Svar

Klage til TDC - Mobiltelefon Sony Ericsson Vivaz

Kære TDC,

Jeg har i dag (d. 13-12-2010) været inde i Jeres butik i Århus (Søndergade 15) og klage over min Sony Ericsson Vivaz ”smart”phone for 3. gang.

Min telefon har siden jeg købte den haft funktionelle og sære problemer, som også er blevet konstateret i butikken, men stadig i dag står jeg uden nogen telefon der virker.

I jeres butik er jeg blevet oplyst, ”at I hos TDC desværre ikke kan hjælpe mig direkte med problemet, men at I desværre først skal tjekke med Sony Ericsson om DE kan gøre noget eller om DE vil ombytte min telefon”.

Jeg er virkelig skuffet og føler mig utroligt snydt over at jeg nu for 3. gang står uden min telefon, fordi den lige skal ”tjekkes” hos andre end TDC selv.

Som kunde hos TDC i over 10 år, er jeg forundret over, at gang på gang når man som kunde har et problem, bare får en ’smøre’ om at det i virkeligheden slet ikke er jeres ansvar men at nogle andre skal tage sig af mine problemer med jeres produkter eller services.

Jeg har i dag efterfølgende mit besøg i TDC butikken, været et smut forbi forbrugerrådgivningen i Århus og har da heldigvis også fundet ud af at det ikke er tilfældet, at jeg bare skal finde mig i denne form for ringe service.

Nu overvejer jeg kraftigt om mit næste skridt virkeligt skal være at klage til Forbrugerrådet og Forbruger Ombudsmanden, for at jeg kan få en tilfredsstillende service fra TDC, når jeg har et produkt der ikke virker.

Derudover er jeg også utilfreds med, at der ikke (umiddelbart) kan findes en direkte mulighed for at klage via email, da jeg gerne vil skrive en direkte skriftligt Klageskrivelse.

Jeg ser frem til at høre fra jer, om i selv endeligt kan finde en løsning på problemet.

Med Venlig Hilsen,

Mark Andreasen

icon

Bedste svar af MarkAndreasen 3 januar 2011, 09:52

Hej allesammen,

Jeg vil gerne sige tak for jeres interesse i mit indlæg her på TDC forum.

Mit problem med min (ikke fungerende) Sony Ericsson Vivaz telefon er nu løst.

Jeg har fået en ny telefon, en HTC Legend (phantom black), som jeg er glad for.

Få dage efter jeg havde skrevet til TDCs klageafdeling og samtidigt skrevet det oprindelige indlæg, blev jeg kontaktet og fik at vide at jeg hurtigst muligt vil blive kontaktet af den lokale TDC butik.

De ringede få timer senere og vi aftalte at jeg kunne komme ind i butikken og vælge en ny telefon.

Hermed vil jeg gerne sige 'tak' til TDC og deres flinke butiksansatte, som hjalp mig med at finde en ny telefon. Til trods for problemerne med den anden telefon er jeg igen en glad TDC kunde (og håber selvfølgelig det forbliver sådan) Glad humørikon

Med venlig hilsen,

Mark Andreasen

Se original

5 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jytfin har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Mark!

Først vil jeg sige at jeg er rigtig ked af de problemer du har med din Sony Ericsson Vivaz.

Når det så er sagt så kommer jeg til resten af det jeg vil skrive til dig.

Når en mobil kommer på værksted i dette tilfælde TDC's værksted i Odense så har de nogle regler for hvad de må lave og ikke lave på de forskellige modeller og mærker, og nu da du ikke skriver hvad der er galt med den siden den har været afsted 3 gange nu, så er det lidt svært for mig at sige hvad der kan være sket.

Men typiske fejl som udskiftning af display, tastatur og software opdateringer osv må de godt foretage, men er fejlen hardware relateret så må de faktisk ikke lave det her mener jeg selve printet/telefonen, der skal de sende den til producentens eget værksted.

Jeg har selv stået i lignende situation med en mobil fra Telenor som også havde en defekt touchscreen som så viste sig at være noget hardware halløj på selve printet som ikke var i orden på den og der blev den også sendt på deres værksted 2 gange hvor den så anden gang måtte en tur til Sony Ericssons eget værksted for at få fejlen lavet.

Om Sony Ericsson vil ombytte din enhed eller ej kommer igen meget an på hvad der er galt med den, det har TDC ikke noget med at gøre om at S//E (sony ericsson) skal bytte den eller ej, men deres værksted (TDC's) kan så tage den beslutning om at bringe sagen videre til S//E og sige hvad de mener om denne triste sag med din mobil.

Jeg kan godt følge dig i at det er trælst at ens mobil skal afsted så mange gange og når man får den hjem så virker den ikke som den skal men jeg ville så aldrig gå til forbrugerrådet med det før jeg var sikker på  at der var fundet en acceptabel løsning fra TDC og Sony Ericssons side, men der er vi jo så forskellige.

Men jeg håber da at du får en mobil der virker og at du bliver tilfreds med den

Klart manden går til forbrugerrådet når lortet ikke virker efter at have klaget over det 3 gange!

Det er da for ringe at den ikke promte er blevet ombyttet med en ny!

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jytfin har modtaget fra andre medlemmer.

Der er vi meget enige i at det er ringe at der ikke sker noget anden gang den er til repration, men værkstederne har desværre en procedure der gør sådan, havde det været i iPhone så havde han fået en ny promte da de er noget dyre i reservedele.

Men Sony Ericsson SKAL efter 3 gang lave en swap og gør de ikke det så kan jeg anbefale forbrugerrådet

Jamen det er vist helt normalt hos TDC. at kunden ikke får ret,og det er på trods af lovgivningen..

Købte en Sony Ericson i maj måned,som jeg nåede at have til reperation 5 gange inden jeg sagde kontrakten op..TDC. misligeholder deres kontrakter....da kunden har ret og krav på en ny vare når den ikke kan repereres,og det er den samme fejl den kommer tilbage med som den blev sendt til reperation for..Er der nogen der kender et teleselskab,hvor man IKKE bliver snydt og bedraget

Hej allesammen,

Jeg vil gerne sige tak for jeres interesse i mit indlæg her på TDC forum.

Mit problem med min (ikke fungerende) Sony Ericsson Vivaz telefon er nu løst.

Jeg har fået en ny telefon, en HTC Legend (phantom black), som jeg er glad for.

Få dage efter jeg havde skrevet til TDCs klageafdeling og samtidigt skrevet det oprindelige indlæg, blev jeg kontaktet og fik at vide at jeg hurtigst muligt vil blive kontaktet af den lokale TDC butik.

De ringede få timer senere og vi aftalte at jeg kunne komme ind i butikken og vælge en ny telefon.

Hermed vil jeg gerne sige 'tak' til TDC og deres flinke butiksansatte, som hjalp mig med at finde en ny telefon. Til trods for problemerne med den anden telefon er jeg igen en glad TDC kunde (og håber selvfølgelig det forbliver sådan) Glad humørikon

Med venlig hilsen,

Mark Andreasen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)