Svar

Internet forbindelsen hopper af

Hey alle

Håber i kan hjælpe mig med dette problem. Jeg har søgt overalt på nettet og fundet diverse svar som jeg ikke har kunnet bruge indtil videre. Problemet ligger i at jeg lige for tiden er begyndt at miste mit internet. Dvs. min router disconeccter sig fra nettet så jeg internet forbindelsen ryger i nogle minutter. 

Det er pænt nedern, da det tager noget tid før den er ved normal hastighed igen.

Det er faktisk lige siden jeg har taget imod tilbuddet fra TDC om forøget hastighed. Min hastighed er nu røget ned på 6 mbit.. 

Computeren kan heller ikke tit læse DNS adresserne, men jeg har lagt mærke til at når jeg går ind og konfiguerer min routers indstillinger at feltet ved DNS adressen er tom? Er det meningen? 

Hvad er løsningen til mit problem?

icon

Bedste svar af jk44 12 juni 2011, 16:38

Hejsa

Du skal ikke spekulerer på dns. Homeboxen styrer det på wan siden. MEN enkelte gange ses det at boxen har problemer med dns. Du kan prøve at indtaste dns server manuelt på din pc og se om det gør en forskel. dns kan du bruge 194.239.134.83 godtnok den sekundærer men den virker fint som primær (og så er det den eneste af tdc´s jeg kan huske Blinkende humørikon )

mvh

Se original

4 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Macroreal

Dine problemer hænger givetvis sammen med din forøgede bredbåndshastighed, så der er vist kun ét at gøre: Fejlmeld din bredbåndsforbindelse til Hotline og fejlservice på 80 80 80 47 (http://kundeservice.tdc.dk/privat/element.php?dogtag=p_help_kon_bb)

Mvh Stephen

Takker for svaret Stephen

Men hvad med DNS? Jeg får tit at min computer ikke kan læse DNS adresser? Er det virkelig meningen at der skal stå 0,0,0,0 i DNS adressen? Eller burde jeg ikke have fået tildelt en af TDC?

Men ja, jeg skal ringe ind om min forøgede bredbåndshastighed, men vel også om min DNS eller er det kun hastigheden der forårsager mine problemer?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Du skal ikke spekulerer på dns. Homeboxen styrer det på wan siden. MEN enkelte gange ses det at boxen har problemer med dns. Du kan prøve at indtaste dns server manuelt på din pc og se om det gør en forskel. dns kan du bruge 194.239.134.83 godtnok den sekundærer men den virker fint som primær (og så er det den eneste af tdc´s jeg kan huske Blinkende humørikon )

mvh

Ok takker til Jk44 og Stephen

Og især for de hurtige svar. Vidst ikke at TDC havde et så "aktivt" forum.

Denne tråd er færdig.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P