Svar

Internet hastighed opgraderet ?

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FlemmingD har modtaget fra andre medlemmer.

Hej alle sammen,

jeg undrer mig over hvorfor jeg stadig skal betale 49kr/md for at have en 20/1 Mbit forbindelse til mit TDC Home Trio abonnement. Dette kan ikke længere tilvælges som ekstra service på TDC´s hjemmside, så jeg går ud fra, at TDC har opgraderet hastigheden til alle brugere som de jo lovede i 2010.

Er der nogen der ved mere omkring dette ?

Der tilbydes en 50/5 Mbit tilvalgspakke til TDC Home Duo kunder for 100kr - hvorfor tilbydes denne ekstra service ikke til Home Trio kunder ?

Da jeg ringer en del til udlandet, vil jeg rose TDC for at have indført nye muligheder på dette område med deres 9kr per opkald (maks. samtale 60 min).

hilsen

Flemming

icon

Bedste svar af MacGyver 6 maj 2011, 00:12

Det var da så lidt - glad, at jeg kunne hjælpe dig - og evt også andre.

Ligeledes glad for, at TDC også får styr på din(e) regninger (ang. de 49 kr).

Såfremt, du har fået løst dit problem - vil du ikke markere tråden som løst, så andre også kan gøre brug af denne tråd ? Blinkende humørikon

Og ja, det kan skam godt opfattes som bondefangeri, da jeg ikke tror alle følger, hvad der står skrevet hver dag på TDC's side/forum. Derfor vil jeg også give dig ret i, at det smarteste havde været, at alle med TDC HomeTrio automatisk havde fået dette ændret på deres regning - der er bare mange, som har det, hvorfor det evt tager lidt ekstra tid.

Mvh

MacGyver

Se original

7 Kommentarer

Hej Flemming

Min TDC Home Trio forbindelse er stadig 10/1 Mbit - om det skyldes, at jeg ikke kan få en højere hastighed eller TDC ikke er nået til opgradering af min forbindelse endnu skal jeg ikke kunne sige. Men det kunne i grunden være ret interessant at vide - måske jeg skulle undersøge den sag nærmere...

Jeg kan huske at have læst andet sted her i forum'et, at TDC ikke gør noget vedr. dit abonnement uden du selv involverer dig. Det betyder med andre ord, at du selv skal kontakte TDC Kundeserivce og få fjernet dit abonnement på 49 kr. for 20/1 Mbit.

Lars

Jeg har lige haft fat i dem ang det samme.

De siger så den ikk kan trække mere end 10/1.

Men ved nogle af naboerne kan trække mere.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MacGyver har modtaget fra andre medlemmer.

Hej.

For at få ændret jeres hastighed, skal i selv ringe til TDC for at komme op på 20/2 Mbit, hvilket jeg selv kører på. (Eller hvor meget, jeres linie kan trække, der, hvor i bor.)

Hvad angår 50/5 Mbit - ring og spørg TDC, om den hastighed kan klares på jeres adresse.

Her har i alle, hvad jk44 har nævnt i en anden tråd - håber, at dette kan løse noget af det, som i omtaler:

Citat:

Hej

Her er hvad der loves :

"Vi slipper hastigheden fri – så nu får du alt den hastighed du kan trække op til 20/2 Mbit.

Du får 20 Mbit download og 2 Mbit upload eller så meget det kan lade sig gøre, at levere på din adresse - dog op til 20/2 Mbit. Efter du har afgivet din bestilling, undersøger vi hvilken hastighed du kan få på din adresse. Kan du ikke få 20/2 Mbit leverer vi i stedet den højest mulige hastighed. Ønsker du ikke den hastighed, vi kan levere, kan du annullere ordren. Vi kan levere den fleksible hastighed på 20/2 Mbit til knap 80% af alle i Danmark."

Som du nok kan se er det jo klart skrevet at vi levere den højest mulige hastighed. Desværre er der stadig områder i danmark hvor adsl ikke kører optimalt. Der bliver sat adsl udstyr op løbende og vi er desværre bare nogle ( Mig selv inklusiv) der ikke kan nyde godt af den høje hastighed. Citat slut.

Mvh

MacGyver

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FlemmingD har modtaget fra andre medlemmer.

Tak for info.

Jeg har nu kontaktet TDC telefonisk.

De vil rette min næste regning, således at jeg ikke længere skal betale de 49kr ekstra for at have en 20/1 Mbit forbindelse. Samtidig fik jeg at vide, at min næste regning vil blive mindre, idet de fratrækker de 49kr/md jeg har betalt for meget i den periode hvor de har hævet hastigheden for alle.

Men jeg synes nu alligevel, at det er en smule bondefangeri, idet man selv skal gøre dem opmærksom på denne fejlfakturering. Der er sikkert mange Home Trio brugere der stadig betaler de 49 kr/md ekstra for at have en 20/1 Mbit forbindelse, selvom de egentlig ikke burde gøre dette da TDC jo har hævet hastigheden for alle. IMO burde TDC have ændret regningen for alle TDC Home Trio kunder den dag hvor de hævede hastigheden for alle kunder.

Hilsen

Flemming

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MacGyver har modtaget fra andre medlemmer.

Det var da så lidt - glad, at jeg kunne hjælpe dig - og evt også andre.

Ligeledes glad for, at TDC også får styr på din(e) regninger (ang. de 49 kr).

Såfremt, du har fået løst dit problem - vil du ikke markere tråden som løst, så andre også kan gøre brug af denne tråd ? Blinkende humørikon

Og ja, det kan skam godt opfattes som bondefangeri, da jeg ikke tror alle følger, hvad der står skrevet hver dag på TDC's side/forum. Derfor vil jeg også give dig ret i, at det smarteste havde været, at alle med TDC HomeTrio automatisk havde fået dette ændret på deres regning - der er bare mange, som har det, hvorfor det evt tager lidt ekstra tid.

Mvh

MacGyver

Omdømme 1

Her gik jeg og troede at TDC havde styr på de ting de går og laver...

jeg ringede som sagt til kundeservice og fik at vide at de 49/kr pr. md. for ekstra hastighed ville blive slettet for mit vedkommende og at det for meget betalte abonnement ville blive trukket fra min næste regning.

Den første fejl jeg opdagede kort tid efter var, at de samtidig havde slettet min HD pakke fra mit abonnement ... jeg ringede igen til TDC og de fik det ændret sådan at det virker nu.

Igår fik jeg så min regning tilsendt per mail - her har de så ikke trukket beløbet for ekstra hastighed 20/1Mbit (de sidste 3 måneder 49*3=147 kr) fra men lagt det til ... lol ...

ringede derfor igen til TDC idag og fik at vide at beløbet vil blive trukket fra 2 gange i min næste regning - så kan jeg vel bare håbe på, at de ikke lægger det 2 gange til regningen igen ... Meget glad humørikon

hilsen

Flemming

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints kimbr har modtaget fra andre medlemmer.

Tak! for denne tråd.

Jeg vil straks fra på mandag bede TDC fjerne de 49 kr jeg har betalt indtil nu for den ekstra hastighed på 20 Mbit

Som en af Jer skriver i et indlæg, så er det ikke alle der holder sig à jour på Forum. I mit tilfælde grundet mange andre gøremål.

Jeg tilslutter mig ligeledes den generelle holdning til, at TDC udviser meget ringe service ift. en orientering om deres ellers udemærket tiltag.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)