Kun 5 MB i større by - pga. manglende konkurrence?

Som TDC-kunde (Home Duo Basic) er det med blandede følelser, man konstaterer, at hastigheden på bredbåndet nu tilsyneladende sættes op til 20 MB hos angiveligt 80 pct. af TDC's kunder - og samtidig kan konstatere at man selv stadig kun kan få 5 MB, selv om man  bor i en af landets større byer. Hvornår TDC kan levere mere end de 5 MB, kan man ikke få svar på. Det afhænger tilsyneladende af, hvordan TDC opgraderer sit net med nye centraler osv. Og den slags planer indvier man ikke sine kunder i. Jeg forstår godt, at TDC ikke ønsker at bruge flere penge på sit kobbernet end højst nødvendigt, men som kunde der ønsker en højere hastighed, må man så overveje alternativer hos andre udbydere - hvis de altså findes. Går man f.eks. over til mobilt bredbånd, skal man leve med en begrænsning på, hvor mange data, man kan downloade. Når det går så langsomt med at udrulle hurtigere bredbånd selv i større byer, kunne man få den tanke, at årsagen skal findes i manglende konkurrence. TDC kigger på kortet og konstaterer, hvor konkurrenterne er afhængige af TDC's kobbernet og derfor heller ikke kan levere en hurtigere forbindelse, og hvor der ikke er et konkurrerende fibernet. Her venter man så. Og det gør vi også...

1 Kommentar

Sidder selv med nøjagtig samme problem, ofte kan man dog ringe og spørge TDC, om der er planer for lokalområdet. Desværre er der ingen planer for mit område, så må nøjes med 3.2 mbit/s til de vågner op inde hos TDC, det er godt nok træls. 3.2 mbit/s var hurtigt tilbage i 04 .. nu er det minimal hastighed, den kan faktisk ikke engang købes hos TDC ...

Hvis du har mulighed for at få lagt kabel-tv ind eller allerede er tilsluttet, ville jeg hoppe på den vogn, internet via 3G er meget ustabilt, og det er de færreste steder man kan få 5 mbit/s konstant via 3G, selvom dækningskortet lover det i hele landet næsten .. 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)