internet forbindelse problem

Hej

Jeg er lidt lost her...

Vi er 3 der deler router og så er der 2 af hos der er på nettet.

Men når jeg så prøver at forbinde mig til routeren går det helt fint, men jeg har ikke adgang til internettet.

Jeg kommer bare hen til router login side og kan så kun logge ind og opsætte routeren, men kan ikke komme på nettet.

De andre logger ind fint og ryger lige på nettet.

Er der noget i opsætningen der er forkert eller hvad sker der?

8 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej NoMan

Når de to andre pc'er kan komme på nettet, kunne det tyde på, at det er opsætningen på din pc, der er problemet - hvilket du også selv er inde på.

Hvis du kun har forsøgt med trådløs forbindelse, skulle du måske prøve at forbinde din pc til routeren med et netværkskabel og se, om du så kan komme på nettet.

Mvh Stephen

det er så prøvet og det gik som jeg tænkte... den hopper lige på nettet.

Den kommer med den besked at der "ingen ADSL synkronisering" er.... hvad det så end betyder

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej NoMan

"Ingen ADSL synkronisering" fortæller, at der er problemer med forbindelsen til TDC, så det burde gælde uanset hvilken pc, der kobles på bredbåndsforbindelsen.

Hvad er det for en router I har, og hvordan er den forbundet til telefonnettet? Har I en TDC HomeBox/Box eller et modem?

Mvh Stephen

ja burde og skulle... men nu er det jo TDC... så mange sjove ting sker der...

Så det er jo også derfor jeg ikke fatter noget og TDC har jo flot lukket efter 16 og i weekenden så ingen hjælp derfra.

De er en TDC homeBox mærket sagem.

Den er sat ind i en spiltter af både telefon og internet

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

KAN ikke ske er svaret på dette. Men prøv at logge ind i homeboxen og kig på forsiden.

Her vil der stå om den er på nettet og med hvilken hastighed. Står den som værende på og er der angivet en hastighed er der et eller andet på din pc der forhindre den i at komme på nettet og så bør der tjekkes netværksindstillinger.

mvh

Omdømme 3

Hvad sker der helt konkret, når du forbinder din pc til din TDC HomeBox med et netværkskabel?

1) Lyser netværks- og internetlamperne konstant på HomeBoxen?

1) Etableres der netværksforbindelse til pc'en?

2) Kan du gå på internettet?

3) Hvis du får en fejlmeddelelse, hvornår kommer den, og hvad står der?

1: Alle de lamper der skal lyse, lyser.

2: Ja der etableres netværksforbindelse til pc'en.

3: Jeg kan gå på nettet med netværkskable, men ikke med trådløst nætværk.

4: Der kommer ingen fejlmeddelelse, kun at den ikke kan ADSL synkroniser.

Omdømme 3

Hej NoMan

Da det er modem/routeren, der ADSL-synkroniserer med TDC's server - og alt ydermere virker, når pc'en er forbundet med netværkskabel, så kan der ikke rigtig være et problem med ADSL-synkroniseringen, bare fordi du kobler din pc på via det trådløse netværk. Som jk44 skriver: "det kan ikke ske".

Når din pc kan komme på nettet via et netværkskabel, så burde den jo også kunne komme på nettet via den trådløse forbindelse. Det kunne derfor tyde på, at din pc ikke har rigtig forbindelse til det trådløse netværk, selvom du godt nok skriver, at den har forbindelse. Hvordan har du konstateret, at pc'en har forbindelse til det trådløse netværk? Ved du om pc'en får tildelt en IP-adresse af HomeBoxen?

Mvh Stephen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P