iPod touch og TDC Play

Jeg har lige installeret TDC Play til iPhone på min iPod touch, super tænkte jeg.

Men slemt skuffet blev jeg da applikationen skriver at jeg ikke har TDC Play adgang.

Det har jeg, jeg har TDC Bredbånd med TDC play adgang.

Hvorfor denne begrænsning?

54 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

som der står mange steder, når du downloader app'en, på TDCs hjemmeside, og her på forum.

Play App'en kræver at du har et mobilabonnement ved TDC, det giver dig adgang til at bruge app'en, på en telefon.

at du så kan installere app'en på andre enheder, er jo sjovt, dog kræver det at man er lidt fiks på fingerne, eller den enhed kan sende og modtage smser(som Ipad 3g og Android Tablets) men igen du skal have et mobil abonnement ved TDC.

Hej

Tak for dit svar, kan du (eller andre) så også svare på hvorfor der er denne begrænsning (at jeg skal have et mobilabonnement ved TDC)

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Chriz har modtaget fra andre medlemmer.

Hey SantaC

Begrænsningen skyldes at TDC betaler for datatrafikken ved download og afspilning af musikken. Derfor er der et krav om at du skal have et abonnement hos TDC Mobil.

DBH

C

Hej Chriz

Tak for dit svar.

Du skriver at TDC betaler for datatrafikken og afspilning af musikken, det kan jeg godt forstå.

Hvad jeg ikke kan forstå er at jeg ikke har adgang til TDC play via min iPod touch.

Jeg har adgang til TDC play via min PC og min TDC bredbåndsforbindelse (som ikke er mobilt bredbånd) dvs. at jeg har betalt TDC for datatrafikken og afspilning af musikken, men jeg kan kun afspille musikken fra PC en og ikke iPod.

Jeg er skuffet over at skulle betale TDC igen for at få adgang til den samme musik på anden platform end PC.

Så forklarningen er vel at TDC vil have penge for at have udviklet iOS applikationen i form af et abonnement? (De kunne have valgt at sælge den i iTunes)

Med venlig hilsen.

Omdømme 2

Hey SantaC

Der er stor forskel på kostprisen på mobil datatrafik og den som du trækker via dit bredbånd.

Den primære årsag til forskellen på platforme og adgang er helt tilbage til den kontraktuelle historik. Verden så en del anderledes ud for over 4 år siden og her var det et ufravigeligt krav at hver bruger skulle have et adgangsgivende abonnement for at få adgang til platformen altså enten den webbaserede eller mobil for at undgå misbrug. Af samme grund skelner vi mellem hvad der er en mobiltelefon og en mobil device. 

Jeg er sikker på at der er en del andre brugere som sætter pris på at app netop er gratis i iTunes. 

DBH

C

Du viger udenom i dine svar - os med tdc play via bredbånd (og uden mobilabonnement) har jo allerede betalt for servicen til brug via netværk. Jeg bruger iPOD og ikke iPHONE - ergo vil der IKKE være tale om mobil datatrafik, men udelukkende wifi-trafik!! Og det koster næppe TDC noget som helst.

Det er altså en ommer.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Som så mange andre steder i livet foretager man også valg her.

Når man vælger Apple-produkter - så fravælger man andre muligheder. Det er i din Ipod blokeringen ligger. Sandsynligvis er det fordi Apple ellers er bange for at de kan lukke I-tunes hvis man bare kunne hente musik alle mulige andre steder.

Så du skyder altså på de forkerte. Havde du valgt en afspiller fra Creative eller et hvilket som helst andet fabrikat - så havde du ikke problemet. Apple anser det for deres ret at beholde denne begrænsning - og den har i det øvrigt stået med småt i de papirer der fulgte med afspilleren.

Vh

Peter

P.S. det virker på en I-phone - men det er fordi den app der er nødvendig skal hentes ved Apple. Så har de stadig kontrollen med hvad du går og laver - og så er det åbenbart i orden.

Øhm, du blander altså noget sammen her.

Apple har intet at gøre med TDC Play applikationen (ud over at godkende at den må komme i App Store).

Begrænsningen af at du skal have et TDC mobil abb ligger alene hos TDC.

Og du kan på ingen måde afspille musik fra TDC Play på en Creative afspiller.

PS: Der er ingen forskel på den applikation der bruges på en iPod Touch og en iPhone, så det har du heller ikke ret i.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

Amstrup skrev:
Du viger udenom i dine svar - os med tdc play via bredbånd (og uden mobilabonnement) har jo allerede betalt for servicen til brug via netværk. Jeg bruger iPOD og ikke iPHONE - ergo vil der IKKE være tale om mobil datatrafik, men udelukkende wifi-trafik!! Og det koster næppe TDC noget som helst.

Det er altså en ommer.

Jeg er fuldstændig enig i det svar.

Har undret mig meget over svaret fra "chriz".

Det er i øvrigt underligt at "chriz" roser et svar (endda et svar som blander tingene samme, som ovenstående post skriver) som er skrevet som svar til en post som er henvendt til "chriz", uden selv at kommentere posten.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg prøver da gerne igen....

Musik fra play virker ikke på en I-pod pga. en begrænsning som Apple har lagt ind. Den han ikke brydes af TDC - og jeg vil også fraråde andre at forsøge sig da Apple ikke bryder sig om at der er nogen der piller ved den slags.

På I-phone virker det fordi der kører en app.

Det er noget man vælger når man køber Apple produkter - og det fremgår ganske tydeligt af de betingelser der følger med produkterne.

Der er ikke noget jeg blander sammen her. Det er en konstatering af de faktiske forhold.

Vh

Peter

Omdømme 3

I det øvrigt - hvis du kommer forbi Fyn må du gerne komme og prøve min Creative afspiller.

Den virker nemlig fremragende med play - så hvis du mener det er umuligt må du uddybe det nærmere.

Vh

Peter

Omdømme 2

Det har du ikke ret i.

Jeg har installeret en app på min ipod som lader mig streame musik fra min server. Det er en Synology server og en app fra synology som kan hentes direkte fra Istore.

Det virker helt fint.

Omdømme 2

Og app'en fra TDC som skal installeres på iphone, virker også på en ipod, man får bare ikke lov til at forbinde. TDC Play kunne blot gøre som med TDC Webtv hvor man har et brugnavn og en kode og som ekstra sikkerhed tjekkes også ip'en for at være sikker på at det er en TDC-kunde. TDC Play kan eventuelt tjekke den konkrete ip for at være sikker på at brugeren er hjemme på TDC-forbindelsen.

Du skriver at Apple har blokeret, hvad er det de helt konkret har blokeret?

Hvad mener du med, at "der kører en app"? iPod Touch og iPhone deler OS og det er PRÆCIS den samme app, der kører på iPod. Eneste forskel er, at den ikke virker, fordi det er mobilabonnementet, der er adgangsbiletten!

Omdømme 2

Amstrup skrev:
Hvad mener du med, at "der kører en app"? iPod Touch og iPhone deler OS og det er PRÆCIS den samme app, der kører på iPod. Eneste forskel er, at den ikke virker, fordi det er mobilabonnementet, der er adgangsbiletten!

Præcis. TDC Play kunne nemt virke på Ipod Touch hvis ellers TDC ville - årsagen til at det ikke virker, må klart forventes at værem at TDC vil tiltrække kunder til TDC mobil med play.

Jeg mener stadig, at os med TDC bredbånd, burde have adgang til TDC Play på vores Ipod Touch når vi er i hjemme - fuldstændig som når vi bruger TDC Play på en bærbar computer!

Enig, men jeg er ved at lure dem: "du skal have den og den og den abonnementssammensætning for at kunne bruge play/webtv/whatever!" Det er simpelthen for smart - og jeg begynder nu at se mig om efter alternativer. Det her er for tykt. Og for DYRT!

Hej PeterA,

du får altså ikke mere ret af at gentage din påstand.

Det er ikke en begræsning Apple har "lagt ind", der gør at TDC Play ikke virker på en iPod.

Hvis du stadig mener det, vil jeg meget gerne have et link til dokumentationen, for det passer ikke.

iPod Touch og iPhone er grundlæggende fuldstændig ens, bortset fra at iPhone også indeholder en telefon. Alt omkring internetopkobling via Wifi og brug af Apps er 100% ens.

Mht. din Creative afspiller, der kan afspille musik fra TDC Play, kunne du måske afsløre hvilken model der er tale om ?

Omdømme 3

Se - nu tror jeg at jeg ved hvorfor vi har forskellige oplevelser.

Min Creative er en Zen Touch - en ældre model.... Men den bruges ikke til at streame. Den bruges til at downloade til. Og det virker.

App'en i I-phone streamer over mobilnettet. Derfor virker det. I-pod'en stramer over Wi-fi - og det virker ikke - og det skal det heller ikke jævnfør produktets specifikationer - på en service som play. Jeg er ikke helt klar over hvorfor du ikke godtager produktets specifikationer som dokumentation.... Og jeg er da slet ikke klar over om de ligger online - og det er nu altså svært at linke til et stykke papir Meget glad humørikon

Men hvorfor ikke bare acceptere det? Når man køber Apple - så er man bundet til Apple. Sådan har det altid været - og hvorfor skulle de også ændre på det? De kan jo sagtens sælge skidtet alligevel. Og nå ja - de har jo faktisk selv I-tunes hvor der ikke er problemer. Prøv nu at se det fra Apples side - hvis man kunne bruge andet end I-tunes, hvorfor skulle de så holde den tjeneste kørende?

Vh

Peter

Ja, vi talte (skrev) vist lidt forbi hinanden.

Jeg kan se at en Zen Touch kan afspille WMA filer, men hvordan får du den til at spille TDC Plays DRM beskyttede filer ?

Hvad mener du med at iPod ikke kan streame over Wifi og at det heller skal kunne det iflg. specifikationerne ?

iPod / iPhone er grundlæggende ligeglade med hvordan data leveres og der findes da masser af apps til at streame musik via wifi, som virker fint på en iPod ?

Dit argument kan i øvrigt let modbevises, ved at tage en iPhone, installere TDC Play og konfigurere det vha. SMS. Derefter tages SIM kortet ud og så kan man se om musikken stadig kan spille.

Og nej, jeg kan ikke acceptere oplysninger, som jeg mener er forkerte.

Og at iTunes skulle have noget med sagen at gøre, holder heller ikke som argument. iTunes fungerer 100% ens for iPod og iPhone, så det kan ikke være årsagen.

At TDC Play streaming på en iPhone kræver afsendelse og modtagelse af en SMS for at virke, er alene TDCs designvalg, da de lavede applikationen. Hvad den politiske grund kan være, vil jeg ikke engang forsøge at gætte på.

Omdømme 3

Zen touch understøtter DRM når den er opdateret til seneste version. Så ingen problemer der.

Dit argument om at I-phone'en kan køre videre uden SIM-kort beviser intet. Det er i selve det øjeblik der overføres data det tæller. Og der kører I-phone ikke nogen steder uden SIM-kort.

Jeg kan snart ikke forklare det på andre måder end jeg har gjort. Det dataformat der kræves til et Apple-produkt er anderledes end de dataformater der kører i andre produkter. Apple leverer selvfølgelig det korrekte format i deres I-tunes, men de tillader ikke andre at levere det.

Det virker på I-phone fordi det kører gennem en app der er kontrolleret af Apple. Det er korrekt at det er TDC's app - men den er kun blevet godkendt efter en tur forbi Apple. At du så vælger at tro at Apple derefter ikke har noget med den at gøre - det er jo så dit valg.

SMS'en skal til for at lave en sikker SIM-kort identifikation. TDC kan ikke levere musik med copyright til andre end egne abonnenter, og der er SMS-løsningen både enkel og sikker.

Vh

Peter

Omdømme 2

PeterA skrev:
Zen touch understøtter DRM når den er opdateret til seneste version. Så ingen problemer der.

Dit argument om at I-phone'en kan køre videre uden SIM-kort beviser intet. Det er i selve det øjeblik der overføres data det tæller. Og der kører I-phone ikke nogen steder uden SIM-kort.

Jeg kan snart ikke forklare det på andre måder end jeg har gjort. Det dataformat der kræves til et Apple-produkt er anderledes end de dataformater der kører i andre produkter. Apple leverer selvfølgelig det korrekte format i deres I-tunes, men de tillader ikke andre at levere det.

Det virker på I-phone fordi det kører gennem en app der er kontrolleret af Apple. Det er korrekt at det er TDC's app - men den er kun blevet godkendt efter en tur forbi Apple. At du så vælger at tro at Apple derefter ikke har noget med den at gøre - det er jo så dit valg.

SMS'en skal til for at lave en sikker SIM-kort identifikation. TDC kan ikke levere musik med copyright til andre end egne abonnenter, og der er SMS-løsningen både enkel og sikker.

Vh

Peter

Du skriver

"Det dataformat der kræves til et Apple-produkt er anderledes end de dataformater der kører i andre produkter. Apple leverer selvfølgelig det korrekte format i deres I-tunes, men de tillader ikke andre at levere det."

Hvad er navnet på dette "dataformat"? Og hvad er "andre produkter" ?

Og lige en sidste ting: Så du mener, at lige meget hvad og selvom TDC gerne vil tilbyde Play til Ipod Touch, så kommer det aldrig til at ske, fordi det simpelten ikke er muligt. Har du selv en Iphone og en Ipod Touch?

Omdømme 3

Om jeg har dem.... Ja og nej... Jeg har adgang til at arbejde med dem - men jeg ville aldrig drømme om at bruge dem privat. Designet er fint men prisen høj og indholdet middelmådigt. Jeg anskaffer altid selv produkter hvor man får mest for pengene - og det gør man ikke ved Apple.

Jeg arbejder freelance med at analysere den slags problemer vi her taler om - og (evt.) finde løsninger.

Men der tog du mig godt nok - for hvad hedder formatet..... ?? Det ved jeg faktisk ikke. Normalt ser det ud til at være forholdsvis almindelige filer men med en ny header. Om man har ulejliget sig med at give dem et spec. navn - det ved jeg faktisk ikke. Men når jeg kører den slags gennem "analyselaboratoriet" så kommer det altid ud med at det er Apple.

Min helt private mening er at på et eller andet tidspunkt bliver det format "åbnet". Sådan er det med den slags. Enten skal man blive så stor så resten af verden gør som man gør - ellers må man normalt på et eller andet tidspunkt begynde at nærme sig resten af verden. Netop den udvikling har man set Apple gøre masser af gange i fortiden.

Vh

Peter

Omdømme 2

Adgangsbilletten til TDC Play mobil er et adgangsgivende mobilabonnement og en mobil som er listet på tdc.dk/musikmobil.

Zen Creative: Der er forward lock på Play DRM, så TDC Play understøtter ikke mobile afspillere hvilket også iPod bliver katagoriseret som i denne sammenhæng.

C

Hvorfor går en ansat i TDC om den varme grød hele tiden?? Er det fordi, han ikke aner, hvad han har med at gøre? Eller er bange for kunderne? Nå, men nu skærer jeg igennem:

http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/jspforward?file=./index.jsp&tplDir=web&page=article&article_id=28860&type=help

Heraf fremgår det tydeligt, at

1) Mobilabonnementet UDELUKKENDE er et valideringsværktøj

2) at app'en UDEMÆRKET kan streame over wifi!

Ergo: Folk med iPod er bevidst lukket ude, (antageligt fordi TDC vil have os til at købe mobilabo hos dem!) Ikke en disse andet. Man kunne jo vælge, at validere på andre måder, kære TDC, og lukke denne service op for os med bredbånd!

OMMER!

Rettelse: Hun, at dømme efter avataren.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)