Konfiguration af standard Speedstream 4100 modem til TDC ADSL

Jeg har en gammel Speedstream 4100 ADSL modem/router, som er flashet til Siemens standard software (A8M 106-65)
Med DMT kan man trække detaljerede oplysninger om ADSL-linjens kvalitet ud af den.
Problemet er, at jeg ikke kan få den til at virke helt med TDCs linje.

Normal modemopsætning hos TDC er som bridge. Det virker blot ikke, selvom modemet er indstillet som bridge. ADSL kommer op, men ingen pakker kommer på LAN-interfacet. Kan det have noget med MAC-adressen at gøre dvs. en ny MAC-adresse i stedet for den gamle på standard Motorola-modemet forvirrer en stund ?

I virkeligheden ønsker jeg en half-bridge dvs. TDC bridger til modemet, som har et LAN på indersiden, så jeg kan få adgang til linjestatistikken i modemet.

Jeg har opsat WAN som RFC2684 Bridge/IP VC 0/101 med IP-adresse lig med min faste IP og gateway med TDCs gateway IP i det lille 255.255.255.252 netværk, der er tildelt.

Host (= LAN) er sat til et 10.... netværk med default gateway som ovenfor. Fluebenet i "Use WAN" kan jeg ikke få den til at acceptere.

Det er muligt at sætte en PC på ethernet-stikket og trække linjedata i Bridge/IP og RFC2684 Routed mode, men IP-forbindelsen til Internet fungerer hverken i disse tilstande eller bridged.

Nogen forslag til, hvordan konfigurationen skal være ?

2 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

Hej jorgent,

Det var et fantastisk spørgsmål.

Desværre må jeg sige, at det ikke er noget, som vi hos TDC kan hjælpe dig videre med. Jeg har dog lige "bumpet" din tråd op på side 1, i håb om at andre kan hjælpe dig Glad humørikon

Hilsen Ulf

Jeg er bange for, at mit problem skyldes, at nyeste software mærket D240 ikke er fuldt ud bagudkompatibel med D141, som modemet er mærket med. Desværre synes en nedgradering af software ikke at være mulig, og da Siemens ikke længere supporterer dette modem, så må brugen nøjes med være øjebliksbilleder af linjen. Dette er til gengæld også velegnet til en kvalificeret dialog med TDCs teknikere. Fx. har jeg målt naboens linje og anbefalet ham at få sat 3 dB højere SNR margin på sin linje for at få større stabilitet (og nok dermed lavere hastighed Trist humørikon )

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)