Konvertere dvd film til Ipad

• Deltager
  • 0 kommentarer
Hello.

Vil høre om der er nogen herinde der kan fortælle mig hvordan jeg for dvd film på min Ipad er en rimelig fejl 40 til computer ;-)

Nikolaj

2 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Casmus/Nikolaj

Jeg ved det skam. Det er ikke noget du behøver at betale for, endda Glad humørikon

Men jeg er nød til at lave en såkaldt "Disclaimer", som det hedder på moderne dansk!

Som Administrator her på forum, er jeg jo officiel TDC repræsentant og kan som sådan ikke rode mig ud i nogen anbefaling af noget. Så hvis du vælger at læse videre, skal du betakte dette som et helt personligt råd, der intet har med TDC at gøre.

Du skriver ikke, om du vil bruge en Windows PC, eller en Macintosh til dit forehavende. Jeg er selv udelukkende Mac bruger, så måske andre skal ind over her, hvis du er inkarneret Windows bruger. Selv om det program jeg personligt bruger, vistnok virker til Windows, har jeg ingen erfaring med det, andet end på Mac.

Jeg bruger selv, med held dette program

http://handbrake.fr/ 

Det er det mest solide af dem jeg har testet, det virker bare og det er uhyrligt nemt (på Macintosh osX) at sætte op. Jeg installerede det blot, valgte hvad den video den skulle lave skulle bruges på (Apple TV, iPad, iPhone eller endda psx) ude til højre. Dette er vigtigt, ellers virker det ikke når du er færdig. Så satte jeg en DVD skive i og trykkede på "Start" og 27 minutter senere var videoen åben i iTunes og kunne overføres til min iPad, iPhone og ses på mit Apple TV...

God kvalitet, mulighed for at vælge tekster.

Godt råd - hvis den pludselig er meget lang tid om at encode en video (det kaldes det) så kan det være fordi du ikke har valgt hvilket format den skal lave ude i højre side. Så laver den blot en kæmpe fil på din computer, som tager enorm lang tid at encode.

Spørg gerne igen, hvis ikke dette hjælper dig og rigtig god fornøjelse med det.

(husk at det kan være ulovligt at lave iPad film af DVD'er du ikke selv ejer, eller har rettigheder til Glad humørikon  )

Hej Patrick.

Tak for hjælpen, jeg prøver om jeg kan finde ud af det.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)