Svar

Kan jeg få stoppet telefonsælgere?

Næsten hver dag mellem kl. 17 og 21 kommer der henvendelser om alt fra salg af aviser, blade, forsikring osv. Jeg er meget træt af det og er efterhånden temmelig uvenlig, når jeg tager telefonen. Jeg kan jo godt se det på nummerviseren, men hvis jeg ikke tager telefonen bliver de bare ved.

Jeg har hørt, at virksomheder kan få tilføjet noget i retningen 'fri for reklamer' til deres nummer. Kan private også få sådan en ordning?

Jeg overvejer at nedlægge mit fastnummer, hvis jeg ikke kan få stoppet det, for de ringer altid under TV-avisen eller når jeg lige skal have en lille lur inden TV-avisen.

icon

Bedste svar af miela1 9 marts 2011, 18:08

Hej,

først, det er forbudt at ringe at sælge til private(under dør sælger loven) så du kan jo mælde dem til politiet.

på den her side står der noget om att det er ulovligt og hvordan du skal kontakte din komune for at komme på robisonlisten(anti dørsælger listen)

http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/telefonsalg

citat fra siden:

"

Du kan blive fri for disse opkald ved at melde dig til ”Robinsonlisten”. Det gør du ved at kontakte folkeregistret i din bopælskommune. Her kan du få noteret i CPR-registret, at du ikke ønsker telefonopkald fra sælgere. Du vil samtidig undgå at modtage adresserede reklamer.

"

Se original

2 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

først, det er forbudt at ringe at sælge til private(under dør sælger loven) så du kan jo mælde dem til politiet.

på den her side står der noget om att det er ulovligt og hvordan du skal kontakte din komune for at komme på robisonlisten(anti dørsælger listen)

http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/telefonsalg

citat fra siden:

"

Du kan blive fri for disse opkald ved at melde dig til ”Robinsonlisten”. Det gør du ved at kontakte folkeregistret i din bopælskommune. Her kan du få noteret i CPR-registret, at du ikke ønsker telefonopkald fra sælgere. Du vil samtidig undgå at modtage adresserede reklamer.

"

Hej!

Kan varmt anbefale alle at henvende sig til kommunen og melde sig til "Robinsonlisten«. Det har vi været i mange år og bliver næsten aldrig ringet op. Sker det, fortæller vi dem, de er i gang med at overtræde loven.

Venligst

Jyden

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)