Kabel

Er der nogen, der kan hjælpe mig med følgende problem.

Jeg har TDC bredbånd, som fungerer ganske udmærket, og nu påtænker jeg at få

home trio.

Jeg var på besøg et sted, hvor en TDC tekniker netop var ved at indstallere Home trio,

han udskiftede det gamle blykabel fra samledåsen på muren og de cirka 10 meter til det sted

hvor kablet blev ført ind i stuen.

Han fortalte, at de gamle blykabler er brugbare til internet, men ikke til TV.

Jeg glemte, at få oplyst, hvilke kabeltype, der skal anvendes. Måske nogen kan hjælpe mig?

Jeg har selv et langt stykke fra dåsen på muren til det sted hvor en Homebox skal placeres og vil derfor

gerne trække dette kabel på forhånd.

Med venlig hilsen

Claus Emil Brandt

3 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Brug Netværkskabel, Kat.5 eller 5e er OK.

Mvh

Kim

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg læser det som det er det kabel der går fra en af TDC's udvendige dåser til dit stik?

Alle kabler FØR det første stik er TDC's - og dem må du ikke arbejde i. Den dåse du skal ind i for at få fat i kablet er sikkert en der skal åbnes med en trekantnøgle - og så er det NO-GO for dig.

I det øvrigt er det ikke korrekt at blyforede kabler generelt ikke kan bruges. Det kommer helt og aldeles an på en konkret vurdering af det konkrete kabel.

Vh

Peter

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Blykabel fra fordeler ude på huset til 1. stik og frem til det 1. stik er ganske rigtigt tæt på at være dødssynd nr 8. Kun i ganske særlige tilfælde som f.eks. etage ejendomme bibeholdes gammelt kabel.

Du må meget gerne selv trække et kat 5 /5e kabel mellem dåsen og der hvor stikket skal være.

Husk blot at vi selv skal tilslutte det i begge ender og at det ikke må være blødt kabel.

mvh

Jan

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)