konstante fejlmeldinger ved e-mailforsendelse og internetforbindelsen

Mit computeanlæg ser sådan ud:

2 stk Windows XP computere, den ene Professional, den anden Home Edition koblet via en 2 port KVM Switch til 1 LCD-Monitor,1 Keyboard og 1 mus.Begge computere er med et ethernetkabel  via en SURECOM EP-806AX 5 port 10/100 m MINI SWITCH ,ADSL-splitter ,Adapter til 12VDC's SPEEDSTREAM ROUTER 4100 koblet til internet(bredbånd) Vores tredje computer, en Windows Vista Home Premium (Medion), der kører på en LCD-Monitor,trådløst keyboard og mus for sig, er med en 20 m ethernetkabel tilsluttet den omtalte Surecom mini switch. Den XP Professional har overhoved ingen internetforbindelse og de andre to viser flere gange om dagen og efterhånden i flere måneder følgende fejlmeldinger :

1.Internet Explorer (IE8) er holdt op med at fungere

2. Så snart jeg starter en computer :

Værten 'asmtp.mail.dk' er ikke fundet, socketfejl 11001, Fejlnr. 0x800CCC0D eller

Værten 'pop3.mail.dk'  eri ikke fundet, socketfejl 11001, Fejlnr. 0x800CCC0D

3.Internetexplorer kan ikke åbne websiden (tyder altid på internetafbrydelse!)

4.Når en e-mail ligger til forsendelse i Udbakken , kan det hjælpe at genstarte computeren for at få

e-mailen sendt  og internetforbindelsen er blevet repareret, men der kan også komme et svar fra

serveren: '501.5.5.2 RCPT TO Syntax error' Port 587-Serverfejl 501 ,Fejlnr. 0x800CCC79

5. Hent automatisk IP-indstilling for netværkkortet LAN-forbindelse.

De der fejl får jeg skiftevis flere gange om dagen  og nu allerede i flere måneder.

I forgårs blev jeg ringet op af en TDC-Tekniker , som gjorde sig bekendt under sin e-mailadresse

THGUL@tdc.dk, som mente at jeg havde brug for en router. Heldigvis kunne låne en Belkin Router ,men

problemerne er ikke blevet løst og...jeg kan ikke kontakte tekenikeren på denne e-mailadresse.

Jeg skal blankt indrømme, at det erikke længere morsomt at måtte arbejde på computer under disse forhold og jeg håber på, at I genkender mine problemer og kan sige mig, hvad der skal gøres for endelig at få bugt med denne daglige pestilens.  Sommetider spørger jeg mig om alle disse problemer kan skyldes dette bredbåndudstyr, jeg i sin tid fik fra TDC, skønt jeg har ikke haft de nævnte problemer i begyndelsen.

Jeg er meget spændt på at høre jeres kommentar på denne historie.

1 Kommentar

Hej misha

Velkommen til TDC-forum.

Først:

Øverst på denne side står der: TDC-Forum - Stedet hvor du for hjælp og hjælper andre.

Jeg tror desværre nok, at du har misforstået formålet med dette forum. For det meste er det andre kunder der sidder bag tasterne, og at det primert er kunder der hjælper hinanden. Det sker der er ansatte der lige kikker indenfor, men det er ikke noget vi kan regne med.

Noget andet er at dette er et offentlig forum. Det vil sige at alle kan se hvad vi skriver.

Du har skrevet en mailadresse i dit indlæg, det er ikke så godt. Diverse websider gennemtravles af robotter der høster mailadresser, som sælges til den kriminelle underverden. For at robotterne skal interesere sig lidt mindre for hvad der står i TDC-forum og for at beskytte mailadressens anonomitet, vil jeg foreslå dig, at skrive en privat meddelelse til moderatoren for forummet. Han vil meget gerne gå ind i denne tråd og rette mailen til krydser. Martin kan kontaktes her: /t5/user/viewprofilepage/user-id/6 

Derudover er det skønt, at du skriver så meget om dit problem, så mon ikke der er en anden bruger der kan hjælpe dig lidt videre.Blinkende humørikon

EDIT: Du må meget gerne skrive hvilke postpogrammer du har, samt om du evt. har samme problem med browseren firefox, som du har med IE8.

http://www.mozilla.com/da/firefox/

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P