Internet er langsomt trods kablet pc?

Hey TDC brugere. Jeg har fået TDC's IP TV og jeg er rigtig glad for måden det fungere på.

Vi har en hovedboks i stuen og jeg har en af disse Multiroom tv bokse på mit værelse. Tv'et fungere upåklageligt.

Jeg er blevet lovet op til 20 mbit internet også, derfor er jeg lidt uforstående overfor hvorfor jeg dagligt flere gange om dagen max kan måle mellem 3-7 mbit. Min PC er en helt ny gamer pc med nyeste netkort og så er den kablet fra routeren. Er det normalt at internettet skal være så langsomt trods pc'en er kablet og jeg er blevet lovet 20 mbit?

8 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Er det med tændte eller slukkede TV-bokse du måler?

De skal være slukkede for at få den mest korrekte måling:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=28392

Ellers er alt over 4,3 i acceptområdet:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=28394

Vh

Peter

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints olse har modtaget fra andre medlemmer.

Det er simpethen en skandale at TDC ikke VIL ofre penge for at skaffe noget hurtigere bredbånd, Jeg har talt med flere at de teknikere der kører i området og de siger at problet er at TDC simpelthen ikke ville ofre penge på at løse problemet, Jeg vedhæfter lige mit tidligere indlæg som ikke medførte nogen kommentarer fra TDC.

Syntes det er under al kritik at TDC ikke er i stand at tilbyde en ordentlig båndbrede - Jeg bor i Tårnby (amager) og har al min telefoni / internet hometrio incl. viasatpakken, ca. 1400 kr pr måned... De lover op til 20 mb - men er kun i stand til at yde 7-8 mb i mit område. Jeg har ikke engang båndbrede til at kunne abonere på HD kanalerne p.g.a. jeg har en ekstra box i soveværelset.... Overvejer KRAFTIGT at skippe det hele og finde alternativer (ved det findes) og til en billigere pris oven i købet... er ellers tilfreds med med mit abbonement, med undtagelse af den sølle båndbredde - vi er trods alt i år 2012.

JA, det er jo TDCs norm, det skal være så dyrt som muligt med

så få omkostninger som muligt. Jeg kunne ikke få mere end 8 mbit ned og 1 op!! Skiftede til yousee har nu 20/2 det ligger tit på mellem 20 og 21 mbit ned og 2 og 2,1 op. Jeg har endnu ikke målt for lavt i forhold til det lovede. Sker det pludselig skifter jeg bare til fiberløsning (er allerede indlagt i boligen!!)

Hej olse

Nej det er klart at TDC ikke har svaret dig på dit indlæg. Da du har været registrert længe på forum, ved du også at dette forum er et brugerforum. og som følge deraf, kan du heller ikke forvente at forums moderatorer svarer på  alt hvad der klages over, da deres primære opgave er at få forum til at fungere.

At tdc-ansatte heller ikke har svaret dig, kan have noget at gøre med, at de ikke er kompetente til at håndtere klager, men kun prøver at hjælpe der hvor de kan hjælpe.

Hvis du virkelig vil have et offisielt svar fra tdc, vil jeg anbefale dig at sende en klage ind til selvskabet: TDC. Det kan du gøre her:

[b]Forbrugsklager[/b] = samtale/trafik/datakald, MB forbrug, tyveri eller misbrug 

[b]Øvrige klager[/b]   = Alle andre typer af klage

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints olse har modtaget fra andre medlemmer.

Hej MajaH.

Kan ikke rigtig forstå hvorfor du forsvarer TDC, men det har du måske dine grunde til.

Jeg har vel, som så mange andre også lov til at komme af med min galle. Mit indlæg var nu heller ikke myntet på at jeg skulle få en forklaring fra TDC på mit problem, men mere en tilkendegivelse om hvor ringe en vare de leverer - Det er sku da en falliterklæring at de ikke vil ofre de penge det koster at opgradere deres servere eller hvad faen det er der skal til.... Og der er da mange andre end mig der har det på samme måde.

Som jeg også skrev i mit første indlæg, er jeg da udemærket tilfreds med mine abbonementer MINUS DEN RINGE BÅNDBREDE de leverer. (Så kom jeg lige af med lidt mere galle).

I øvrigt har jeg aldrig haft problemer med min homebox som så mange andre, så enten er jeg heldig eller også har jeg ikke lagt mærke til det :-)  jeg kører både med kabel og trådløs pc.

hav det godt derude.

Olse

Hej olse

Forsvarer TDC??Overrasket humørikon

Hvis nu du prøver, at se dit indlæg fra den stol jeg sidder i, vil du se en tilfreds kunde, på nær et produkt, som i kundens øjne. bør laves om på. (Læg venligst mærke til at jeg ikke blander mig i din kritik af produktet. ) Det vil jeg godt give den kunde medhold i, og minder derfor kunden på, at dette ikke er det rigtig sted at klage, samtidig med at jeg forklarer hvorfor det ikke er det rigtige sted.

Er det at forsvarre TDC, at oplyse dig om, hvor du vil få det mest reelle svar? 

Sorry - men jeg kunne altså ikke vide, at det kun var for at komme af med noget galde. Jeg troede faktisk at din klage var begrundet. Humørikon frustreret

TDC reklamerer kun med 'Op til 20/2 mbit/s', men denne hastighed kan ikke leveres alle steder, da hastigheden på linjen i et stort omfang, afhænger af hvor langt du har til den nærmeste central/DSLAM og støj fra andre abonnementer på linjen mellem dig og centralen.

Hvis du har over 2 km, kan du nok godt afskrive muligheden for 20/2 mbit/s. Alternativt, kan du undersøge om din ejendom er tilkoblet kabel-tv nettet (YouSee, Stofa, Dansk Kabel-tv), da hastigheden på kabel-tv nettet ofte er langt højere, end på de gamle telefonledninger. Det kan også være der er mulighed for fiber på din adresse, men det er noget du selv må ud at undersøge.

Nu kan vi jvf. nedenstående, håbe at der bliver gjort noget ved de op-til hastigheder!
Jeg har selv op til 20 Mbit og kan se i routeren jeg får ca. 17 Mbit.

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2012/11/06/204557.htm

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P