Iphone4 - iOS5 - pop3.mail.dk svarer ikke

Hej

Jeg har netop købt en Iphone4. (Ikke 4S). Startede med at opdatere softwaren til iOS5.

Nu har jeg så sat mail op til min TDC mailadresse via Pop3. Hver gang jeg forsøger at hente mails, får jeg fejlen: Postserveren "pop3.mail.dk" svarer ikke.

Pop3 password ER tastet korrekt. (Har kontrolleret ved at få Gmail til at hente fra pop3.mail.dk og det virker fint).

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad der er galt. Jeg har sat kontoen op efter guiden på: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=20063#mail

som godt nok er til en ældre version af iOS, men indstillingerne er jo de samme.

Nogen der kan hjælpe ?

Mvh

Rune

4 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints giweo har modtaget fra andre medlemmer.

På skærmbillede 9   -  brugernavn  -  prøv at skrive dit 12-cifrede kundenummer istedet for din mail-adresse

Hej Lars

Jeg lige prøvet det - samme problem.

Eftersom det virker med Gmail at hente ved at benytte mailadresse som username, så burde det jo heller ikke være det ?

Mvh

Rune

Hej

Jeg har præcist samme problem; og der er lige gået op for mig, at det ser ud til, at iOS5 forventer IMAP-konti og IKKE POP3-konti.

Jeg undersøger, om ikke, det er muligt at sætte op alligevel.

Aha - metoden består i at sørge for at vælge POP på det skærmbillede, hvor man skal indtaste brugernavne og adgangskode til ind- og udgående server.

Først vælger man

Ny konto

Anden

Indtaster sit navn og e-postadresse og et navn til kontoen

Så øverst på næste side vælger man POP og udfylder med sine oplysninger.

Brugernavnet er det tolvcifrede nummer fra TDC

indgående server er POP3.mail.dk

udgående er asmtp.mail.dk

Og så siger du bare, at der ok, at den ikke kan forbinde via SSL

/Sebastian 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@