Kan kun læse webmail på min computer når jeg er logget på via arbejde

Jeg kan ikke læse webmail når jeg bare er logget på via ADSL forbindelse. Jeg kan læse webmail på min computer når jeg er logget på via mit arbejde. Hvis jeg kun er logget på internettet via min ADSL så kan jeg godt logge ind på TDC.DK, men TDC mail åbner ikke. Det samme gør sig f.eks. også gældende for connect-garmin.com og andre af TDC sider, f.eks. disse hjælpe sider. Så for at kunne skrive dette til jer, er jeg logget på via mit arbejdes netværk.

Jeg har checket sikkerhedsinstillinger osv. og de er samme internet explorer der bruges.

/Henrik

7 Kommentarer

Hej Henrik

Her du også tjekket om det sidste nye java er indstalleret? Og bruger du IE9 hjemme kan det også have en nigativ virkning på TDC-siderne.

Gå ind på TDC-testside og opdater java og flash, også selvom der måske står det ikke er nødbendigt.

http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/

Og så syns jeg lige du skal læse denne tråd om to små programmer der kan sørge for at din java altid er opdateret. Bare et forslag. Opdateringspogrammet Heimdal Agenten

Ud over dette har jeg ikke flere forslag.Glad humørikon

Mange tak for svaret og jeg vil prøve at køre som du siger, men jeg er ikke sikker på at det virker. Det er jo den samme computer med samme programmer jeg bruger. Jeg kan logge på og se mails når jeg er bruger explorer via min ADSLlinie og VPN forbindelse. Lukker jeg VPN og bare bruger internet så kan jeg ikke se det. Der er altså bare 10 sekunder mellem de to situationer og på samme computer, det er altså mærkeligt.

IT er mærkelig. Meget glad humørikonDet ser ud til at du er meget mere inde i det tekniske end mig. Jeg ved fra andre tråde at det kan være det der er årsagen, men ikke nødvendigvis. Skriv gerne igen hvis det ikke hjælper. Andre kan sikkert komme med andre bud.Blinkende humørikon

Måske er det en firewall, som bruger to forskellige indstillinger afhængigt af, om du er logget på firmaet eller ikke. Du kan evt. prøve at slå en installeret firewall eller sikkerhedsprogam fra kortvarigt, for at se, om det gør nogen forskel.

Hej Henrik

Fandt du ud af hvad problemet var? Glad humørikon 

Det er blevet løst, det var noget med firewallen på mit arbejde der forhindrede det, men det er ok nu.

hej

Du kan klikke på accepteret som løsning ud for det svar der hjalp dig mest. Om det så skal være dig selv eller om det skal være jeje, du vil kreditere for løsningen på dit prblem, er op til dig, men du hjælper andre ved at gi´ din tråd en løsning. God weekend!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)