Kunne godt snart bruge noget "bedre-nyt" Internet..

Hey TDC..

Vi har bøvlet med internettet i ca. 5-6 år nu, samt fejl meldte det flere gange, pga.. Det ikke har kunne kalde op til selve DNS-serveren (mener det hedder det), og lign fejl, hvor min forbindelse så blev sat ned til 1 mbt.
- Jeg har så fået 'lavet' mit internet sidste sommer, så jeg kom op på mine dejlige 4mbt. Men efter 3-4 mdr.. Så var der bøvl igen [i] ..

Jeg fejl meldte det, og intet kunne der stilles op.. Jeg har så snakket med flere fra fejl-service, og har dog kun fået af vide at i starten af 2011 ville der komme noget nyt system, så man kunne få mere og bedre internet.
Vi skriver så 2012 i kalenderen om få uger, og kører stadig kun med 2/512 Mb/t. Hvilket jeg ikke er så tilfreds med :/

Jeg ved at hele mit nabolag har udskiftet til SkyLine, da man kan få meget hurtigere internet gennem der, men de har dog bare det problem at deres "ping-tider" ikke er de samme som ledning, da de kører trådløst internet, så det kan ikke bruges til at spille online games på..

Kan der på ingen måder blive lagt nye ledninger (efter vi har fået konstanteret at der er irring i dem), eller få opgraderet så vi kan få noget hurtigere internet, end de små 2mb/t ? - det er jo trolds alt 2012 lige om hjørnet, og hvem har så lavt et internet i dag? [i]

Kan der indsamles underskrifter fra hele nabolaget, før der vil blive gjort noget ved det eller?
Vi ville gøre stort brug af det hvis muligheden var der, samt skrifte fra parabol til det kabel TV, samt en meget højrer forbindelse, og er næsten 100% sikker på at resten af nabolaget ville gøre det samme.

Lad mig hører mere fra jer! [i]
Mvh.
TK ! [i]

3 Kommentarer

Lyder lidt ligesom hjemme hos mig, har også været nede og runde 0.5 mbit/s et par gange i år. Det er dog blevet bedre nu. Kører pt. 5/1.5 mbit/s igennem Fullrate på min private og 3.5 mbit/s på en erhvervs forbindelse hos TDC.

Underligt nok kan Fullrate levere 5/1.5 mbit/s stabilt på vores gamle telefon-ledning, mens den nye ledning der er trukket ind i huset, kun kan præstere 3.5/0.5 mbit/s. Samme udstyr, samme ledningsvej. 

TDC udbygger "hele tiden" deres infrastruktur. Men det er bare ikke alle steder på en gang, så hvis man bor i udkanten af et eller andet sted, så er man ofte ikke prioteret så højt, som andre steder hvor folk bor tæt og hvor der er skarp konkurrence. 

Sådan et sted bor jeg f.eks.

Prøv at ringe til kundeservice og spørg ind til, hvornår de regner med at udbygge nettet i dit område, det kan være der er varslet en udbygning for dit område, eller at det ligger i 'planlægningsfasen' (skulle mit området eftersigende være).

TDC skyder som bekendt fiber ud i en DSLAM i udkantsområderne, der ligger langt fra den lokale central/teknikhus, så hurtigere hastigheder også bliver muligt for dem som ligger langt væk.

Hvis det ser helt håbløst ud, kan du sende en privat meddelelse til mig, jeg kender muligvis til et lille trick, der kan øge hastigheden lidt. Blinkende humørikon

Mvh. Tengu.

Det sjove at det hele er; Du siger at hvis man er uheldig og bo i udkanten, så er det ikke sikkert man får lagt nye ledninger eller fiber. Har et hold venner, som lige har lagt fiber ned langs deres indkørsel som er 1km. lang, og de er de eneste der bor dér, samt de ligger et stykke for nærmeste central..

Lyder mærkeligt at fullrate kan levere mere, når det er samme ledninger..
Syntes bare det er lidt "ringe" når der er gået så mange år, og når der er kommet så mange klager omkring det at der intet er blevet gjort ved det siden..

Har haft ringet og spurgt indtil det, og fik af vide som sagt at det ville have været kommet i starten af 2011 eller slutningen på sommeren, men der er stadig ikke noget :/

Det er bare æregeligt for der er næsten intet kun 2mbt kan klare i dag..

Det kommer også an på hvor du bor i landet, hvis du bor i TDC's forsyningsområde, skal du ikke regne med at TDC skyder fiber ind i dit hus. Hvis du bor udenfor TDC's forsyningsområde, så kan det ske, at fiberselskaberne kommer forbi med fiber, da de har en lidt anden strategi end TDC mht. udbygning.

Men jeg er helt enig, synes også det går for langsomt.

Jeg tror det er held, at Fullrate leverer bedre end TDC på samme adresse, eller også får jeg internet, igennem nyere udstyr hos Fullrate, jeg har oplevet hastighedsforbedringer hos TDC, efter jeg blev skiftet over på noget "knap så belastet udstyr"

Har du haft kontakt med dem for nylig? Der kan være mange årsager til, at der ikke er sket noget endnu, TDC skal først have fat i gravetilladelser, for at få lov at grave. Kan godt tage tid, fordi det skal omkring kommunen osv..

Kan godt forstå dine frustrationer, 2mbit er langt fra tilstrækkeligt

Mvh. Tengu

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)