Kortvarige udfald - HomeDuo

Jeg har haft dette problem længe. TDC har forsøgt at løse det med en ny forbindelse med "en anden routning" Egentlig blev vi enige om, at mit kobber nok ikke kunne bære 20/2 - den er testet til 12-13stykker, hvorfor jeg ville have hastighed sat ned til 10. TDC forslog mig den nye routning som løsning. Det tidligere lange gode indlæg om dette emne omtaler CRC fejl som en mulighed. Når jeg går ind i routeren ser jeg 126 CRC fejl -og i øvrigt nedenstående. Kan nogen sige hvad CRC fejl er og om det er det der er mit problem?

Status ADSL-linieKlarADSL standardUNKNOWNUpload hastighed2039 Kb/s (Intlv[LP0])Download hastighed18365 Kb/s (Intlv[LP0])DæmpningDownload: 32.1 (dB)Upload: 18.3 (dB)SNR margenDownload: 5 (dB)Upload: 5 (dB)HEC antal4511Firmware0xd17040115 min ES tæller0CRC fejl12624 timer ES tæller

2 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

"Kan nogen sige hvad CRC fejl er og om det er det der er mit problem?"

CRC står for Cyklisk RedundansCheck.

Forklaring
En måde at checke på om original filen = kopieret fil. Der genereres en checksum for hver fil og lagres sammen med denne. Når en fil overføres, sammenlignes checksummen (CRC-filen) for den afsendte fil med en ny genereret checksum ved modtagelsen. Hvis der er uoverensstemmelser, meddeles CRC-fejl. 

Cyklisk redundanscheck forkortes til CRC. 
Det er en checksum udfra hvilken, det kan ses om data er valide.

Det er næppe det der er dit problem. Jeg har 19317 CRC-fejl, og de har ikke generet mig.

Status ADSL-linieKlar
ADSL standardG992_5_A
Upload hastighed1021 Kb/s (Intlv[LP0])
Download hastighed17363 Kb/s (Intlv[LP0])
DæmpningDownload: 35.9 (dB)
Upload: 20.9 (dB)
SNR margenDownload: 6 (dB)
Upload: 11 (dB)
HEC antal300912
Firmware0xd170401
15 min ES tæller0
CRC fejl19317
24 timer ES tæller0
Læs dette link:

/t5/Bredb%C3%A5nd/Kortvarige-udfald-af-Internetforbindelse/m-p/28493

Mvh FN ;-)

PS: Det bekymrer mig da egentligt mere at din ADSL standard står som "unknown".

Ikke at det nødvendigvis behøver betyde en fejl. Ret beset aner jeg ikke en skid om det jeg her sidder og udtaler mig om. Meget glad humørikon

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Her er det snr margin der skal kigges på. snr er forholdet mellem støj og signal og skal helst være minimum 6 db. At din er på 5 tyder enten på en ekstern støjkilde eller for høj hastighed ( elle begge dele)

At du ikke kommer op på 20 mb tyder på at det er lige i overkanten. Det bedste ville være at få oprettet en fejlmelding på din linie så vi kan få undersøgt dit problem ordentligt.

mvh

Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)