IP adresse

• 0 kommentarer
Jeg er flere gange blevet spurgt om min IP adresse i forbindelse med etablering af trådløst netværk til mit nye fjernsyn.

Det undrer mig, at denne adresse ikke er almindelig kendt hos brugerne. Hvor får jeg den fra?

VH/SIM

2 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Det kommer meget an på om det er din externe eller din interne ip adresse, i den forbindelse du skriver vil den typisk være 192.168.1.X, X er en ubekendt eller ja alle tallene er ubekendte 192.168.1 er bare det de fleste bruger fx min interne ip til min bærbar er 192.168.1.121

men nu til dit spørsmål.

Du kan finde din computers Ip adresse ved at Åbne CMD(commando programmet) der skal du så skrive "ipconfig" så vil du få en liste over de forskellige netkort deres iper og mac adresser.

men nå du skriver i forbindelse med et tv har du ikke noget at bruge det til, da det bare skal køre med dynamisk ip, det vil sige at din ip skifter, så du skal bare stille dit TV til selv at hente oplysninger.

på en computer er det også kun noget man bruger hvis man køre en server eller vil kunne forbinde til computeren udefra fx. fra arbejde.

Håber det har besvaret alle de spørsmål du måtte have.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Miela

Må jeg supplere?

Så kan man se sin eksterne IP-adresse hvis man går ind på TDC' test side her:

http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/

Ellers rammer du jo som altid plet, tak for det  Glad humørikon

Hilsen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(