Internet og tv forbindelse forsvinder periodisk

Hej alle. Vi har tdc home trio og internet hos tdc. Vi har haft rigtig mange udfald på forbindelsen de sidste 6 måneder. Når internettet ikke virker, er tv signalet også røget. Det sker oftest om morgenen of aftenen, At vi ingen forbindelse har. Når jeg ingen internet forbindelse har fra min stationære computer, prøver jeg at reparere forbindelsen, men jeg får fortalt at computeren ikke kunne modtage en ip adresse. Det er heller ikke muligt at gå ind på routeren via 192.168.1.1 når borbindelsen er nede. Jeg har sat en dlink 655 router i forlængelse til tdc routeren og fungerer som trådløst accesspoint. Fra tdc routeren har jeg en lille 5 ports switch, og fra den har jeg forbundet min stationære pc med et sæt homeplug fra amitech (internet igennem lysnettet). Ved min stationære er der tilsluttet en switch, samt homebox (nas) fra tdc. Internet forbindelsen kommer igen hvis jeg slukker og tænder routeren, men dette skal jeg ca gøre 2-3 gange om dagen, og det er meget irriterende. Vi har haft mange tekniker besøg, og tdc har konstateret at de ikke kan finde fejlen. Men jeg vil alligevel prøve lykken og høre herinde om nogen kan hjælpe. Så både tdc routeren og det trådløse accesspoint kører trådløst. Jeg har prøvet at ændre på tdc routerens trådløse kanal men uden held. Jer derude, har i nogle ideer til en snart desperat tdc kunde...? På forhånd mange tak for jeres hjælp!

3 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg ville prøve at køre med kabel direkte fra computer/tv-boks til TDC Homeboxen. På den måde kan du måske udelukke at det ikke er andre af dine netværkenheder som fejler - eller måske ligefrem, hvis det nu kører fejlfrit, at fejlen er på en af dine andre netværksenheder. TDC har fejsøgt, uden held, på deres del af netværket, og der er derfor ikke så meget andet at gøre end at fejlsøge på din del.

Tak for dit svar. Jeg har prøvet at køre en direkte kablet forbindelse men det har ikke gjort nogen forskel.
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

Ok. Hvis TDC ikke kan finde fejl på forbindelsen er der vel ikke så meget andet at gøre.

Har du mulighed for internet fra en anden leverandør? Ved godt at det ikke kan blive samme løsning med tv osv men i det mindste kan du måske få stabilt internet.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)