Jeg kan pinges - fjern det, tak?

Jeg er af forskellige årsager blevet nødt til at bruge TDC´s Homebox, så nu er der dukket et problem op med at jeg kan pinges - det kunne jeg ikke før med min tidligere box.
Ping Reply: RECEIVED (FAILED) — Your system REPLIED to our Ping (ICMP Echo) requests.

Jeg har været inde og kigge i boxen, men ved ikke hvor man slår det fra, nogen der ved det?

Ps. på den gamle box, sku man bare tilslutte den til nettet, der var ikke alle de problemer som med homeboxen.

Jeg kunne ikke komme på nettet med Homeboxen, teknikerne vidste det ikke, jeg fandt ud af at det var den indbygget firewall.

Så nu kan jeg altså Pinges.....

36 Kommentarer

Glad humørikon

jeg tror jeg ved hva fejlen er

1. åben din browser (f.eks. internet exsplore) og skriv 192.168.1.1 i aressefelt

2. tryk enter

3. indtask admin som brugernavn

4. klik på en lignede dør som er åben (den er blå) for at komme til konfirgurationsmenuen

5. tryk på firewall i venstre side

8. klik på generelt, (udvidede menu)

7. sæt prik ved den type sikkerhed der ønskes

du kan så læse videre i denne menu hva du alt kan det var den hjælp eg fik da jeg skulle ordne mine ip.adresse samt da jeg skulle ha sat en ps3 til homebox og det har virket li siden uden problemer trådløst samt med kabel til ps3 så igang med at læse

knus Hanne

Det du beskriver er kort fortalt en "Maksimum sikkerhed" og det er den selvfølgelig sat til, og det hjælper ikke, så dvs. at du OGSÅ er sårbar på din pc, fordi TDC ikke har gidet at aflevere et færdigt produkt til kunden.

Jeg forstår ikke hvorfor der ikker er support fra tdc på et tdc forum?, eller er det måske åge brodtgård der har oprettet et forum på tdc site?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Du skal kunne pinge din router på din udventige IP, har du ikke kundet det før har der sikkert været neget galt med din computer.

at du kan pinge den betyder ikke er der er frit adgang til dit nætværk udefra, det betyder bare at din router er der.

der er TDC folk på forum, de skriver en gang imellem hvis brugere ikke har svaet eller det ses som noget sm andre bruger ikke kan svare på, der er også nogle af dem der indgår som "afmindlige" bruger og deltager i debatten. men gennerelt er det et Kunde til Kunde forum, hvor det er meningen at TDC kunder skal hjælpe andre TDC kunder med at få det bedste ud af deres TDC produkter.

Min computer ? griner

Jeg har aldrig haft de problemer med min Speedstream 4100, det er først sket efter jeg har måttet skiftet til deres homebox. prøv du og kør en grc.com, så ska du se hvor sårbar du er med din homebox - den består ikke prøven, som speedstream 4100 gjorde.

Du har ret, det betyder ikke at der er frit adgang til min pc fra nettet af, det betyder blot at dem der har internet og hackertools kan pinge mig/dig for at finde exploit i dit styresystem - den mulighed kunne man ikke med speedstream.

Jeg overvejer at finde anden udbyder, godt nok får jeg det billigt fra tdc, men der er grænser når det går ud over ens sikkerhed

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Kim

Via speedstream kørte du kun til enten din egen computer eller din egen router. Hvis du holder din firewall på din pc aktiveret kommer en hacker ikke længere. Samtlige routere både til erhverv og privat vil svare ping. Dette gør dem dog ikke til sårbare. Enhver hjemmeside du besøger kan jo også finde din ip når du har besøgt den.  Ping er som sådan ikke en sårbarhed.

Omdømme 2

Forresten kan andre udbyderes routere også pinges

Omdømme 2

Bare af ren nysgerrighed, hvad skrev grc på en portscan. Fandt den nogle der var åbne?

Hvis de ikke kommer længere som du skriver, HVORFOR laver microsoft så konstante exploit updateringer til deres styresystemer..?

Det nytter ikke noget at porte er lukket, en hacker udnytter exploit, det første han/hun gør er at finde dig, det gør de ved at pinge, så går de videre derfra

Speedstream kunne ikke pinges fra grc.com - den bestod prøven.

Jeg har læst fra andre på nettet der også klager over homeboxen at TDC vil have at kunderne kun bruger homeboxen, er det mon derfor vi andre ligepludselig ikke kan benytte vores speedstream 4100 længere?
Det havde noget at gøre med VDSL.

Omdømme 2

ja, men er du bag en router er det ikke nok at de kan finde den. De skal også videre derfra og er din router ikke sat op til forwarde trafik indgående til din lan ip kan de ikke komme videre derfra . Der er jo ingen vej defineret videre mod din pc. At mirosoft opdaterer skyldes udelukkende at lukke huller der fremkommer hvis du AKTIVT går ind på en inficeret side.

Omdømme 2

speedstream 4100 er et adsl modem. Homeboxen fåes både i en adsl og vdsl udgave og bruges primært til duo og trio produkterne. Rent faktisk er det sådan at har man tidligere haft sin pc direkte til sit speedstream modem er det nu lidt mere sikkert når man bruger homebox

Ok men det kommer så fra selveste grc.com, så jeg tror nu mere på dem, end på en tdc rådgiver der prøver at forsvare sit halvfærdige produkt til kunderne.

"Ping Reply: RECEIVED (FAILED) — Your system REPLIED to our Ping (ICMP Echo) requests, making it visible on the Internet. Most personal firewalls can be configured to block, drop, and ignore such ping requests in order to better hide systems from hackers. This is highly recommended since "Ping" is among the oldest and most common methods used to locate systems prior to further exploitation."

Netop derfor har jeg bedt om en metode at få det ping væk i jeres homebox firewall, indtil videre diverse rådgivere gjort det modsatte - det er at forsvare deres homebox, så man taler åbenbart for døve øre hos tdc.

Omdømme 2

Hvis jeg var fra tdc havde der stået "tdc ansat" under min profil. Jeg prøver lige igen. Hvor mange porte var åbne da du scannede ved grc. Ping i sig selv er ikke farligt blot en detalje som fortæller at der her er en router på adressen, ikke hvad der er bag den router. Ingen kan se om det windows, linux eller os x som er på din computer. Routeren er låst for trafik til routerens konfigurationsindstillinger med undtagelse af adgang fra specielle tdc ip adresser. Ingen kan bruge dit ping svar til noget som helst uden at du selv åbner op for adgang via routeren. At grc skriver failed for ping er kun et spørgsmål om ultimativ sikkerhed kontra sikkerhed. Det er IKKE en sikkerhedsbrist i sig selv.

Omdømme 2

Husk i øvrigt at dette er et "fra bruger til bruger" forum. Tdc blander sig kun sjældent i snakken her.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Hvis du vil være sikker på at det er rigtig det vi siger kan du jo køre IT og Telestyrlsens sårbarheds test

https://saarbarhedstest.it-borger.dk/orderform.do

som jeg har beskrevet skal du jo forsætte med dit eget login ikke ved jo ikke hvad du hedder ved tdc vel men gør du som jeg har beskrevet kommer meget langt den er jo kryptet osv når du får boksen mit det virkede med det samme selvom jeg ikke havde forstand på det

er jo ikke en af de yngre damer  er kun 50 som kan det der som i unge kan men sætter man sig ind i det lærer man meget af det må læser sig frem til

det jeg har skrevet er kun noget af det første men ellers kan du lokke dig videre på denne side som jeg har beskrevet oppe i mit første svar det burde du kunne finde udaf ihvertigfald  hvis jeg kan kan du også er ordblind og det er heller ikke nemt men fandt da en løsning på det   og jeg kunne lære det burde du også kunne det

okay Glad humørikon

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints CVX har modtaget fra andre medlemmer.

Hov Hanne...

Det var da godtnok nogle meget store bogstaver du der anvendte... Behøvede ikke engang at ha monoklen på for at læse det fra den anden ende af stuen... hæ...

Anyway - Jeg vil da lige driste mig til at forespørge, om ikke det her med ping'eriet ikke mere handler om den Firewall man installerer på sin computer (uanset hvilken fabrikat man foretrækker) end at det handler om den indbyggede Firewall i sit hardware ??

Har brugt omtalte side i en del år, til at tjekke min sårbarhed - og uanset mit hardware (med eller uden router - og uanset hvilken udbyder) Har mit system aldrig reageret på et Ping fra ShieldsUP...

Mine porte reagerer derimod ved at melde tilbage at de er lukkede... Det er ShieldsUP så ikke helt tilfreds med..

Men måske er jeg helt på vildspor ??

Mvh. CVX..

Den tester jo egentlig kun firewallen, det kan vi jo ikke bruge til noget.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints CVX har modtaget fra andre medlemmer.

Okay..

Var også kun en forespørgsel - Blander mig lige udenom igen... Har hverken noget udstyr, eller et problem, magen til dit...

CVX

Omdømme 2

Det er nu også firewall´en der blokker for ping. Det bedste resultat er at den viser portene som stealth

Ja det skriver du, men testresultaterne siger noget andet, alle porte er stealth på homeboxen og på speedstream - forskellen er at homeboxen kan pinges.

Omdømme 2

Sålænge de er stealth er det fuldkommen ligegyldigt om den kan pinges eller ej, der INGEN adgang ind til din pc men skal du ikke bruge din voip så prøv med et modem som du ved virker

Grc.com og Microsoft.com siger så noget andet som beskrevet før, men lad nu det ligge

TDC kunne i det mindste ligge en beskrivelse over hvordan det skal gøres., men de er sikkert ikke færdige med at skrive den

Omdømme 2

Tror lidt at du har besluttet dig for at du er fare, det kan vist ikke ændres så meget på. Manualen har været klar i et årstid og web interfacet er rimeligt overskueligt. Der kan du se de ting du har adgang til. Ping bliver brugt til mange ting og har i flere år haft adgang til ping uden at blive hacket.

Det er ikke mig der har besluttet det, det er sådan nogen som lille grc og lille microsoft ;-)

Og jeg kan ikke finde nogen manualer om at stoppe ping, kan du kære rådgiver?

Omdømme 2

Nej, for det kan du ikke

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P