeg sagde til hende at det havde jeg prøvet og det hjalp ikke nået, fordi jeg kun kan få en ny hvis det er inden for 3 månder fra købs dato.

Det kunne hun ikke forstå for det havde hun aldig hørt om så hun ringet til dem for at høre.

Og som jeg havde sagt kunne jeg ikke få en ny....:-(

Så nu er der skrevet til forbrugerrådet og Kontant, så må vi jo se hvad det føre til for

( Info fra kontant's hjemmeside)

Du har altid to års reklamationsret

Fup: Butikken kan afvise at reparere din vare et halvt år efter købet, fordi det så er op til dig at bevise fejlen.

Fakta: Du har ALTID to års reklamationsret. Det vil sige, at du kan henvende dig med din defekte vare til butikken og forlange den repareret eller ombyttet i to år efter købet. Så skal butikken tage stilling til din reklamation. Er du uenig i butikkens afgørelse, kan du klage til Forbrugerklagenævnet.

P.S. TDC og HTC kan se at min mobil er købt hos TDC den 28/05/2010 :-)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej RK1981

Ud fra det du skriver i dit indlæg læser jeg, at du har købt din mobil online via tdc.dk.

Når det er tilfældet kan vi ikke skaffe en kopi af købskvittering ud over de 3 måneder.

Vi kan heller ikke sige med 100% sikkerhed, at det er den telefon du står med i hånden, som er købt i maj 2010 - vi kan se, at det er den model.

Det er altid kundens ansvar, at dokumentere sit køb og det sker via den kvittering, som er udleveret/tilsendt i forbindelse med købet sammen med terminalen - det er derfor meget vigtigt, at gemme sine købskvitteringer.

Jeg vil derfor tillade mig at komme med en generel reminder: Husk altid at gemme kvitteringen i to år.

Du henviser en hjemmeside. Det er rigtigt fint. Jeg vil gerne supplere dig, med denne, hvor du kan læse alt om, hvilke rettigheder du har, når du handler i Danmark:

http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/bon

Alternativet er, at sende produktet til reparation mod betaling - det vil koste 299 kroner - og så kommer der et tilbud fra værkstedet på hvor meget det vil koste at reparere din mobil.

Du kan også forsøge med en softwareopdatering - det er muligt, at det løser problemet.

Venlig hilsen

Hej...

Tak for dit svar..

Jeg er klar over at det er mit ansvar og passe på min kvit men der kan jo ske mange ting til det bliver væk.

Det kan godt være i ikke er 100% sikker på at det er den mobil jeg sidder med er købt hos jer men det er HTC for de kan se det hos dem på IMEI nr: og de vil vel ikke sige til mig at det er den mobil hvis det ikke er det??

Kan ikke helt forstå i ikke kan se hvad for nogle telefoner i sælger for i må da også have IMEI nr: hos jer??

Efter min mening og de oplysninger jeg har fået kan jeg regne ud at TDC's garanti kun gælder 3 måndere hvis en's kvit bliver væk ? det er jo nok ikke kun mig som det er sket for?

Og for alle dem som mister sin kvit: f.eks. i en brand, eller vand skade så den bliver ulæslig ?

efter 3 måndere har ingen garanti på sin telefon?????

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)