kontrol af forbrug med USB router

For at kunne få bedre forbindelse har jeg brug for en bedre placering end direkte anbringelse af Huawei 1550 donglen i PC'en.

Jeg har via en antennemast eller "staniolparabol" opnået betydelige forbedringer når jeg bruger USB kabel, men langt det bedste resultat med netkabel til USB router ( Abeo ) og videre derfra til donglen anbragt optimalt højt i en tagluge på autocamperen.

Nu er problemet så at jeg ikke kan aflæse forbruget via Connect It, da  oprettelsen sker via USB routeren.

Hos anden mobil internet udbyder kan man via "min side" aflæse sit forbrug, og hvis forbrugsgrænsen overskrides automatisk ( kan fravælges ) få tildelt en ny kvote til samme månedlige pris som det nuværende, - altså 2 x prisen/ måned og ikke blot tilvalg af dyrere forbindelse.

Jeg skal lige gøre opmærksom på at abonnementet ikke er dyrere end TDC's med samme hatighed og forbrug - tværtimod.

Hvad foreslår TDC ?  

2 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

jg ved ikke hvad TDC siger der må du nok ringe og spøre dem.Humørikon med tunge det er jo et Kunde til Kunde forum.

ved andre udbydere som du skariver skal du betale en ny abonnements afgift hvis du overskrider dit for brug, men ved TDC bliver din hastighed bare sat ned, det vil sige at du kan surfe vidre bare ved en lavere hastighed og så uden at det koster mere.

du kan men netmonitor fra Kiss se dit dataforbrug(download og upload)

http://download.cnet.com/NetMonitor/3000-2381_4-10043855.html?tag=mncol;1

der står godt nok ikke at den virker til vista og Windows 7 men jeg har testet at det virker.

Tak for svar Mikkel.

OK jeg har nok ikke regnet med at TDC helt var stået af' i dette forum.

Jeg har anvendt MBb i 7 måneder og netop første gang været ude for reduktion af hstigheden i 5 dage.

Træls' - og så kan man ikke selv gøre noget ved det - lost'.

Rent økonomisk foretrækker jeg at få doblet mit abonnement for den måned jeg overstiger kvoten frem for hver måned at skulle betale for STØRRE forbindelse ( GB ) Blinkende humørikon

Har du god erfaring med downloads fra C-net ?

Jeg har desværre ikke - dårligt virkende Google maps via GPS locator med spam.

Måske har jeg bare været uheldig med dette, ellers nok tænkeligt, gode GPS program.

Derfor vil jeg nok tøve lidt med denne download, da jeg både bruger Windows 7 og XP i min opkobling med routeren.

Det andet system med at man kan gå ind og se hvor langt man er nået i download total for 1 eller flere PC'er, var vel nok at foretrække.

Mon ikke TDC finder ud af denne løsning hen af vejen.

Jeg er nok ikke den eneste som bruger router for USB donglen.

Glad humørikon 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P