Svar

Ipad 2

• Deltager
  • 0 kommentarer
Hej.

Jeg har været så heldig at arve min søns Ipad 2.

Jeg har oplevet efter jeg har sat den op til at modtage mine mails, at ikke alle mails kommer på Ipad, det skal sige at det er private mails. Jeg får mine mails på min computer, kan i hjælpe mig, er ikke den store computerhaj ;-)

Nikolaj

icon

Bedste svar af iMac 29 maj 2013, 15:14

Hej Nikolaj,

ud over Maja´s fine beskrivning, om hvordan du indstiller det på en PC, skal du også sikre dig, at din iPad har tilsvarende indstillinger, ellers "spiser" din iPad alle indkommende mails fra serveren og du får ikke dine mails ind på din PC/Webmail.

Indstillinger - mailkonto - avanceret

Slet fra server - "aldrig"

Mvh

Se original

4 Kommentarer

Hej Nikolaj

Når du åbner din mailklient på din pc, henter mailklienten alle meddelelser der ligger på webmail. Når de er hentet slettes de mail på webmail, og når du så efterfølgende åbner din ipad er det kun nye tilkomne mail den henter.

Du skal gå ind i egenskaber for din konto i mailklienten på din pc og markere ud for "Gem meddelelser på serveren".

Der kan du også bestemme hvor længe hentede meddelelser skal gemmes. Du skal være opmærksom på at hvis du ikke sætter programmet til at slette automatisk, skal du med jævne mellemrum logge på webmail, for at slette mail, ellers kan du risikere at din webmail bliver for fuld, til at modtage flere mail.

Redigeret tilført:
Uaktuelt skilt er fjernet.

Forklaring på at gemme eller ikke gemme en kopi på tdc's server:
Åben din mailklient.
Du skal finde egenskaberne for din konto.
På et af fanebladene står der "Avanceret"

Nederst står der "Levering"

Hvis du vil gemme meddelelser på tdcs server, efter din mailklient har hentet dine mail, skal der være markering ud for "Gem meddelese på server efter hentning af meddelelser". Du kan også vælge hvor længe de skal gemmes.

Fjern eventuelle markeringer, hvis du ikke vil opbevare mails på webmail.

Hjælper dette ikke, vil jeg bede dig om at oprette en ny tråd, da dette er en af ældre dato.

Hej Maja.

Er vi enig om at jeg bare skal sætte et flueben i : Gem en kopi af meddelelser på server ?

Nikolaj

Hej igen

Ja prøv det i første omgang, for at se om det hjælper. Glad humørikon

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Nikolaj,

ud over Maja´s fine beskrivning, om hvordan du indstiller det på en PC, skal du også sikre dig, at din iPad har tilsvarende indstillinger, ellers "spiser" din iPad alle indkommende mails fra serveren og du får ikke dine mails ind på din PC/Webmail.

Indstillinger - mailkonto - avanceret

Slet fra server - "aldrig"

Mvh

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8