Svar

Konfiguration af modem og firewall ?

Jeg har brug for hjælp til min TDC HomeBox fra Sagem.

(Hardware version: 3DK04-01, Software version: Fast3DK04_5AV240)

Jeg har en mobiltelefon der er på det trådløse hjemmenetværk. Den går fint på internettet (streamer, uploader, downloader og surfer), men den kan ikke synkronisere mail og opdatere vejr Widget's.

Fejlene er af typen: "kan ikke forbinde til serveren" eller "ugyldig server adresse".

Dette er kun et problem på TDC's bokse. Jeg har været i TDC's forretninger og koblet på deres WiFi - og problemet er det samme på alle TDC Bokse.

Hvis jeg forbinder til andre Wifi har jeg ingen problemer fx. Cisco, NetGear, D-Link.

Jeg aner ikke hvor jeg skal starte - kan nogen hjælpe?

icon

Bedste svar af Tommy11 29 november 2010, 20:49

Så har jeg en løsning.

Jeg har slettet 2 statiske DNS’er under [ Avanceret ] i HomeBox’en – kan ikke huske om de stod der i (standard) fabriksindstillingen?

Ellers er eneste ændring  på mobiltelefonen at jeg i forbindelses setup’et for mit hjemmenetværk har valgt statisk IP og TDC’s primære og sekundære DNS-servere.

Jeg har for nærværende ikke dykket mere ned i detaljerne – men er blot glad for en løsning.

Jeg nævner lige igen at dette kun er nødvendigt på HomeBox’ens WiFi – ikke på andre WiFi – så den hænger lidt i luften endnu.

/Tommy 

Se original

3 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Tommy

Jeg er lige nød til at vide lidt mere, for at kunne svare dig.

Hvilken mobil har du? Jeg er nød til at vide om det er noget med tlf og hvordan det skal løses.

Er det Homebox du har? Eller er det TDC Box?

Hilsen

Patrick

Hej Patrick

Først tak for at du viser interresse for mit problem og ønsker at hjælpe.

Det er en HomeBox (Home Trio løsning):

TDC HomeBox-ADSL

Hardware version: 3DK04-01

Software version: Fast3DK04_5AV240

Serie nummer: LK10120DP230165

Version: 4.0.21.3.3.1.32.1.1.1.6.Fast3DK04_5AV240
Release Date: May 25 2010
Platform: Sagem
mailto:F@ST35XX_TDCBOX
NRC_standard-fast3404-sip_openrg_orig_3-3-1-32-1-1-1-6_4-4-1_0-0-332

Telefonen er en Nokia N900 (Maemo 5) Version: 20.2010.36-2.

Problemet: Kan ikke synkronisere med min hostede Exchange server. Problemet er kun på TDC HomeBox'en ..også ander TDC HomeBoxe ... jeg har også prøvet at genindlæse fabriksindstillingerne i boksen - dette hjalp heller ikke.

Telefonen synkronisere fint på andre WiFi med andre routere på arbejdet hos naboer, DSB-gratis internet og via 3G og GPRS.

Så jeg føler mig overbevist om at det er en konfiguration i HomeBoxen?

/Tommy

Så har jeg en løsning.

Jeg har slettet 2 statiske DNS’er under [ Avanceret ] i HomeBox’en – kan ikke huske om de stod der i (standard) fabriksindstillingen?

Ellers er eneste ændring  på mobiltelefonen at jeg i forbindelses setup’et for mit hjemmenetværk har valgt statisk IP og TDC’s primære og sekundære DNS-servere.

Jeg har for nærværende ikke dykket mere ned i detaljerne – men er blot glad for en løsning.

Jeg nævner lige igen at dette kun er nødvendigt på HomeBox’ens WiFi – ikke på andre WiFi – så den hænger lidt i luften endnu.

/Tommy 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P