iPad og iPhone TDC Play app?

Hej

Jeg har både TDC bredbånd og TDC mobil. Har TDC play app'en på iPhone. Hentede App'en til min nye iPad 3. Det virkede fint, men så kunne jeg ikke bruge app'en på min iPhone. Er det rigtigt at man kun kan bruge en device til appen?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh

Henriette

4 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Henriette,

Du kan kun bruge appen på én device pr. mobilnummer hos TDC. Hvis du f.eks. har valideret appen med det samme telefonnummer på både ipaden og din mobil (hvilket du formentligt har, da iPaden ikke kan modtage SMSer som standard), så kan du kun bruge én ad gangen.

Årsagen har (som altid) rod i den aftale om rettigheder til Play-musikken, som TDC har indgået med musikselskaberne.

Hilsen Ulf

Hej Ulf

Nu forklarer du det så som et rettighedsproblem, men det skaber jo bare nye spørgsmål.

Har man ikke adgang til Play hvis man er bredbåndskunde? For så er det vel tænkeligt at man gerne vil kunne afspille fra sin Android telefon eller iPad. Også længe man er på sit hjemme netværk så er det jo gennem TDC's bredbånd.

Og hvis man ikke må kunne afspille fra både sin iPhone og iPad, hvorfor må man så godt kunne afspille fra alle sine computere via TDC Play i en browser (evt. samtidig med iPhone)?

Mvh

Thomas

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Jeg kan godt se, hvad du mener,og vi er også opmærksomme på, at grænsen mellem de forskellige platforme (desk- og laptopcomputere, tablets, smartphones, TV etc.) bliver mere og mere udvisket.

Når dét er sagt, så har vi indgået en aftale med rettighedshaverne om musikken på Play, som er er nødt til at overholde, og i dén aftale er der sat forskellige rammer for hvordan vi har lov til at stille musikken til rådighed på diverse platforme – upåagtet hvilken type dataforbindelse, platformene benytter.

Set fra rettighedshavernes side er der altså forskel på, hvilken platform musikken bliver afspillet på - upåagtet, at det fra forbrugerens side er same-same. Jeg kan ikke fortælle dig noget konkret om fremtidige planer, udover at vi er opmærksomme på problematikken, og at vi arbejder på at gøre noget ved det.

Hilsen Ulf

Hejsa,

Som jeg forstår dette, kan man kun få lov at registrere en enhed.

Så kommer spørgsmålet jo om hvordan man så skifter fra TDC APP på mobilen når man som jeg, hellere vil afspille fra TDC APP på IPAD?

Med venlig hilsen
geems

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)