Svar

kontaktlisteimport til webmail

• Deltager
  • 3 kommentarer
Hvornår bliver det muligt at importere kontaktlisten fra Windows Live Mail til TDC's Webmail? Alternativt..hvornår bliver det muligt at importere en simpel semikolonsepareret adressefil til tdc's Webmail? Det synes som om TDC's import-support for kontakter er stoppet med Vista...mvh John Christensen

icon

Bedste svar af jc12 8 oktober 2012, 10:47

Tak for dit svar...Jeg må med skam meddele, at jeg ikke havde læst jeres vejledning rigtigt, der står faktisk at jeg skal markere alle felter. Det gjorde jeg så, og først så det ud til, at der nu kom navne med, men ingen mailadresser....men da jeg så bad om at se de importerede personer (knappen nederst til højre), ja så var både navne og mailadresser og telefonnumre (endda med + foran) kommet med. Tak for din hjælp. mv John Christensen

Se original

5 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Bording har modtaget fra andre medlemmer.

Hej jc,

Det er skam allerede muligt. Hvis du har eksporteret, dine kontakt lister fra Windows Live Mail som .CSV.

Under menupunktet Adressebog - Importer i Webmailen, vælger du Windows Mail, denne guide passer nemlig også til Windows Live Mail.

Håber det kan hjælpe dig.

Hilsen Thomas

Hej Thomas

Du skriver (og tak for det), at det er muligt, at importere en Windows Live Mail adresseliste til TDC Webmail......hm. Har du selv prøvet det? Når jeg prøver, så gør jeg følgende: Jeg eksporterer fra WLM til CSV, men jeg skal, under eksporten, tage stilling til, hvilke felter jeg ønsker at eksportere....det svarer jeg så på efter bedste evne, og eksporterer. Så er jeg klar til import af CSV filen i Webmail...det går også fint, men....det eneste der importeres, det er alle mailadresserne, men ikke deres tilknytning til navne- eller til telefonnumre. Det er mildt sagt ikke hensigtsmæssigt. Der synes at være kludder med feltnavnene fra WLM. Hvis jeg så prøver at eksportere mine Wndows Mail kontakter..så går det lidt bedre, men også der er der kludder med felterne. Det virker gevaldig rodet..beklager. Det jeg allerhelst ville kunne er, at blive i stand til at importere en almindelig semikolon-separeret UCF-8 kodet tekstfil, for derved kunne jeg have en tekstbaseret grundkontaktliste (har jeg allerede), som kunne importeres i alle mine forskellige "gadgets". Jeg er næsten ved målet, men specielt webmail driller....(jeg kører win7 og WLM, bruger Android, gmail, osv., osv..) Med hilsen John Christensen

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Bording har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Jc,

Ja, jeg testede det før jeg svarede, faktisk også på en Win7 maskine. Under eksport af kontakter fra Windows Live Mail, satte jeg dog bare flueben ved alle felter. Ellers var det samme fremgangsmåde som i guiden.

Så det kan du evt. prøve.

Hilsen Thomas

Tak for dit svar...Jeg må med skam meddele, at jeg ikke havde læst jeres vejledning rigtigt, der står faktisk at jeg skal markere alle felter. Det gjorde jeg så, og først så det ud til, at der nu kom navne med, men ingen mailadresser....men da jeg så bad om at se de importerede personer (knappen nederst til højre), ja så var både navne og mailadresser og telefonnumre (endda med + foran) kommet med. Tak for din hjælp. mv John Christensen

Hej John

Godt det lykkedes Glad humørikon

Du kan hjælpe andre brugere ved at klikke på  "Accepteret som løst" ud for det indlæg der hjalp dig.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)