internet ustabil - langsomt.

• 0 kommentarer
Hej.

Vi har fået et problem med vores internet. Det er ikke noget vi har haft hele tiden, men er pludseligt kommet.

Problemmet er at vores internet er utrolig langsomt næsten hele tiden. Sometider kan vi heller ikke indlæse hjemmesider, og hvis jeg prøver at opdatere hjemmesiden med F5, så kommer den måske hver 10 gang jeg opdatere på F5.

Jeg har lige nu foretaget nogle hastighedsmålinger over tdc's hjemmeside, som er vist herunde:

Computer måling direkte fra computer til router (Ikke trådløst):

6,61 MBIT

Det er jo godt nok da vi betaler for 10, og vi kan jo ikke forvente at få alle 10 herude hvor vi bor.

Så har jeg målt trådløst - hvilket jeg godt er klar over at de ikke anbefaler.

måling 1m fra routoren (trådløst):

måling 1: 3 MBIT

måling 2: 0,26 MBIT

Måling ca. 8 m fra routoren (trådløst)

måling 1: 0,95 MBIT

måling 2: 0,38 MBIT

måling 3: 0,83 MBIT

Altså kan vi jo se at at vi overhoved ikke for den hastighed sendt op fra routoren til vores værelser, som ligger max 8 m væk.

Jeg har en ide om at det kan være noget med vores routor og har tænkt på at vi måske skal skifte den ud, men igen så er det jo mærkeligt siden det ikke har været et problem førhen?

Jeg ved godt en løsning er at trække Pds kabel op til værelserne, men det faktisk ikke til ( ellers ville jeg have gjord det for lang tid siden )

Hvad tror i? skal jeg prøve en ny router? har i evt. et godt forslag til en rigtig god router der kan sende langt rundt i huset og med god hastighed?

vores nuværende routor oplysninger:

54 mbps wireless router WGR614 V5 TDC (Som der står bag den.)

på forhånd tak! [i]

6 Kommentarer

Hej abk

Jeg har ikke et klap forstand på det du skriver om, men jeg fik løst mit proplem via denne tråd.

/t5/Bredb%C3%A5nd/Netgear-router-st%C3%A5r-af-midt-i-det-hele/m-p/3742/highlight/false#M1137

Jeg skulle slukke og tænde min router flere gange på en dag for at den virkede.

Håber du får klaret dit proplem. Jeg hopper af tråden her.Blinkende humørikon

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej abk

prøv også at læse denne tråd: /t5/Bredb%C3%A5nd/Forst%C3%A6rkning-af-signal/td-p/2297

Med hensyn til en anden router hvis du vælger det, kan jeg anbefale den type jeg selv bruger: Netgear WNR3500.

Hej.

Jeg har samme problem, det startede igår, jeg er overbevist om at det er TDC der har et problem, da jeg ALTID kører trådløst, det har altid kørt perfekt (næsten) med routeren fra tdc. men pt. er det værdiløst.

jeg tror at vi skal have fat i TDC.

Godt nytår

Hej kek

Jeg hopper lige tilbage. Du skriver ALTID. Hvor gammel er din router? Sådan en gavtyv kan jo trænge til en udskiftning.Blinkende humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Ja det kunne ske at du skal have en ny router, eller det kan hjælpe at opdatere din firmware i routeren.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5816.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg tror det er en generel fejl i routeren ved den trådløse netværkschip. Problemet er også her -også kun over det trådløse.

Jeg bruger TDC Box vDSL, problemet var ikke på aDSL, selvom forbindelsen (lidt for) ofte røg

Jeg ved ikke om problemet gør sig gældende på TDC's nyeste: TDC Homebox

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P