Java error

• 0 kommentarer
I mine forsøg på at få Play til at virke igen, har jeg prøvet TDCs Testcenter-side. Punkt nr. 5 er Java, og der kommer en rød Error og en meddelelse om at "application blocked by security settings". Man bedes hente seneste version af Java, selv om det er gjort, men får også at vide at " Your security settings have blocked an untrusted application from running."

Man får ikke at vide hvad det er for en security-ting der blokerer, og jeg tænker også at hvis man blokerer Java skulle der være meget andet der ikke virker. Det er der så ikke. Kun TDC Play.

Jeg kommer ind på alle startsider for Film, Musik, Serier og TV men klikker man på noget får man kun en blå skærm. Ingen fejlmeddelelser eller andre godkendelser af noget f.eks Java-relateret.

Kun en helt ny forståelse af "Ej blåt til lyst " [i]

3 Kommentarer

Hej.

Java blokeres af den nyeste Java-opdatering når en hjemmeside forsøger at køre noget usigneret java-kode, fordi man ikke kan være sikker på at kodens oprindelse. Det er ejeren af hjemmesiden (her TDC), der skal sørge for at det er i orden, og det mangler TDC at gøre. Blokeringen kan optræde hos andre end TDC.

Man kan manuelt fortælle Java, at bestemte hjemmesider kan godkendes, selv om deres java ikke er signeret. Det gøres i java-kontrolpanelet, fanen Security, knappen Edit Site List. Her skal man skrive adressen på hver enkelt side med java-koden, som skal tillades at køre. Gør man det får man sandsynligvis en advarsel om at man forringer sikkerheden.

Vær opmærksom på at i Windows 8 virker Java slet ikke i ModernUI-versionen af Internet Explorer (den, der startes fra startsiden med de store firkanter).

Fejlene, der giver blå skærm, skyldes næppe java, men at noget andet er galt. Står der slet ikke noget tekst på den blå skærm?

Hej MS-Erik,

Tak for respons. Jeg har allerede skrevet adresserne i Java kontrolpanelet, så det virker desværre ikke. Og der står intet på den blå skærm.

Er der mon andre steder der kan få Java til at godkende TDC?

Mvh Rude

Hej.

Når der vises blå skærm, er computeren så helt låst, så den skal genstartes, eller kan man komme videre?

Er det en Windows-computer, og hvis ja, hvilken Windows-version har den?

Er Flash Player installaret?

Er der en sikkerhedspakke installeret, prøv at køre en komplet systemscanning. For det tilfælde at der er kommet noget skadeligt ind på computeren.

Hvis det er en computer med Windows 7 eller 8 er der noget, der hedder "Løsningscenter", hvor der er mulighed for fejlfinding. Klik på ikonen med et hvidt flag nederst til højre, eller gå ind via kontolpanel. Måske står problemet allerede nævnt her.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)