IP adresse

Hey! jeg ville bare lige høre om noget.

Koster det penge at få skiftet sin IP adresse på sit netværk, altså routerens adresse? 

4 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hvad er det lige du mener?

Hvis du mener din offentlige IP - så er den jo dynamisk (med mindre du har købt en statisk....). Tit får du den samme igen og igen - men det er der ingen garanti for.

Din interne IP-adresse.... Hvorfor vil du rode med den? Det meste udstyr er i forvejen sat op til nogle bestemte serier. Så fungerer det automatisk når det kobles til.

Vh

Peter

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Rabo har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Phil123

Du har lige nu 2 dynamiske IP-adresser, dvs. vores server tildeler dig automatisk en IP.

Denne IP kan ikke umiddelbart skiftes, med mindre du tilkøber en fast IP.

En fast IP koster dog 50kr om måneden, så det er ikke en helt billig løsning.

Nogle vil måske foreslå at slukke routeren en stykke tid, men det er rimelig sjældent at det virker.

Vores server husker nemlig på hvem der sidst har haft den pågældende IP, og du vil derfor sandsynligvis få den samme IP tildelt igen.

Det er ikke usædvanligt at man kan have den samme IP i årevis, selvom man har dynamisk tildelt IP.

Vh.

Rasmus - TDC

Altså jeg skal bruge en ny IP adresse, og hvorfor er lidt ligemeget nu.

Men det skal jeg, og tror nok jeg har dynamic IP, men har rebooted routeren tons vis af gange, og den skifter ikke IP.

Hvad gør jeg? Glad humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Det kan du ikke.

Systemet tildeler dig den adresse den finder mest fornuftig hver gang du genstarter. I dit tilfælde giver den dig åbenbart samme adresse hver gang.

Det, du kan gøre er at købe en fast adresse. Så får du nok en ny.

tidligere har der været tjenester på nettet hvor man kunne bruge deres adresse, som man så koblede op til. Om der stadig findes den slags er jeg ikke klar over. De fik det hårdt da der verden over blev skærpede krav til sprobarhed i lyset af den forøgede internationale terror. Men det er da ikke umuligt du kan finde sådan en tjeneste i et land som Rusland eller lign.

Vh

Peter

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)