Internetforbindelse afbrydes kortvarigt hver time

Hej, er der mon nogen der kan give en forklaring - hjælp til at min internetforbindelse kortvarigt (5 sek) afbrydes hver time? Det sker ikke hver dag men ca. ved hver 3-4 maskinstart.  En reboot af maskinen kan ofte afhjælpe problemet.

6 Kommentarer

Hej Bibs54

Tak for dit indlæg og velkommen til TDC forum :-)

Det kan der sådan set være mange forskellige grunde til. For det første, er det trådløst du bruger, eller går du på nettet via en kablet forbindelse?

Hvis det er en kablet forbindelse ville jeg først prøve følgende:

1) Prøv med et andet ethernet kabel 

2) Prøv en anden port på dit modem/router

3) Prøv at resette dit modem/router

4) Hvis ingen af ovenstående hjælper ligger fejlen enten på computeren eller på forbindelsen, og så skal du enten have fat i vores hotline (hvis fejlen er på forbindelsen) eller en it mand som evt kan kigge din computer igennem :-)

Hvis det er en trådløs forbindelse ville jeg prøve følgende:

1) Ændre kryptering på din trådløse forbindelse (du kan se hvordan her: http://go.tdc.dk/ryizu såfremt du har en TDC Homebox/TDC Box)

2) Prøve at ændre kanal/frekvens på det trådløse (du kan se hvordan her: http://go.tdc.dk/zpsyu såfremt du har en TDC Homebox/TDC Box)

3) Reset af dit modem/router

Håber ikke jeg har forvirret dig for meget, og at det kan være til en smule hjælp.

Mvh Jens

TDC

Hej

Først tak for dit udførlige svar, særdeles godt!!

En yderligere info der peger væk fra kabel vil jeg mene: Hvis jeg ikke re-booter maskinen, så dør forbindelsen kort (2-5 sek) hver time på samme minut - prøvede det en søndag hvor den døde 5 gange fra kl. 7.28, 8.28, 9.28, 10.28 og 11.28. Jeg noterede tiderne men så først senere at der var en helt præcis timing - hvilket vel peger hen på enten computer eller router? (kører med kabel til switch og videre med kabel til trådløs router der så også servicerer andre pc i huset og uden problemet).

Hej igen!

Det lyder meget mærkeligt! 

Der må jeg melde pas, dog vil jeg nok lige anbefale dig, at forbindelsen skal kigges igennem så den i hvert fald kan udelukkes. Hvis du ringer ind til vores hotline (http://go.tdc.dk/fkcrs) så kan de sætte en overvågning på for dig, og se om der skulle være nogle udfald på selve linjen eller routeren.

Men når du skriver, at de andre pcer i huset ikke har nogle problemer, så er sansynligheden for, at det er forbindelsen der forsvinder nok meget lille. Det begynder i hvert fald at pege hen af mod computeren :-)

Mvh Jens

TDC

Jeg har præcis samme problem når jeg bruger en laptop fra mit arbejde hjemme. Dette er trådløst internet via home-trio router.

Fandt du nogensinde en løsning?

Jeg fandt ud af at dette problem kun opstod når jeg brugte VPN hjemme. Ingen problemer med kabel eller

almindeligt internet.

Så i bund og grund sikkert et problem i VPN programmet.

Men jeg løste problemet ved at sætte 'Lease Time' op på min Home Trio Router

NB: Engelsk sprog valgt

1) Advanced settings

2) DHCP configuration

3) Sæt Lease Time op fra  nuværende 60 minutter til fx 1440 (24 timer)

Nu vil den interne IP adresse kun blive opdateret hver 24. time - så længe arbejder jeg ikke i et stræk :-)

Det samme sker for mig idag, 4 gange har jeg været afbrudt, kl 12.28, 13.28, 14.28. 15.28

Det er med en homebox, jeg har aldrig haft det problem før, mon ikke der sker noget hos jer TDC? eller?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)