kapitalistisk bondefangeri!!

Har nu endelig fået vores tdc tv (hometrio) og må indrømme at jeg er skuffet beyond hvad burde være muligt!!

Man betaler for en boks som fra Cisco fabrikken er udstyret med en HDD (dvr) denne funktion koster ikke tdc så meget som en femøre!! Men funktionen af denne er frakoblet hvis man ikke betaler for den pakke med 100 gratis film og optage/pause funktion?!?

Hvorfor??????? skal folk betale for Hardware funktioner i boksen som man allerede betaler 400,-kr om md for at have/leje??

Vil gætte på at de fleste ikke engang benytter ip telefonien som i abonnementet også medfølger, hvilket tdc burde takke for da det er penge lige i lommen for noget som de ikke behøver at bruge tid på...

Derfor føler jeg en vrede over for deres måde at markedsføre hometrio på med alle de ting boksen kan og de ting man kan få med, kanaler, filmleje muligheder osv osv,,

deres gratis film og deres tdc play kan de for min skyld godt beholde, (filmene kan man på loppemarkeder få kastet i nakken 5 stk for en 20,- pga ingen alligevel gider glo på dem og tdc play har jo intet i musik?? deres "millioner" af numre består i 117 forskellige plader med de samme 12 numre??? Så er spotify dog bedre med deres udvalg).... og så bare nøjes med at åbne for pause og optage funktionerne igen da disse kun involverer boksens hardware og ikke hvad tdc skal levere.

og det er jo netop de selv så smarte funktioner boksen er markedsført med...

Kan forstå man skal give leje for at se film og kanaler, men det er ikke i orden at fjerne boksens fulde hardware funktioner...

Ydermere så er basis pakken også noget skidt i form af at de fleste kanaler er gratis at modtage med en digital antenne som man kan købe for et engangs beløb af en 200 krone i harald nyborg, og så får man endda HD kanalerne i HD og ikke i SD som tdc igen ned graderer i deres system. DR HD er en gratis HD kanal men hos tdc tillader man sig at lave den om til SD!?!? JEG har ikke købt tv udstyr for flere tusinde kroner for at modtage dårlige billeder!

hvad har tdc tænkt sig at gøre ved disse forhold som fra DR's side næsten burde ses som værende ændringer i "deres" system or deraf burde være forbudt at røre ved!.....??

Jeg vil have at jeg kan udnytte min boks for det den kan og så betaler jeg gerne for de film jeg måtte ønske at leje og de kanaler jeg ønsker at kunne se..

Efterlyser også en boks og remote der virker ordentligt uden man behøver lasersigte for at kunne ramme boksen så den fatter at man prøver at komme i kontakt med den!

samt at det dårlige tdc play (når man nu har det med i abb.) virker bedre end det gør nu, hvor alt fryser når man skifter sang og at den hopper tilbage i playlisten hvergang man sletter et nr....alt ialt en meget meget dårligt UI der er på dette produkt!

Ville være rart at:

Kunne vælge mere end én sang ad gangen til sletning..

Lave playlister via tv og ikke kun på plays hjemmeside..

Ville også være super rart og tidssvarende at der i "mit tdc" kom en email/internet browser fane og at man fik den usb port til at virke så man dér kunne tilslutte evt tastetur til brug på play og email, da det at søge i play på remoten er totalt ubrugeligt og kræver meget tid fordi remote og boks bare ikke kan lide hinanden!

Bliver drastiske ændringer ikke foretaget på dette nu år gamle produkt, så smutter svendsen s*u igen tilbage til anden udbyder, hvor han ikke er til grin for sine penge...!

4 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints ThomasG har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Vi er rigtigt kede af, at du er skuffet over din HomeTrio. Det er absolut ikke dét, der er meningen. Vi forsøger løbende at optimere kanaludvalg, ekstra-funktioner og prissammensætning, således at så mange kunder som muligt vil være glade og tilfredse med produktet.

Optagefunktionen, som ligger i vores pluspakke, koster faktisk TDC penge, årsagen til dette er, at der bruges ekstra datastrømme, når kunden benytter optagefunktionen. Da ikke alle kunder benytter denne mulighed, har vi lagt den i pluspakken, således at de kunder, der ikke benytter den, kan vælge den fra.

Vi er kede af at høre, at du ikke kan finde nogle film i vores "100 gratis film", som du kan lide. Jeg synes, der er mange gode film blandt andet American Gangster og Precious, som begge har fået fine anmeldelser. Der er også nogle af mine yndlingsfilm som fx The man who wasn't there, som er en fantastisk film af Coen brødrene og The Machinist, hvor Christian Bale leverer en fantastisk præstation. Hvis du ikke har set de film, vil jeg gerne personligt anbefale dem Glad humørikon

Du skriver også, at du ikke synes, vi har nok musik på TDC Play, vi har lige nu omkring 18 millioner musiknumre, det er selvfølgelig rigtigt, at nogle af numrene kan gå igen fx i forskellige indspilninger af samme numre. Hvis der er noget musik, som du godt kunne tænke dig, men som du ikke kan finde på TDC Play, er du velkommen til at ønske de musiknumre i Play-afdelingen af dette forum Glad humørikon

Med hensyn til kanaludvalget, da har vi lavet basis pakken, fordi vores kunder efterspurgte en TV løsning med færre kanaler. Vi forsøger at lave et tilpas antal forskellige TV pakker, så vi kan give så mange kunder som muligt lige præcis den løsning, der passer bedst til dem. Grunden til at vi i nogle tilfælde sender DR HD i SD er, at der er nogle kunder, der ikke har nok båndbredde til at trække HD pakken, hvor DR HD hidtid har ligget. Derfor har vi valgt at give alle kunder DR HD i SD, så der ikke er nogle kunder, der snydes for alle de gode programmer på DR HD. Man får selvfølgelig stadig DR HD i HD, hvis man har HD pakken.

Du skriver, at du oplever problemer med din fjernbetjening til din TV boks, det lyder som, der er noget galt med fjernbetjening eller IR modtageren på din TV-boks, det skal vi selvfølgelig have rettet. Du må meget gerne kontakte vores Hotline, så skal vi nok få løst det. Du kan finde kontaktoplysningerne her: tdc.dk/kontakt.

Du kommer også med nogle forbedringsforslag til vores MitTDC App. Det er altid super med noget feedback, og det er skam noget, vi lytter meget til Glad humørikon Jeg synes, du skal skrive de forbedringsforslag, du har på denne forumtråd: http://go.tdc.dk/qeqynb

Jeg håber, at ovenstående svarer på dine spørgsmål Glad humørikon

Med venlig hilsen

ThomasG

Tror der er lidt begrebs forvirring ang. DR HD, DR1 er også HD, og er et must carry program free to air hos andre udbydere, men er kun i SD på en Home Trio løsning, desværre. Det gamle DR HD hedder DR 3 og udsendes kun fra DR i HD kvalitet. Med hensyn til at båndbreden ikke kan trække HD pakker enkelte steder lyder underligt, når der i de fleste tilfælde tilbydes en 20/2 forbindelse med en Home Trio løsning, dvs. normalt vil den være droslet ned til en 17/1.3, hvilket fint skulle dække et HD IPTV signal. Men man undre sig over at TDC vælger at bruge VDSL men holder igen på den hastighed som VDSL reelt kan bære, som er 52/16 Mbit, men kan skyldes at deres DSLAM på centralerne ikke kan følge med. Nu er vi trods alt nogen som bor i mindre byer, hvor en Home Trio løsning giver mulighed for at få et rimeligt antal TV kanaler, så burde kvaliteten også følge med, når man jo betaler for et produkt.
Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Pulvermos har modtaget fra andre medlemmer.

Når nu denne tråd er genoplivet kan jeg ikke lade være med at studse over ét af TDC's svar. Jeg forstår simpelthen ikke at der skulle kræve ekstra tv-strømme at optage? Lad os sige at jeg gerne vil se X Factor. 1. Jeg kan vælge at se det når de sender det = 1 tv-strøm. 2. Jeg kan vælge at optage det og se det senere = 1 tv-strøm.
Hvorfor er det lige at løsning 2 er dyrere end løsning 1?
Jeg gætter på at TDC's svar er at man ved køb af optage-funktionen får lov til både at optage og se en anden kanal samtidig. Men kunne man ikke bare give basiskunder lov til at optage på den ene tv-strøm man har til rådighed, og så kunne tilkøbe ekstra tv-strømme hvis man skulle ønske det?
Det kræver kun en ekstar støm hvis du optager et andet program end det du ser, men prøv lige at se et HD program og forsøg at optage et andet HD program, det kan ikke lade sig gøre.

Hvis du gerne vil optage f.eks TV2 HD og se DR3 i HD så brokker modtageren sig og siger til dig om den skal udelade optagelsen ellers skal du finde en anden IP strøm at se som er SD.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)