Jeg vil skift fra dumb til smartphone med taletid

I dag har jeg en billige Nokia mobiltelefon uden abonnement. Jeg bruger TDC taletid som er det mest økonomisk for mig. Nu vil jeg gerne købe en mini smartphone for at kunne bruge internet når jeg rejser (med gratis WIFI på hoteller osv.).

Men jeg er en mobiltelefon noob og så har flere sporgsmål:

Kan jeg flytte mit telefonnummer fra min dumbphone til den ny smartphone?

Kan jeg fortsat bruge taletid på en smartphone? Her er jeg kun intereseret i SMS og opkald og ikke internet service.

Men er det rigtigt at jeg kan bare købe en smartphone uden abonnement og få internet forbindelse via en WIFI? Jeg er ikke helt klar hvordan det fungerer med en telefon.

Og sidste er, at jeg ikke så gerne vil bruge mange penge denne første gang så jeg har tænkt mig at købe en mini Samsung e.l. Er der noget jeg skal ved om hvilken model jeg har brug for (for basic telefony og WIFI internet, f.eks. for at kunne se Facebook og email).

Mange tak på forhand!

2 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Electronic har modtaget fra andre medlemmer.

Hej steve_i,

De fleste smartphones på markedet, har det hele. Nogle er hurtigere, har mere plads etc. end andre, men de kan stort set det samme.

Jeg er selv Samsung fanatiker, så du gør intet dårligt i, at købe en samsung smartphone. Kan anbefale dig Samsung Galaxy S3 Mini som en udmærket start smartphone.

Du skal købe din nye smartphone uden abonnement, det er korrekt. Køber du smartphonen hos en teleudbyder, vil mobilen være låst hos dem. Så køb uden.

Mener godt nok du skal have nyt simkort, (microsim), det kan du bestille hos kundeservice.

Din abonnement og nummer vil virke som før på en smartphone, du skal bare huske at slå Mobilt netværk fra, så du ikke modtager bragende store regninger på det, og i stedet tilslutte Wi-Fi, som er det du skriver.

Du kan lige vende tilbage, når du har en bestemt smartphone i tankerne, så er det lidt nemmere at guide dig videre. Glad humørikon
Mange tak for det!

Godt nok, så hvis jeg fårstår det rigtigt, skal jeg bare bestille en mini simkort fra TDC for at flytte mit telefonnummer.

Og tak for tippet at slå mobile network fra!

Jeg havde tænkt mig at prøve en af de billigere Samsung modeller for under 1000 Kroner, som f.eks. Samsung Galaxy Mini II. Mit behøv er mest for at kunne få en internet forbindelse på vejen, selvom det er måske lidt langsamt. Tror du jeg satser for billigt?

Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P