Svar

Internet hastighed

• C57
  • 0 kommentarer
Er det rigtigt at TDC forøger hastigheden automatisk til 20/2 først i 2011 for alle.

Jeg kan se at alle der bestiller home trio får det, men hvad med alle os andre der har abonneret på TDC i de sidste 30 år, jeg håber også at vi får det,for prisen er jo den samme.

Fra en tilfredsbruger af hometrio. 

icon

Bedste svar af FN1 13 februar 2011, 15:52

Glæd dig nu ikke for tidligt.

For det første er det ikke alle der får det. Der er ganske mange steder hvor det ikke er teknisk muligt at levere 20Mbit, - og hvis du kigger nærmere på TDC's tibud om Home Duo, og Home Trio, så står der en hastighed op til 20Mbit.

Du skal nok heller ikke regne med at de sker af sig selv, hvad de gamle kunder angår.

Da jeg købte Home Duo var pakken med en 10Mbit forbindelse. Jeg tilkøbte derfor den ekstra hastighed op til de 20Mbit, således at jeg betalte 299 kr. pr. måned for Home Duo, plus 49 kr. pr. måned ekstra for den ekstra hastighed op til de 20Mbit, - og selvom Home Duo nu sæges til 299 kr. pr. måned inklusive en 20Mbit foirbindelse, så er TDC da gladeligt fortsat med at afkræve mig de ekstra 49 kr. pr. måned, således at jeg betaler 348 kr. pr. måned for en Home Duo, som nye kunder kun skal betale 299 kr. pr. måned for.

Jeg har brokket mig, så nu er det forhåbenligt blevet rettet, - men det er fanme' ikke noget TDC selv har sørget for, hvilket jeg ville have fundet yderst rimeligt.

Den dyrt indkøbte 20Mbit forbindelse har i øvrigt aldrig givet mig nævneværdigt over 10Mbit. Helt præcist så opnår jeg kun cirka 12.5Mbit på en god dag, - og det er også en god dag hvis jeg ikke oplever et eller flere udfald af forbindelsen.

Kunde gennen 40 år, - og en knap så tilfreds bruger af Home Duo.

Mvh FN ;-)

Se original

9 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Glæd dig nu ikke for tidligt.

For det første er det ikke alle der får det. Der er ganske mange steder hvor det ikke er teknisk muligt at levere 20Mbit, - og hvis du kigger nærmere på TDC's tibud om Home Duo, og Home Trio, så står der en hastighed op til 20Mbit.

Du skal nok heller ikke regne med at de sker af sig selv, hvad de gamle kunder angår.

Da jeg købte Home Duo var pakken med en 10Mbit forbindelse. Jeg tilkøbte derfor den ekstra hastighed op til de 20Mbit, således at jeg betalte 299 kr. pr. måned for Home Duo, plus 49 kr. pr. måned ekstra for den ekstra hastighed op til de 20Mbit, - og selvom Home Duo nu sæges til 299 kr. pr. måned inklusive en 20Mbit foirbindelse, så er TDC da gladeligt fortsat med at afkræve mig de ekstra 49 kr. pr. måned, således at jeg betaler 348 kr. pr. måned for en Home Duo, som nye kunder kun skal betale 299 kr. pr. måned for.

Jeg har brokket mig, så nu er det forhåbenligt blevet rettet, - men det er fanme' ikke noget TDC selv har sørget for, hvilket jeg ville have fundet yderst rimeligt.

Den dyrt indkøbte 20Mbit forbindelse har i øvrigt aldrig givet mig nævneværdigt over 10Mbit. Helt præcist så opnår jeg kun cirka 12.5Mbit på en god dag, - og det er også en god dag hvis jeg ikke oplever et eller flere udfald af forbindelsen.

Kunde gennen 40 år, - og en knap så tilfreds bruger af Home Duo.

Mvh FN ;-)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Ups! Jeg glemte da lige at nævne at jeg ikke har fået ændret min forbindelse. Jeg er blot sluppet for at betale dobbelt for den.

Jeg har stadig en 20/1 forbindelse i modsætning til det som nye Duo og Trio kunder tilbydes, nemlig en 20/2 forbindelse.

Så nej, - jeg tror ikke på at det er noget der bare går af sig selv.

Mvh FN ;-)

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints CVX har modtaget fra andre medlemmer.

Næh...

Den slags går skam ikke af sig selv... Men du kan sagtens få lov at betale for en ydelse du ikke får..

Rigtigt mange steder, prøver man at sælge en hurtigere forbindelse til kunder der rent faktisk slet ikke er i stand til at bruge den, da ledningerne i jorden ikke kan bære den hastighed de prøver at sælge..

Så hvis din forbindelse virker lige nu, og du som sådan ikke har brug for mere hastighed, så GLEM DET.. Det kan kun blive værre...

Hvis du mangler hastighed, og ledningerne i jorden ikke kan klare mere end de gør idag - så find altternative løsninger, der ikke indebærer brugen af TDC's kobber-net i jorden...

CVX

(en tidligere TDC kunde der blev så frustreret, at han skiftede selskab - og nu får hvad han betaler for)

Ja alle TDC's hastigheder er OP TIL hvilket man ikke skal lade sig snyde af, ved at skrive sådan behøver de ikke levere 20 mbit/s, hvis det er det man har bestilt.

Dette betyder selvfølgelig kunder som bor mere end 2 kilometer fra nærmeste central, ikke har mulighed for at opnå denne hastighed, og må nøjes med mindre 10 eller 5 mbit/s alt afhængigt af afstand/kvalitet på kobberet. (fjollet ikk'?) (Link til hastighedstest http://hastighedstest.tdc.dk/)

Så for ikke at BETALE FOR MEGET for sin linje, skal man blot skrive en klage til TDC, det gjorde jeg selv med min 10/1 mbit/s, fordi maximal hastighed var 3.2 mbit/s, hvilket er langt under den garrenteret minimums hastighed. (Link til minimums hastigheder http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=21136%20

De har nu rettet prisen på min forbindelse, så den matcher den hastighed de leverer, jeg ved dog ikke hvad dette er, da arbejdet betaler forbindelsen. BEMÆRK DOG DETTE IKKER ER NOGET DER SKER SELV! MAN SKAL SELV OPDAGE PROBLEMET OG KONFRONTERER TDC MED DET, før sker der absolut ingenting. Dertil skal det lige nævnes at selvom TDC's teknikker har været og undersøge linjen, fordi den ikke kører hurtigt nok, skal man ikke regne med at teknikkeren melder tilbage til TDC, at man betaler for meget for linjen, jeg har haft 5 teknikker besøg i 2010, og først i 2011 efter jeg sendte en personlig klage, er prisen blevet reguleret. (for dårligt? JA! Så tjek lige en gang hvis du ikke mener du får hvad du betaler for.)

(Meget vigtigt link til klageside, hvis du bli'r snydt. http://tdc.dk/kontakt/klage/andet/)

CVX, jeg ville ønske jeg havde et alternativ til det forældede skidt, men det kommer ikk her desværre.

Med Duo-pakken siger de op til 20 Gb. !!!  TDC skriver at de GARANTERER min. 10 Gb. !!!

Så har vi vel også krav på min. 10 Gb, eller hvad ?

Jeg modtager kun 8,3 Gb. og bor 700 m. fra centralen.

Er før blevet snydt flere gange af TDC, de kører med denne her "GSG" (går den så går den) !

Kan heller ikke komme ind på Musikafd. (Play) !

Først når du ringer ind og brokker dig, så er der en chance for at de ændrer på sagen.

Betaler nu 299 kr. pr. mdr. for dette halløj !

Er ved at være træt af alt det bondefangeri, så jeg skifter til SEnergi og deres fibernet til 199 kr. om måneden !

Holiday

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

lige med hastighed her du ikke noget at sette en finger på.

der kan nemlig brugers ca. 15 procent i overhed, det skal du trække fra.

10 - 15% = 8.5

så det passer jo meget godt.

at du ikke kan komme på Play, kan både være en fejl du har lavet og en fejl TDC har lavet, i bægge tilfælde kan du kontakte TDC og få det rettet, og det er ikke en gang nødventig at brokke sig.

Jeg tror lige du skal prøve at kaste et blik på TDC's salgsside !

Der står: "Vi garanterer for at du FÅR min. 10 GB !

Så kan du trække atlt det "spild" fra du måtte ønske, det er det som de GARANTERER du FÅR der gælder !

Roser til TDC ???    Det er godt nok meget svært for mig.  De har rigtig mange gange prøvet at Bondefange mig!

Giver mig gratis og uopfordret et USB-modem, brug det eller lad være, det er en gave ! (sagde de).

Mem....! så kom der en regning på først USB-modemet ! Jeg ringer og klager, fint så kom der en kreditnota lang om længe.

Så kom der en regning for 3 mdr's. "manglende" forbrug !!! (klager igen og får en kreditnota).

Har i flere år kørt med en ISDN-box til dyre mdr. lige abonnementer, indtil en bekendt gør mig opmærksom på at den box er totalt overflødig.

Ringer ind til TDC og får bekræftet dette, plus en ting mere som var overflødig.

Fik også sat mit abonnemet på forbindelsen sat ned, efter igen en bekendt betalte mindre end jeg gjorde.

Og jeg kan blive ved !!!

En god service efter min 30 år hos TDC er vel at de i det mindste kan gøre kunderne opmærsomme på at de betaler for meget !

Eller bare sætte prisen automatisk ned så den passer til tide.

Nej du skal selv informere dig !

Men når de  vil sælge så kan de sagtens sende mail og breve ud !!! 

Roser til TDC ?????     NEJ !

Har også nu skiftet  2 stk. mobil abb. til Onfone, (her er TOP-service).

Hej Holiday

Velkommen til TDC-forum.

"Roser til TDC ?????     NEJ !"

Hvorfor i alverden skulle du sende roser til TDC?Overrasket humørikon

I hele denne tråd er det andre kunder (som du selv)  der har postet spørgsmål og svar. Hvis ikke du syntes, at en af de kunder har fortjent en tak for venligheden med at svare, eller skrevet en mulig løsning på et spørgsmål, eller skrevet et godt indlæg, eller ikke fortjener et [synes godt om], fordi der er en anden bruger, der har gidet svare dig, så er det helt op til dig, om du vil give roser eller ikke.

Men bortset fra det vil jeg godt ønske dig en rigtig god weekend.Glad humørikon

PS. Iøvrigt er det tilladt at brokke sig, alt det man vil på TDC-forum, men det er ikke tillads at reklamere for andre udbydere.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)