Kundesupport skulle have mit play kodeord?!

Jeg har lige haft en samtale mit yousee support, pga en play licens som var gået i stykker. Hjælpen var skam også fint, men ham som skulle hjælpe mig bedte om mit kodeord.

Som jeg ser det er det er kæmpe brud på sikkerheden at TDC's medarbejdere skal have deres kunder personlige kodeord for at hjælpe dem. Dette resulterede i at jeg har været nødsaget til at skifte kodeord på mange af de portaler jeg bruger til daglig, da der nu er en tekniker der har kendskab til mit kodeord. Jeg ved godt det er en dårlig skik at bruge det samme kodeord flere steder, men jeg ved også at mange mennesker gør dette alligevel.

Er der andre der har oplevet dette?

Og hvis der er en TDC ansat der læser dette: Hvorfor bruger i en sådan usikker metode? Jeres ansatte har vel adgang til de oplysninger alligevel, uden i skal ind igennem jeres kunder adgang?

2 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Chriz har modtaget fra andre medlemmer.

Hey Evilfish

Jeg skal beklage hvis du har haft oplevelsen af visiteringen af dit problem ikke var sikker. Play licenser er i sit eget lukkede system og derfor kan det være nødvendigt at bede om passeword for at gennemchecke at det ikke er på kundelogin at fejlen sker. Anbefalingen er at du netop ændrer password før du oplyser det, så du kan ændre det tilbage efter sagen er undersøgt. 

DBH

Så burde jeres ansatte der har med DRM fejl at gøre oplyse dette explicit som standard. Nu er det kun fordi jeg normalt arbejder i et sikkerhedsfirma inden for IT at jeg ser (og stadig gør) meget kritisk på at man skal oplyse sit personlige kodeord. Fleste mennesker vil nok ikke se det på samme måde, men potentiel kan en af jeres medarbejdere gemme kodeordet han for at vide til andet brug.

Jeg håber ikke jeres medarbejdere vil gøre dette, og er da heller ikke noget jeg tror på. Men så længe muligheden er der vil jeg sige til folk at de skal virkelig passe på.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)