Ipad3 Wifi

Hejsa Jeg har investeret i den nye iPad med Wifi opkobling. Mit problem som er meget irriterende, er at når jeg går på nettet på den, via min Wifi forbindelse som jeg har gennem TDC Home Trio går det ufatteligt langsomt med at åbne de fleste internet sider ( nogle gange op til 30 sek) og det er selvom jeg har fuld Wifi styrke og jeg ved godt at når man har tv tændt eller optager tager det noget af forbindelsen, men det her sker også når tv'et er slukket. Har også prøvet at tage en hastighedstest og der har jeg også under 1 mbit i download. Er der nogle der har oplevet lignende og har en løsning? Kan der være noget galt med Ipad'en....? På forhånd tak JJ

8 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

1 megabit er ikke meget idag,

med store hjemmesider og en mobil browser, er det ikke unomalt at det tager langtid, bare min egen personlige hjemmeside kan tage op til 10 sek at hente, og det tager under et sek på min pc, med en 20 megabits forbindelse.

jeg kan med en hurtig søgning på nettet læse at det er meget normalt for iPads at have langsom internet.

det bedste jeg lige kunne finde udaf er at du skal prøve at slukke den vente 5 min og tænde igen, men ved ikke om det virker.

ellers må du gå ind til den forhandler du har købt den af eller TDC butik og få hjælp. 

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Oplever du også problemer med andet udstyr på??

Jeg har for nylig oplevet en kunde der havde en macbook air. Når den var på det trådløse netværk 1 mb langsommere end når der i stedet var en pc på. Var pc´en på samtidigt med mac´en var resultatet det samme for dem begge, nemlig en 1 mb langsommere hastighedstest. Noget tyder på at måden apple håndterer den trådløse trafik på, påvirker hastigheden og stabiliteten. Dette problem er konstateret ved både homebox og zyxel routere fra andre udbydere.

mvh

Jan

At iPads skulle være langsomme på nettet er ikke noget jeg kan genkende, og jeg har brugt en iPad i længere tid. Noget helt andet er, at TDC's Homebox tilsyneladende kan volde Apple-produkter visse problemer. Jeg har diverse Apple-produkter, og løste et netværksproblem ved at oprette et ekstra Wifi ved siden af TDC-nettet. /t5/Bredbånd/iPad-falder-konstant-af-nettet/m-p/85193
Jeg prøvede forleden dag, at slukke for routeren og det hjalp, for nu virker det igen.... Har dog også hørt det med at Apple produkter kan volde homeboxen visse problemer, så synes det er en smart løsning med at oprette et ekstra Wifi. Men kræver det så ikke at man køber internet gennem en anden udbyder for at det kan lykkedes??
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

Johnsi skrev:
Men kræver det så ikke at man køber internet gennem en anden udbyder for at det kan lykkedes??

Nej, du køber blot et "trådløst accespoint" og slutter til din Homebox.

Har du læst det link jeg sendte?
Ja, jeg har læst det, og det var meget brugbart. Vil kraftigt overveje det, hvis det sker igen. Tak for hjælpen

Ja, jeg har læst det, og det var meget brugbart. Vil kraftigt overveje det, hvis det sker igen. Tak for hjælpen

Det var så lidt Johnsi. Det har virket upåklageligt for mig lige siden. Faktisk kørte mit Apple TV på TDC's netværk, indtil det begyndte at falde af nettet i små korte øjeblikke. Så skiftede jeg over til det net jeg selv havde sat op ved siden af, og siden da har der ikke været problemer

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)