Itunes - Airport Express - Home Duo

• 0 kommentarer
Hej

Er der nogen som kender denne kombi, hvor Itunes "sender" musik til en Airport Express og spiller ud i eksterne højtalere?

Jeg har tidligere sat det op på et almindelig bredbånd fra TDC, og der virkede det fint. Ved overgang til Home Duo kom der jo en ny box fra TDC. Det betød så også at opsætningen i Airport Express skulle ændres, da der nu var en anden trådløs kode. Det gik smertefrit. I Itunes kan man fint se Airport Express enheden som en enhed man kan streame til. Men når man øsnker at spille musik den vej, står Itunes og forsøger at få kontakt og til sidst siger den at den ikke kan få kontakt med eksterne højtalere.

Meget mystisk syntes jeg.

Jeg mistænker at den nye TDC box for at være synderen. Er der nogen som ved om der er lukket for denne service i routeren? eller noget helt andet.

CG

5 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej tecl

Jeg har det til at køre hjemme ved mig.

Men, jeg er lige nød til at høre dig, hvordan du bruger din Airport Express?

Bruger du den til "relay" - altså at den kobler på din eksisterende trådløse og så forlænger signalet?

Eller sætter du et kabel fra den nye box fra TDC og så ind i Airport Express?

Det er den sidste løsning jeg har til at køre. Det underlige er, at jeg kan tilgå printer som er sat til Airport, selv om jeg logger på den box fra TDC. Men det er blot en plus bonus, så det brokker jeg ikke over. Hvis jeg vil bruge at spille til Airportens udgang til højtalere, er jeg nød til at logge på den.

Men lad os høre, hvilken løsning du har valgt?

Hilsen

Når man sætter sit Airport op kan man vælge flere "opsætninger". Man kan vælger at tilkoble eksisterende trådløs netværk, forlænge trådløs netværk eller oprette nyt trådløs netværk.

Jeg har valgt første mulighed. Det vil sige den blot sidder i et stik ved anlæg og kobler på TDC boks.

Det er ikke helt som du har gjort, men giver mit setup mening?

Hejsa,

der er tilsyneladende en begrænsning i HomeDuo boksen mht. kablet/trådløs forbindelse og Bonjour protokollen (som er den Apple bruger til at "opdage" trådløse enheder).

Problemet opstår hvis den ene komponent er forbundet til TDC boksen med kabel og den anden er trådløst forbundet. Dvs. hvis din computer er forbundet med kabel og din Airport er trådløs, vil det ikke virke.

Passer det med dine problemer ?

Hvis det gør, kan du få det til at virke ved at forbinde din computer trådløst til TDC boksen.

mvh

Jesper

Desværre giver det ikke mening.

Det drejer sig om en bærbar på trådløs netværk, så begge enheder er trådløse.

Er vi ved at være ude i at fejlen kan være alle steder?

Har tilsluttet Home Duo som ny router og geninstaleret 2 stk. Airport Express, der benyttes på det trådløse netværk til forbindelse af hifi anlæg og printer.

Det var nødvendigt af nulstille begge Airport Express og genopsætte dem til det nye netværk via AirPort værktøj på Mac'en. Herved fik de nye IP adresse tilpasset Home Duo routeren.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)