iPhone 4: ingen MMS funktion. Hvad sker der TDC?

Jeg har siden jeg fik min iPhone for tre månede siden forgæves forsøgt at sende MMS. Det var faktisk en af de features jeg mest havde set frem til. Men hver gang jeg prøver for jeg blot den intetsigende besked: 'beskeden blev ikke sendt - prøv igen'. Efter henvendelse til telefonisk TDC support fik jeg at vide at visse iPhone ejere havde det problem, at TDC ingeniørerne var bekendt med det og det ville blive løst snarligst. Jeg ved for et faktum at det ikke skyldes telefonen da jeg har fået ombyttet den pga defekt højtaler. Så hvad sker der TDC - for I snart fixet det? I øvrigt: har man ikke krav på at få penge tilbage i og med jeg betaler for en service jeg ikke får?

35 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

nu er jeg ikke så meget Apple mand, men jeg ved at du også kan dende MMS, det kræver bare den rigtige opsetning.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=20063.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/publish.php?id=25428

hvis det ikke virker kan jeg kun  sige at du skal blive ved med at prøve,

og nej man kan ikke få pengene tilbage bare forde man ikke kan sende MMS

Tak for tippene - har nu godt nok prøvet dem af tidligere uden held. Fik sågar særlig opsætningsindstillinger af TDC support, som heller ikke virkede, hvorefter jeg fik den langhårede forklaring omkring netværk og særligt uheldige iPhone-abonnenter.

Mht penge-retur, så er jeg selvfølgelig godt klar over, at jeg ikke er berettiget til at få refunderet det fulde beløb. Det ville jo også betyde, at jeg skulle aflevere telefonen, som jeg i øvrigt er glad for.

Men egentligt synes jeg det er ganske rimeligt, at jeg får refunderet en del af abonnementsprisen i og med at en vigtig servicefunktion, som er inkluderet i aftalen, ikke er tilgængeligt grundet tekniske problemer hos TDC.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Martin12_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Jayrocket

Jeg vil gerne prøve at hjælpe, men skal bruge lidt flere oplysninger.

Hvad sker der når du prøver at sende en MMS, kommer den op med en fejl?

Ligeledes, hvad sker der når du modtager en MMS, giver den besked om det eller andet?

Venlig hilsen

Martin

TDC Forum Moderator

Har i dag d. 26. november 2010 været hos TDC Aalborg med samme problem, som fik det svar ved TDC tecnical support, at man var bekendt med TDC`s fejl på systemet, og at man arbejdede på en løsning, men jeg savner en tidshorisont for afklaringen !

Er det ikke snart på tide at det løses ?

Venlig hilsen

1mikkel

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej 1mikkel

Du får lige det korte svar

Jo , men spørg TDC

Jeg mener at huske at jeg godt kan modtage MMS'er. Men når jeg prøver at sende et billede fra mit fotobibliotek siger den bare 'beskeden ikke sendt - prøv igen'
Talte i øvrigt med TDC support igen og de sender mig et nyt Sim-kort. Jeg melder tilbage om det virker.
Jeg vil gerne lige følge op på denne sag. Er der noget nyt? Jeg har før haft store problemer med at sende MMS fra min iPhone 4. Ofte har jeg måtte skulle forsøge at sende 5-10 gange før billedet ryger igennem. Men nu vil min iPhone slet ikke sende. Den melder fejl (et rødt udråbstegn) allerede efter få sekunder.

Hvad sker der? Hvornår er det her problem løst?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jytfin har modtaget fra andre medlemmer.

et lille fif som virker hver gang. har i prøvet at sende en mms til jer selv?

jeg har selv lige modtaget min nye iPhone 4 i dag og der er mms funktionen slået til, men jeg kan bare ikke sende mms'er da datanetværket er nede

Brugte en time i time hos TDC strøget, hvor to i øvrigt super hjælpsomme medarbejdere, forgæves forsøgte at få det til at virke. De var i kontakt med 2-3 personer inde på centralen som sagde at alt var i orden mht indstillinger på centralen og min iphone. (Det er i øvrigt min anden iPhone 4 telefon da den første blev ombyttet pga defekt lyd - og SIM-kortet er også blevet ombyttet, så der er vist ikke mere at gøre der)

Som sagt gav de fortabt, men henviste til at der er en opdatering til iphone på trapperne som de satte ders lid til. Men hvis det ikke virker - hvad så?

Gad vide om 3s kunder har samme problem?

Jeg har haft samme problem siden 19. november, og føler absolut ikke man bliver taget seriøst hos TDC.

Bliver holdt hen med snak om at ingenører arbejder på problemet ;-((.

Hvordan kan man arbejde på en sag siden 19. nov. og stadig ikke have den løst??

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jytfin har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Skov10. Har du prøvet at sende en mms inden for de sidste par dage? Jeg sendte et par stykker igår uden problemer fra min iPhone 4

Igen prøv at sende en mms til dig selv det virker..

http://kundeservice.tdc.dk/privat/driftsinformation/details.php?id=407424458&dogtag=p_help_abo_drift_mt

Der står at det virker for alle.

eller sæt jeres iPhones op til denne:

MMSC: 002">002" target="_blank" rel="nofollow noreferrer">http://mmsc.tdc.dk:8002
Mms-proxy: 194.182.251.15:8080

Det virker for mig

Min mms-funktion er oppe og køre efter jeg opdaterede med iTunes seneste software.

Juhuu

Omdømme 2

Hvad hedder den opdatering som du nævner??

Jeg kan godt modtage mms på min iphone 4, og den sender også mms , men de personer jeg sender til modtager bare aldrig den afsendte mms....nogen der har forslag ?

Omdømme 2

Hej Gamle42.

Har du prøvet at sende en mms til dig selv, det er mange gange det der skal til før den kan af en eller anden grund.

Ja det er forsøgt....og der afsender den også og jeg modtager også....problemet opstår ligeså snart det er andre personer jeg sender til...den sender dem godt nok, men de modtager dem bare aldrig !

Omdømme 2

Oki så er din mms da registreret på netværket om ikke andet.

hmm det lyder virkelig mystisk at andre ikke modtager dine mms'er.

inde i indstillinger/generelt/netværk/mobildata netværk under "Maks. str. på mms-besked" hvad står den på der?

Hvis min teori holder stik så står din Maks på 614400 som den gør fra starten af, prøv at ændre dette til 300000

Hvorfor ændre dette?

TDCs netværk understøtter MMS beskeder på helt op til 600 kb, men det er desværre ikke alle andre netværk i Danmark som understøtter så store MMSer.
Ok det vil jeg lige forsøge....Glad humørikon

Ændrede til det du foreslog....nu vil den slet ikke sende mms !

Omdømme 2

hmm det forstår jeg ikke..

prøv med denne opsætning

mmsc: 002">002" target="_blank" rel="nofollow noreferrer">http://mmsc.tdc.dk:8002

mms-proxy: 194.182.251.15:8080

Den virker for mig efter sidste nedbrud på mms serveren

Hej Gamle42 & jytfin,

Jeg har PRÆCIS samme problem som beskrevet af Gamle42!!! - Og jeg er ved at gå helt amok i frustration over ikke at kunne finde fejlen!!! - Er der kommet nogen opdatering på dette problem??

- Kan til info fortælle, at jeg har std. indstillinger fra TDC vedr. mms på iphone 4 (dem som også er beskrevet af jytfin). - Ligeledes kører jeg med nyeste OS på iphone og nyeste version af iTunes! - Kan man gøre mere??

-Jeg har sågar prøvet med gamle TDC-indstillinger, slå 3G fra, genstartet tlf. osv osv osv!!

Hjææælp!!!! Trist humørikon

Bedste hilsner

Claus

Omdømme 2

Hvis du siger du har prøvet den opsætning jeg bruger uden held så er jeg lost det må jeg erkende Trist humørikon

Jeg har som sagt ingen problemer med at sende mms'er med den opsætning jeg har beskrevet.

Men vil da gerne prøve at lege lidt med min opsætning for at se om der findes en der virker

hmm... altså, som jeg ser det, bruger du jo den helt korrekte opsætning... hvorfor jeg ikke forstår, hvorfor den er holdt op med at virke for mig!! - Har ikke lagt mærke til, må jeg erkende, hvornår problemet helt nøjagtigt er opstået.... men jeg mindes ikke at have haft problemer med det før opgraderingen til 4.2.1 OS (læs, jeg har kunne sende og modtage - samt modtagere har modtaget - før, fra Iphone 4 m. TDC som operatør!)

... og når nu jeg tænker lidt nærmere over det, MENER jeg altså også at det har virket under omtalte OS, tidligere, da det er laaang tid siden jeg opgraderede (lige da den blev frigivet!)

Tror det må være et job for TDC at fixe.... kan bare godt være lidt bekymret over behandlingstiden, når det åbenbart kun er et problem for få "udvalgte"!! (kender du det!!?)

Men 1000 tak for dine forsøg og velmenende forsøg på at hjælpe Blinkende humørikon

Omdømme 2

Hej CHA.

Min opsætning er faktisk ikke den oprindelige som var på iPhonen fra starten af, for da jeg fik min kunne jeg også sende mms'er og modtage dem med den opsætning TDC har på deres hjemmeside, men da mms serveren gik ned ændrede jeg lidt i den og endte med den opsætning som jeg har postet her i tråden og ændrede på maks størrelsen på mms'en sådan at alle kan modtage uanset hvilket netværk de er på.

Mit bud på problemet er at 4.2.1 har en bug (fejl) der gør at mms delen går i ged og at TDC eventuelt ikke har fået rettet den operatør indstilling som de kan sende ud hvis der skulle opstå problemer på deres netværk.

Hvis man kigger på TDC.dk under support og vælger driftstatus, mobile tjenester så kan man faktisk se om der er problemer med netværket eller om der er noget der er ved at blive opdateret på netværket, jeg har linket til den side i en af mine tidligere indlæg i denne tråd.

Jeg takker for de venlige ord CHA, du skal være meget velkommen til at trykke på "synes godt om" det jeg skriver Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)