Svar

Ip adresse til APP

• Deltager
  • 4 kommentarer
Jeg har en app på min smartphone, som gør at jeg udefra burde kunne logge på en enhed derhjemme. Den skal kobles via ip-adressen og dermed min router. MEN jeg kan ikke få det til at virke [i]

På app-en skal man under indstillinger indtaste:

Fast Ip - ja eller nej (mener at have den samme ydre ip hele tiden)

Kryptering - ja eller nej (kører via port 80 eller 443)

Ip-adresse - er jeg i tvivl om!

Jeg ved ikke hvordan feltet skal udfyldes, men jeg går ud fra at det må den ydre ip-adresse som der skal står her.

Men skal det bare være tallene xxx.xxx.xx.xx, eller skal man skrive http://xxx.xxx.xx.xx og måske efterfulgt af :80 eller 443? Eller hvad skriver man???

Har læst mig til at port 443 er krypteret og så skal den vist hedde https:// og hvis det bare er 80 skal den hedde http:// - er det rigtigt forstået??

Burde jeg udefra (feks. på en fremmed pc-er) kunne logge mig på min router via den ydre-ip adresse??  Jeg har en TDC homebox 1.

Nogen bud??

icon

Bedste svar af ms13 31 maj 2013, 10:39

Med hjælp fra et elektrikkerfirma lykkedes det mig at få det til at virke.

Han havde erfaring fra andre steder og problemet ligger i at port 443 åbenbart bruges til noget andet og derfor fik jeg ikke hul igennem den port. Han oplyste at TDC burde vide dette!

Så vælg en anden port, så kører det bare!!

Se original

3 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej ms13

Tak fordi du stiller dit spørgsmål her på forum.

Jeg vil overlade til nogle af de meget dygtige brugere her på forum at hjælpe dig med at sætte din app op. Men vil høre dig, om du måske vil fortælle hvilken app det er?

Jeg har f.eks et Foscam overvågnings kamera, som jeg har igennem TDC router hjemme.

Derudover har jeg et EyeTV gennem routeren.

Og en Bufallo NAS, gennem samme router.

Der er TDC Privat Alarm, som jeg har en app til.

Der er TDC TV, som jeg styrer med Play app'en.

jeg har iCam kørende på Mac'en hjemme, som jeg kan se med en app.

Samt andre ting, jeg ikke kan huske i hovedet.

Ovenstående er jo mange forskellige app's som bruges til forskellige ting. De skal alle sættes op sådan de kan fange det hjemme i huset. Nogle gør det automatisk, ved hjælp af et log ind og et lignende log ind hjemme på div. udstyr, andre skal - som din app - sættes op via IP-adresse. Samt en henvisning til diverse port  numre.

Men det er meget forskelligt, hvordan port numre skal skrives ind og det er forskelligt, hvilken protokol de forskellige app bruger. Normalt er det som hos dig, der skal bruges en http://, men andre gange, er det ftp:// og endnu andre gange, ingenting før IP-adresen, der kan app'en selv hitte ud af hvordan.

Det jeg vil frem til, er at vi er nød til at vide hvilken app du skal have sat op. Hvad den skal have fat i, hjemme hos dig. Samt hvilken computer du har hjemme og hvilken smartphone, du har din App på (Android / iOS)?

Bemærk, at du formentlig ikke har fast IP-adresse. Det er nemlig noget man betaler ekstra for, så hvis du har fast IP-adresse, så er det noget du har valgt engang og noget du betaler 50,- kroner om måneden for, så det vil fremgå af din faktura, hvis det er tilfældet.

Grunden til det forekommer dig, du har fast IP-adresse, er at den ikke bliver skiftet, så længe du bruger den. Vi garanterer bare ikke, at hvis du ikke bruger den en periode, så er det den samme du får, når du er tilbage.

Så selv om du har været rigtig grundig til at skrive dit spørgsmål, er du nød til at skrive lidt mere Glad humørikon

Hilsen

Hej Patrick.

Godt så - så fik jeg da klarhed over det med fast eller ikke fast ip!

Jeg betaler nemlig ikke for en fast ip-adresse (ikke hvad jeg ved af Glad humørikon).

Jeg har indtil videre åbenbart den samme ip-adresse. Det er i hvert fald den samme jeg kan se, når jeg logger mig ind på min router (TDC homebox 1).

Det er en Siemens app, som kører på min smartphone med Android version 4.0.3.

App'en skal gøre at jeg kan slå min alarm til og fra m.m. når jeg er ude.

Derudover har jeg et ip-kamera, som både kan køre via app'en, men også bare på smartphonen ved at åbne en livestream med rtsp://+ydre ip eller på en ekstern pc'er på http://+ydre ip-adresse.

I følge manualen på alarmen kører den på port 80 eller 443 hvis det er krypteret.

Når jeg er hjemme virker min app, så jeg kan betjene alarmen, men kun når jeg kører via netværk. Så snart jeg går på dataoverførsel, så virker det ikke.

Jeg har i den 300 sider manual til alarmen læst, at hvis man ikke har en fast ip, skal der laves en registrering som gør at app'en finder min aktuelle ip-adresse, så det er nok det jeg mangler for at få det til at virke.

Jeg tænker at min router er sat korrekt op, da jeg kan nå kameraet udefra. Der kan selvfølgelig være noget med portomdirigering hvis den kører på port 443.

Jeg har lavet 2 omdirigeringsporte sådan:

Navn - givet den navnet Alarm

Regel aktiv - JA

Fra port - 443

Til port - 443

Protocol - både en TCP og UDP

Omdirigeringsport - lidt i tvivl om den skal hedde 443 eller 80 eller andet???

Lokal ip adresse - den ip som jeg har tildelt alarmen (udenfor det interval der bruges til de dynamiske 192.168.1.1-99).

Lyder det rigtigt?

Vh ms13

Med hjælp fra et elektrikkerfirma lykkedes det mig at få det til at virke.

Han havde erfaring fra andre steder og problemet ligger i at port 443 åbenbart bruges til noget andet og derfor fik jeg ikke hul igennem den port. Han oplyste at TDC burde vide dette!

Så vælg en anden port, så kører det bare!!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)