iPhone og tdc Play

• 0 kommentarer
Hej

Hvornår kan man regne med at der kommer en løsning så man kan bruge PLAY på sin iPhone???

87 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej dmha

Jeg har spurgt ind for dig og får dette svar:

"Der bliver arbejdet på en løsning, men der er endnu ikke kommet et endeligt tilsagn om hvornår den kan være tilgængelig".

Jeg vil love, at følge op på den. Så når der kommer nyt, vil jeg lægge det her. Men en ren afvisning er det jo ikke. Så kan du måske gætte, at jeg selv har en iPhone?

Meget glad humørikon

Hilsen

Invisigoth
Nu er det efterhånden flere måneder siden at TDC er begyndt at forhandle iPhone. Hvordan kan det være at der ikke sker noget. Det er da ikke rimeligt at betale for et abonnement hvor det ikke er muligt at bruge alle muligheder.
Lad os nu få en klar og utvetydig udmelding så vi ved hvad vi kan forvente.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Chriz har modtaget fra andre medlemmer.

Hey  Vecciano

Det er meget simpelt: Apple skal godkende alle apps der skal være tilgængelige for iPhone brugere. Derfor  kan vi ikke komme med et estimat eller komme med en klar melding om hvad der er på vej.

DBH

C

Noget nyt om iPhone 4 og TDC Play..??

Nu kan det jo så godt undre at det tager så lang tid at få godkendt jeres Play App, når Telenor netop har deres på markedet idag og de har arbejdet væsentligt kortere på deres løsning.

så lyder det mere som nøl i mine ører.  

Omdømme 2

Telenors leverandør Aspiro indleverede app 12. april til godkendelse. You do the math.

Så vidt jeg kan se har tdc leveret service til iphone siden senest 20. januar 2009, i følge den presse meddelelse det sentes ud.

Derfor må der antages planlægningen er startet der omkring. Det vil sige det lige om lidt har taget to år at planlægge, udvikle og få godkendt app'en. Altså et forholdsvis simpelt stykke software til service der fantes i forvejen.  

Det lyder stadig som nøl i mine ører

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Ja blander min lige lidt.

Jeg har før hørt om Apps det har taget Apple mere end 1½ år om at godkænde.

Mon Patrick ved, om TDC har det som en julegave til alle iphone brugere Glad humørikon  ?

Så vi kan bruge tdcplay...

/Thomas

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej.

Jeg tror [mod]Patrick ønsker det ligeså meget som i andre der her en iphone.

min søster er også begyndt og spøre om jeg ikke kan snyde med hindes iphone og lave så den kan, og svaret er det kan jeg godt, men jeg skal "porte" Android til at køre på iPhone og det er der nok ikke mange der vil. heller ikke min søster.

desvære har jeg ikke hørt noget om om Apple skulle have godkendt det endnu, som de jo desvære skal.

jeg tror også mere det er [tdc]Chriz der først får afvide hvornår.

Hva'så, nu er det medio Januar, noget nyt om jeres Play-app? Hvornår blev den indstillet til godkendelse hos Aple og hvor lang tid skal vi vente?

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Angelika har modtaget fra andre medlemmer.

Hej hans_rytter

Velkommen her på Forum, og ikke mindst tak for dit indlæg. Glad humørikon

Jeg kan se at der allerede er en anden bruger, der har stillet samme spørgsmål her på Forum.

Du kan læse indlægget her:  /t5/Mobil/Mac-iPad-iPhone-iPod/m-p/17201#M1935

Chriz fra TDC skriver, at der på nuværende tidspunkt ikke er nogen tidshorisont.

Hilsen Angelika - Moderator

Hej alle.

Hm...

Jeg kan godt forstå, at alle efterhånden er noget utålmodige for en løsning på TDC Play og iPhone.

Men mon ikke det egentlige problem drejer sig om rettigheder og kommercielle interesser?

Apple har jo en stor og omfattende forretning i at sælge musik på deres egen musiktjeneste iTunes. Jeg kunne forestille mig at Apple kræver en del af kagen for at godkende TDC's tjeneste !

Det undrer mig at TDC ikke rent ud fortæller at at dette er en del af forhandlingerne.

mvh

mentallapse....

(selv iPhone bruger)

Hej 

Kan man få noget at vide om hvor langt TDC er i processen? Jeg er efterhånden overbevist om at I ikke kan give en tidshorisont, men er app'en lavet og sendt til godkendelse eller hvordan ser det ud?

Omdømme 3

Hej,

den sidste udmælding jeg har hørt fra TDC, er at App'en stadig venter på godkændelse fra Apple, med der er ikke nogen udmældning fra apple om hvornår den kommer.

Omdømme 2

Den officielle udmelding fra TDC Play er at vi ikke kan eller må udtale os om udvikling af en applikation til iPhone eller godkendelsen af denne da der står meget på spil for os.

DBH

C

Simpelthen bare så fladt... Havde jeg vidst at TDC ikke kunne levere Play til iPhone inden for en overskuelig tidshorisont, så havde jeg valgt en anden udbyder. Jeg har nu to måneder tilbage af min bindingsperiode, og er der ingen opdateret status til den tid, så er der INTET incitament for at blive hos TDC.

Omdømme 2

Jeg har sakset den seneste officielle udmelding - som er blevet postet på Facebook / TDC

"..iPhone App arbejder vi selvfølgelig også på.
Vi kan dog endnu ikke sige, hvornår den bliver... godkendt af Apple - eller om den overhovedet bliver godkendt. Derfor har vi valgt at gå lidt stille med dørene lige nu."

Hilsen Rune Fick Hansen, kommunikationsafdelingen i TDC

20. januar kl. 14:31
Hej,

jeg vil lige blande mig lidt og spørge om man ikke bare kunne slippe en apps. Så dem der har en jailbroken Iphone kunne køre TDC Play ?

Der er vel efterhånden en hel del der ikke vil lade anarkiet styre som Apple ellers mener det skal.

Jeg er 200 % sikker på at der skal være 2 tirsdage på en uge før Apple giver grønt lys ! Og hvorfor skulle de da også det ?

Jeg kører pt. Grooveshark fordi der åbenbart ikke er andre der kan finde ud af at sige stop.

Grooveshark har lavet en apps. der virker perfekt. Der er en lille pris på 30 usd. om året men den betaler jeg gerne. Dette ville også gælde for en TDC Play apps.

Ved ikke helt om det er den rette tråd. Men alle os med et Sonos system og TDC abonnement, går jo og sukker efter en TDC Play og Sonos integration. Hvad er status på dette, er det noget der er fokus på og ligger i planerne?

Takker

Selvfølgelig kan de ikke det. Jailbreaking er ulovligt i Danmark, og et stort firma som TDC kan derfor selvfølgelig ikke udgive en app, der kan kan bruges på ulovlig vis, det er jo helt latterligt at tro.

Jeg venter dog også på godkendelsen fra Apples side.

Det eneste jeg kan forestille mig som midlertidlig løsning (eller i tilfælde af, at app'en ikke bliver godkendt), ville være at lave en webapp, men jeg er ikke sikker på mulighederne omkring afspilning, da jeg ved at man f.eks. hverken kan bruge flash eller downloade filer fra nettet..

Nu har jeg også lyst til at blande mig i den her snak.

Jeg har købt en iphone for nyligt. Da jeg købte den, også som alle i andre iphone brugere, med et håb og en forventning om at tdc play bliver en del af iphone. Jeg vidste nemlig ikke at der IKKe var adgang til tdcplay fra Iphone mobiler. Jeg snakkede med tdc kundeservice så sent som igår (0202-2011) Og der fik jeg af vide at man faktisk ikke troede på det overhoved bliver muligt at bruge tdc play på iphone. Så fik jeg fortalt det.....l..... men ud over det føler jeg mig misinformeret af tdc da jeg købte min iphone. Da jeg købte den brugte jeg en del tid på at finde ud af hvad tdc imedia abb. indeholder og hvad det ikke indeholder og det samme gælder iphone 4. Da jeg købte min Iphone blev jeg ikke informeret om at der IKKe var adgang til Tdc play pt. men når man kikker på Imedia abb. står der at der er adgang til tdcplay. Jeg har for nyligt snakket med forbrugerstyrrelsen og de gjorde mig klart opmærksom på at. Tdc har forpligtigelse til at informere meget klart og tydeligt, hvis der er ændringer eller forringelser i det køb man foretager sig i forhold til andre mobiler mm, altså her gælder det min iphone 4. Og når man taler om informere skal de fremgå klart og tydeligt på selv samme hjemmeside som man foretager købet på. Der skal ikke ledes efter eller efterfølgende være henvisninger til informationer omkring iphone4. Og så kan man jo tolke eller fordreje måden hvorpå denne information skal forklares. Tdc mener helt klart en ting og vi som forbrugere mener noget andet. Jeg har skrevet en klage til tdc om min oplevelse af misinformation, og venter svar ??? og alt efter hvad svaret bliver vil jeg selvfølgelig afgøre hvad mit næste træk så skal blive. Et forslag til tdc kunne være at den skulle nedsætte abb. prisen for os som ikke har adgang til tdcplay (iphone ejere) indtil problemet er løst, eller også kunne de istedet give os mulighed for at få adgang til tdcplay via hjemmepc, som plaster på såret ??????

Jeg vil bare lige rette en forkert oplysning fra jfelding, det er ikke ulovligt at jailbreake sin telefon uanset mærket i Danmark og har aldrig været det. Det har været ulovligt at jailbreake i USA men en kendelse fra sidste år kaldet "You buy it, You own it" kendelsen gjorde det lovligt i USA.

Mange store firmaer prøver gennem deres Copyright aftaler at give dig den forståelse at det ikke er lovligt, men disse holder ikke i en retssal. Derimod kan de udelukke dig fra deres services hvis du ikke opfylder deres Copyright aftaler. Det vil dog aldrig ske, fordi det vil betyde at du ikke vil kunne ligge nogen penge for apps i app store og det vil de jo gerne have du gør.

Forkert.

I Danmark har vi ophavsretsloven, der forholder sig til copyright-regler. Derfor kunne det sagtens holde i en dansk retssal.

Apple har al ret til at smide folk ud fra deres services, da de har indgået en TOS-aftale (Terms of service), og hvis den brydes ved at jailbreake, kan de som sagt nægte dig adgang til forskellige services og desuden ende din garanti.

Det er egentlig ikke en copyright-relateret aftale. Det er Apples regler, som du har accepteret. De har ret til at banne dig, men man kan ikke dømme direkte ud fra deres regelsæt - de kan ikke lave danske love.

Dog giver aftaleretten Apple ret til at stille betingelser om, at man ikke må modificere deres kode, som jailbreaking (lige nu) gør, og hvis man som bruger accepterer den aftale og senere bryder den, så er det ulovligt, jo. Har du sagt ja til at overholde aftalen, så må du ikke bryde den. Altså har Apples TOS indflydelse på dansk lovgivning og vil i dette tilfælde sandsynligvis kunne holde i en retssal.

Der er dog også regler for, hvad en TOS-aftale må indeholde og give Apple ret til, og det er derfor svært at vurdere.

Jeg indrømmer gerne, at det er et 'grey-area', og da ingen sag er noget i retten, og da slet ikke højesteret, er der ikke en dommer der har dømt det ulovligt, og det er derfor et svært felt at bevæge sig ind på at vurdere.

Desuden går jeg da stært ind for, at når du har købt produktet, ejer du det. Du burde have ret til at gøre lige hvad du vil med den.

Omdømme 2

@2mat

Jeg skal beklage hvis du ikke mener at den rette information har været tilstede forud for dit valg af TDC mobilprodukter. Det er skrevet specifikt i vilkårene for TDC Play at der er ikke er understøttelse af Apple produkter: http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/jspforward?file=./index.jsp&tplDir=web&page=article&article_id=20686 Jeg har ikke kendskab til den aktuelle klagesag og kan derfor ikke kommentare på den.

DBH

C

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)