Svar

IP camera bliver blokeret

Har købt et safe home ip kamera.

Kan bare ikke  få hul igennem til det på computeren. Når jeg prøver at pinge det så får jeg ikke noget svar tilbage fra den. Der skal nok åbnes en port i routeren, men hvordan. har fulgt guiden men det vil ikke..

Cameraet har en ip der hedder 192.168.0.233 og service port 8001. og en mac adresse på 04:2A:3C:4D:03:CE..

icon

Bedste svar af droid 5 januar 2013, 17:28

Emil1988 skrev:
192.168.1.11

Ok. Bemærk at det næstsidste tal i ip'en til kameraet er 0 og det næstsidste tal i din computers ip er 1. Det går ikke hvis de 2 enheder skal kommunikere så du skal på en eller anden måde have ændret kameraets ip til også at have 1 næstsidst. .

Du kan manuelt give din computer 192.168.0.236 og forbinde din computer og kamera direkte med et kabel, så burde der være forbindelse. Dermed kan du ændre kameraets ip og så sætte computeren tilbage på DHCP. Det er i hvert fald een løsning

Se original

11 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

Emil1988 skrev:

Cameraet har en ip der hedder 192.168.0.233

Hvilken ip har din computer? Hvis din computer f.eks. har 192.168.1.105 så skal du ændre din computers ip til f.eks 192.168.0.234 for at komme i kontakt med kameraet.

Det forstår jeg ikke lige helt, Hvordan ændrer jeg den. jeg har været inde i min Router og prøvet at lave en port gennemgang, men det funker ikke.

Omdømme 2

Emil1988 skrev:
Det forstår jeg ikke lige helt, Hvordan ændrer jeg den. jeg har været inde i min Router og prøvet at lave en port gennemgang, men det funker ikke.

Hvilken ip har din computer?

193.88.196.50

Omdømme 2

Ok.

Det ligner en internet ip. Hvordan er din opsætning? Hvilken router/modem kører du med? Har du internet fra TDC?

Ja, har TDC home trio.. den sorte boks..

Fik af vide af tdc jeg skulle åbne en port så routeren kunne tillade cameraret at komme igennem. 

Kameraret ip er 192.168.0.233 og den har port 8001 og mac  04:2A:3C:4D:03:CE

har prøvet at følge deres guide men det dur ikke

Omdømme 2

Ok.

Det er din internet-ip du har skrevet. Det er din computers jeg skal have. Start -> kør -> cmd -> ipconfig

Umiddelbart er løsningen ikke svær men kender du intet til netværksopsætning kan det godt være svært.

192.168.1.11

Omdømme 2

Emil1988 skrev:
192.168.1.11

Ok. Bemærk at det næstsidste tal i ip'en til kameraet er 0 og det næstsidste tal i din computers ip er 1. Det går ikke hvis de 2 enheder skal kommunikere så du skal på en eller anden måde have ændret kameraets ip til også at have 1 næstsidst. .

Du kan manuelt give din computer 192.168.0.236 og forbinde din computer og kamera direkte med et kabel, så burde der være forbindelse. Dermed kan du ændre kameraets ip og så sætte computeren tilbage på DHCP. Det er i hvert fald een løsning

Det virker fint nu med kabel, men har kameraret en anden ip når det kører trådløst. jeg kan ikke få det forbundet til det trådløse netværk..??

Omdømme 2

Emil1988 skrev:
Det virker fint nu med kabel, men har kameraret en anden ip når det kører trådløst. jeg kan ikke få det forbundet til det trådløse netværk..??

Ja det har det. Du kan logge ind i Homeboxen og tjekke hvilken ip det har fået.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)