Iphone 3GS og upload hastighed

• Bruger
  • 20 kommentarer
Jeg har længe gået og undret mig over at det skal tage så forfærdelig lang tid at upload billeder fra min 3GS via. 3G. 

Det viser sig så efter lidt research, at TDC nedprioterer trafikken på ældre telefoner (Min 3GS)

(TDC):
"Siden juni 2011, har TDC valgt en prioritering på netværket, der har gjort at gamle modeller ikke har den maksimale uploadhastighed, da de sjældent udnyttede det, og det belastede netværket ret meget."

"Sjældent udnytter den maksimale uploadhastighed og belaster netværket meget" Det lyder da vildt selvmodigende.. det virker mere som om, at man hellere vil have at nye kunder og folk med nye telefoner, skal have en bedre oplevelse af deres produkt, på bekostning af folk med ældre telefoner..

Så selvom jeg betaler for et abb. med adgang til 5 mbit/s upload, så vil jeg aldrig få adgang til mere end (hold nu fast) 0.06 mbit på min Iphone, på grund af denne begrænsning.

Det er ondsvagt nok, at det ikke fremgår tydeligt på siden med mobilabbonementer, at visse telefoner er nedprioteret - det er at tage røven på sine kunder.

Noget endnu mere ondsvagt er nok, at ikke engang jeres hær af kundservice medarbejdere, kunne fortælle mig dette?????

Gør TDC bare alt for deres kunder skal løbe skrigende væk? 

EDIT: Den første test jeg lavede (Mens jeg stadig havde Callme) viser altså at begrænsningen ikke ligger i telefonen. 

[i]

10 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Tengu

Uha, det ser da underligt ud.

Jeg er nød til at finde ud af, hvad det er for noget, men jeg har fat i sagen, så hav lidt tålmodighed, så vender jeg tilbage

Hilsen

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg tror der er en misforståelse her.

Din Iphone 3 tæller garanteret ikke med som "gammel". Det man må mene med gammel, er de telefoner som er så gamle, at de rent hardwaremæssigt ikke kan følge med de høje hastigheder. Og det er jo netop ikke tilfældet med din - som du også selv har konstateret.

Begrænsningen giver god mening da netværket ellers vil spilde meget tid og kapacitet på at sende datapakker til enheder der simpelhen ikke er klar til at modtage, og derfor skal bede om den pågældende pakke igen. Kapacitetsudnyttelsen og hastidheden i netværket bliver så bedre ved at lade netværket kontrollere.

Så er der lige DIT problem med hastighed.... Det har jeg ikke lige nogle bud på. men det kan jo være at Patrick også har et godt forslag der.

Vh

Peter

Jeg er ret sikker på det er et generelt problem hos folk med Iphone 3GS på TDC's netværk, jeg fandt en tråd hvor der var flere der kunne beskrive samme problem, med lige netop 3GS og TDC, M1 og telmore som udbyder, som også er på TDC's netværk.

Jeg ved ikke hvordan TDC differencierer mellem forskellige telefoner på deres netværk, men det lader til at 3GS er røget i bunken med gamle telefoner.

Er der noget nyt i sagen? 

Jeres klageafdeling ser ud til at have givet helt op, de svarer i hvertfald ikke længere tilbage på mine mails.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Undskyld Tengu

Den jeg havde skrevet til, er her ikke længere!

Jeg er ked af det, vi skal være bedre til at følge op. Unskyld, undskyld og 3 gange undskyld (det bliver godt nok 4, men det er altså også på sin plads her!!).

Vi må finde det svar til dig, du kan jo være ligeglad med at den som ved det, er videre. Håber du kan vente lidt længere, så forsøger vi igen?

Hvis du vil, kan du rykke mig på PM, i fremtiden!!

Hilsen

Omdømme 3

Hej Tengu

Jeg kan se, at der er et par "emneord" tilknyttet din tråd her. "snyd og bedrag"??

Det kan man måske også argumentere for, at det vil være, hvis påstanden er rigtig. Men det er den ikke.

Jeg vil gerne vide, hvor du har fået det at vide henne? Har du læst det et sted, vil jeg meget gerne se artiklen, selv hvis det skulle være hos TDC, altså os selv, den ligger...

Jeg har fået følgende svar:

TDC
har ikke en løsning, som kan det beskrevne. Vi ønsker ikke en sådan løsning.
Hvis den på et tidspunkt skulle komme, igennem en opgradering eller lignende,
vil vi ikke gøre brug af den funktion. Fordi vi ikke har nogen som helst behov
for at for-fordele nogle kunder, frem for andre. Hvad skulle TDC have ud
af det? Alle telefoner roamer ind og bliver proportioneret med samme hastighed. Det er så de lokale forhold samt den pågældende telefon, som afgør hvor hurtigt telefonen er på nettet.

Så det er en helt klar afvisning. Vi har selvfølgelig ikke en begrænsning overfor nogle telefoner.

Men der er rigtigt mange ting, som kan spille ind. Jeg vil give PeterA ret. En iPhone 3G er ikke gammel. Den sælges stadig, så argumentet, at vi forsøger at få dig til at købe en ny telefon, holder altså heller ikke.

Derimod kan den måde du holder telefonen have indvirkning. Speedtest.net kan have belastning på serverne, der kan være travlt på den sender du er på, lige når du måler. Der kan være knald god forbindelse på punkt X - men rykker du 3 menter til højre og står på punkt Y, vil du risikerer at den slår over på Edge, fordi der er noget i vejen, mellem du og masten. Der kan være så mange forskellige parametre som har indvirkning, at det nærmest kræver Engelske forskere, til at fastslå fakta Glad humørikon

Vi vil selvfølgelig se på, hvor dette rygte er opstået. Det er ikke rimeligt, at du skal gå rundt med en fornemmelse af, at dit abb. ikke er så godt, som din nabos. Så jeg håber du vil henvise til, hvor du har læst/hørt dette?

Hilsen

Snyd og bedrag blev tilføjet fordi mit abonnement blev solgt til mig, med den forudsætning, at det det passede til min telefon, indtil nu har i ikke leveret det produkt i lovede.

Det er skam ikke noget rygte, kundeservice har været inde og undersøge "problemet" og de kan bekræfte at der en generel fejl på TDC's netværksudstyr, som er årsag til den her begrænsning på af uploadhastigheden på min telefon. Kundeservice kontaktede mig pr. telefon tilbage i september og lovede de ville gøre alt for at rette problemet. Men de kunne ikke sige noget om nogen tidshorisont, så indtil da kører jeg forsat med nedsat uploadhastighed. 

Kundeservice har selv testet uploadhastigheden med en 3GS, og har kunne genskabe scenariet jeg beskriver. 

Jeg vil forslå du læser denne tråd Patrick, der er flere der kan beskrive samme problem.

http://www.mobildebat.dk/showthread.php?211200-Datahastighed-hos-selskaber-p%E5-TDCs-netv%E6rk/page2

25 december og problemet er stadig ikke løst. 

IMG_0411.PNG

Her er lige de sidste målinger over jul, på intet tidspunkt når hastigheden over 0.06 mbit/s.

Og jeg har testet på 3 forskellige lokationer.

Omdømme 3

Hej Tengu

Godt nytår.

Jeg vil gå videre med dit indlæg. Men vi samtidig opfordre til at vi holder en ordentlig tone.

Jeg vil også læse den tråd du henviser til.

Jeg har tidligere, indtil jeg startede på forum, været ansvarlig for Hotline Macintosh/Apple support og vil i den egenskab, gerne forsøge at hjælpe dig.

Prøv i første omgang, at gendanne din telefon. Dvs, sæt den til iTunes, sørg for du har en back - up, så du kan få den tilbage til sin nuværende tilstand og så klik på gendan knappen. Når din telefon er gendannet, skal du i første omgang ikke føre den tilbage til sin nuværende tilstand, men udelukkende installere den app, fra SPEEDTEST.NET, som du bruger til at lave dine målinger med. (jeg ved ikke om speedtest.net app'en gemmer sine data, efter en gendannelse, så du skal eksportere dem ud af din telefon inden du går igang, så du stadig har dokumentationen for lav hastighed, uanset om den gør eller ej. Du kan tage skærmbilleder som dem du vedhæfter her i forum, eller du kan eksportere til en textfil, så vidt jeg husker).

Når du så har det ene program og ikke andet på telefonen, uden at sætte mail, iCloud, eller andet op, så tester du igen. Grundigt, som hidtil.

Vil du gøre det og smide resultatet op her på forum?

Så skal jeg i mellemtiden gå videre med dit indlæg.

Hilsen

Hej igen! 

Jeg har fulgt dine anvisninger til punkt og prikke.

Resultatet kan ses her:

IMG_0001.PNG

Jeg har selv fundet en løsning på problemet nu.

first.JPG

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P