Ipad - kan ikke modtage mail

Hej TDC Forum

Jeg kan ganske enkelt ikke få min mail til at virke på Ipad - jeg kan fint sende men ikke modtage. Jeg har læst diverse tråde og af 2 omgange forsøgt at få det til at virke. Desværre uden held;-(

Jeg har Mac air hvor mail virker og bruger de samme oplysninger på Ipad.

Da det er indgående post jeg har problemmer med er det vel kun relevant med følgende oplysninger:

Navn: Mit eget

E-post: mailadresse

Beskrivelse: Youmail

Værtsnavn: pop3.mail.dk

Brugernavn: mailadresse (har også forsøgt det oprindelige kundenummer fra 2010 men det virker heller ikke;-()

Adgangskode: samme som jeg bruger på min mac

Under avanceret:

SSL er slået til

Serverport er 110

Følgende fejl fremkommer: IMAP-serveren "pop3.mail.dk" svarer ikke. Kontroller netværksforbindelsen, og at du har skrevet de rigtige oplysninger i feltet "Server til indgående post".

Hvad er der galt??

Håber på hjælp

Divaneseren

11 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

TDC bruger ikke IMAP-server men POP3-server uden SSL.

Mvh

Kim

Hej 

Regner med at det jeg skal er at slå SSL fra - det hjalp desværre ikke;-( Samme fejlmeddelelse fremkommer.

Mange hilsner

Divaneseren

Hej DivaneserenDivaneseren skrev:Beskrivelse: Youmail

Det ser ud som om du har en mailkonto hos yousee???

Yousee har også et forum, hvor jeg har spurt om domænenavne.

http://forum.yousee.dk/showthread.php?712-Hvilke-domæner-har-TDC-og-hvilke-har-Yousee&highlight=majh

Her er deres opsætningsside:

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Bredbaand/Hjaelp_til_e-mail/Tast_den_rigtige_postserver.aspx

Du kan bruge det samme login til yousee, som her til TDC.

Hej Maja Mail er hos TDC - det er lidt mærkeligt for som skrevet benytter jeg de samme oplysninger som på min Mac men det virker af en eller anden grund bare ikke. Men tak for forsøget
Er der vikelig ingen der kan hjælpe med en mulig løsning på dette problem???

Mange hilsner

Divaneseren

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alex1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Divaneseren

Prøv lige at kigge TDC's egen guide igennem, som du finder her: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=27598

Som brugernavn, skal du bruge din email (eks: ditmailnavnher@mail.dk), og din kode kan du finde og/eller ændre via selvbetjeningen.

Skriv gerne tilbage til mig herinde, hvis du oplever problemer, i den proces jeg lige har foreslået.

Alex

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Det er ikke en IMAP-server, men en POP-server - det er det som er galt. Kan du ikke bare synkronisere med iTunes?

Mvh

Der er ingen problemer i at modtage TDC mail på sin iPad, dog skal man være opmærksom på forskellige ting. Du skal oprette en pop konto og ikke en imap, som flere indlæg også har gjort opmærksom på.

Du skal følge vejledningen for din service enten TDC (pop3.mail.dk port 110) eller YouSee (pop3.yousee.dk port 110). Begge services anvender POP3 for modtagelse og ved pop3 skal man samtidigt være opmærksom på at mails normalt fjernes fra pop3 serveren efter modtagelse, dvs. man kan ikke se samme mails på flere enheder, dvs. mail modtaget/hentet og fjernet via en computer ikke også kan hentes fra f.eks. en iPad og omvendt. Den enhed som henter og fjerner først får mailene. Hvis man ikke fjerner mails hente via pop3 bliver afhentning blot langsommere og langsommere indtil man evt. har ladet sin mailboks løbe fuld på pop3 serveren, herefter kan man ikke modtage yderligere mail.

Og husk TDC 'gratis mail'/freemail kan KUN anvende webmail, ikke pop3!

ps 1. I egenskaberne i sin emailklient (på pc) kan der indstilles til at gemme mails efter hentning. (Ved ikke om man kan på sin telefon)

ps 2. Den gratis freemail er under afvikling http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=26068 og overgår til betaling. Kontakt tdc hvis du har en freemail. Abonnementet overflyttes ikke automatisk.

Iøvrigt er TDC begyndt at understøtte SSL i følge min egen opsætninger/tests, ved dog ikke hvor officielt TDC understøtter dette endnu. men måske kommer det. I hvertfald virker det for mig:

TDC mail:

indgående: login med email adresse/kundenummer på pop3.mail.dk, port 110 (uden SSL) og port 995 (med SSL)

udgående: login med email adresse/kundenummer på asmtp.mail.dk, port 587 (med og uden TLS)

YouSee mail:

indgående: login med email adresse/kundenummer på pop3.yousee.dk, port 110 (uden SSL) og port 995 (med SSL)

udgående: login med email adresse/kundenummer på asmtp.yousee.dk, port 587 (med og uden TLS)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)