Internetdeling på The New iPad

Jeg har fået en af de nye iPads. Jeg ved fra min iPhone, at man kan få internetdeling på dem. Men på den nye iPad, kan jeg ikke finde indstillingen til deling. Ved at det også er et problem ved 3. Ifølge andre lande, så kan det lade sig gøre. Er det ikke noget som kommer til at virke?

Mvh

Flemming

21 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

"iPad as a personal hotspot.

Now for the first time, you can share the high-speed data connection on your iPad. If your carrier supports it, iPad can act as a personal hotspot for connecting up to five devices — such as a MacBook Air, an iPod touch, or another iPad — over Wi-Fi, Bluetooth, or USB."

Dvs. vil TDC det?

http://www.apple.com/ipad/features/

Mvh

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints lha har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Er første udfordring ikke at "high-speed data connection on your iPad" ikke kan bruges pt i Europa p.g.a.

at den kun har amerikanske 4G/LTE frkvenser ??

mvh

Ja, jeg ved godt, at det skulle kunne lade sig gøre. Men ville være fedt at høre fra TDC, om de har tænkt sig, at det kan lade sig gøre. Det virker jo på iPhone.

Tak for dit svar.

Så er det bare at vente på iPhone 5 - ren pengemaskine.

Vild opgør i Austriaien hvor Apple nok bliver nødt til at refundere iPad køb, fordi 4G heller ikke virker her.

Jeg er lidt ligeglad med LTE. Min 3G forbindelse er fin nok til mig. I hjemmet, bruger jeg jo min WI-FI forbindelse.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

iPad har ikke "kun amerikanske 4G/LTE frekvenser".

Den kører fint op 3G i Europa, og hvis udbyderen tillader det, kan man også bruge internetdeling fra den nye iPad, ligesom man kan fra sin iPhone4/4S.

Mvh 

Ja, der er fin 3G dækning. Og det går næsten dobbelt så hurtigt, i forhold til min iPhone 4S.

Jeg har lige fået at vide, at internetdeling virker hos telia.

Har Telia til min iPad 3 og kan heller ikke find det / få det til at virke instillinger - generelt - netværk og der er så ikke noget med at dele internettet (som det er på min iPhone) 

http://www.mobildebat.dk/showthread.php?211545-Ingen-Personal-HotSpot-med-3-på-quot-New-iPad-quot

Der er en her, som skriver, at det virker med telia.

Jeg troede faktisk, at der var TDC ansatte, som kiggede med i dette forum, og kunne komme med svar.

Hey, har fulgt lidt med i denne tråd, da jeg står i præcis samme situation: har TDC datadeling men ingen mulighed for at anvende "Personal Hotspot" funktionaliteten i den nye iPad (aka. iPad 3).

En hurtig google søgning afslører at problemet ikke kun afgrænser sig til Danmark, og at fejlen primært skyldes at tele-udbyderen gennem sine "Carrier Settings" endnu ikke har slået funktionaliteten til. Det kan der selvfølgelig være flere grunde til, f.eks. at udbyderen simpelthen ikke understøtter funktionaliteten - eller at udbyderen er på vej med en "Carrier Update" der understøtter den.

Jeg har fulgt forskellige guidelines fra Apple's support side, der fortæller hvordan man tjekker for "Carrier Updates" - men på nuværende tidspunkt er jeg endnu ikke stødt på sådanne opdateringer fra TDC.

Anyway, jeg ringede i dag til TDC's kundeservice, og tja....... Der var ikke noget hjælp at hente. Gutten jeg snakkede med kunne ikke finde ud af om det var noget de understøttede eller ej.

Jeg håber derfor nu at der på et tidspunkt kommer en TDC ansat forbi denne tråd, som ved hvad han/hun snakker om, så vi kan få at vide hvad udsigterne er, for denne funktionalitet? Glad humørikon

Jeg synes det er meget sløvt, at der ikke er nogen fra TDC, som giver bare, et eller andet svar. Jeg troede at de kiggede bare lidt med. Men jeg kan da se, at når mit telefon ABB er frit, så skifter jeg da til telia. For der har de løst problemet.

Har haft min Ipad 3 med Telia og det virker IKKE på den :-(

Jeg har hørt om en del personer rundt omkring på foras. Bla. på mobildebat. Så det må kunne lade sig gøre.

Fik en opdatering til min Iphone i mandags så det kan være de sender det ud gradvis :-)

Ja, det kan da godt være. Jeg har ikke fået nogen opdateringer, i et stykke tid.

Sådan, igår, søndag d. 10. juni 2012 kom der (endelig!) en carrier update til min iPad 3 - jeg kører nu carrier version: "TDC DK 12.1" (tidligere 12.0) og iPad 3'en har nu support for "Personal Hotspot" Glad humørikon

Til dem som endnu ikke har modtaget opdateringen, så burde den være mulig at "hente manuelt" ved at gå til "Settings -> General -> About" - det skulle iflg. Apple ( http://support.apple.com/kb/ht1970 ;) være nok til at "trigger" et manuelt check for "carrier updates".

Telia sendte den også først ud i går (der fik jeg den)

Min hedder også TDC 12.1, men jeg har det stadig ikke. Hvad sker der lige der.

Har du husket at slå funktionaliteten til via: "Settings -> General -> Network -> Personal Hotspot"?

prøv at lukke alle programmer og indstillinger så åben den igen (Sådan vikede min)

Ups. Det var jo lige den, med at slå den til;-) 

Tak for hjælpen.Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P