Svar

Internet Explorer 9 giver problem med Webmail?

Igår opdaterede jeg min Internet Explorer til IE9 men nu har jeg fået problemer med min webmail, som ellers har virket fint på IE8.

Jeg kan stadig modtage post men kan ikke sende nye mails. Mails kan heller ikke gemmes som kladder og hvis man flytter cursor fra tekstfeltet kan man man ikke komme tilbage til teksten igen.

Jeg tror det må være noget med indstillingerne i IE9 men hvad ?

Kunne heller ikke oprette forbindelse til TDC-forum med IE9 (øvrige internet-sider er OK)

Håber nogen kan hjælpe ellers må jeg bruge Mozilla som browser (som nu)

icon

Bedste svar af Guldfiskeren 24 marts 2011, 14:04

Prøv lige at trykke på F12 i Internet Explorer 9 og midterst i den menu der dukker op trykker du på browsertilstand og vælger Internet Explorer 9- Kompatibiitetstilstand.

- Tryl - så skulle den være i orden.

I øvrigt havde TDC samme problem med IE8 og webmails i sin tid.

Se original

29 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Har du Windows XP?

Internet Explorer 9.0 fungerer ikke sammen med Windows XP.

Mvh FN ;-)

Jeg bruger Windows 7 så det burde ikke give problemer.

Hej simonsen

Velkommen til TDC-forum.

Du har tilsyneladende også problemer. Dit indlæg er i hvert fald tomt.

Jeg kan ikke fortælle hvad der sker med IE9, men prøv at se denne tråd, hvad du kan gøre for at poste et svar, som vi kan se:

/t5/Retningslinjer-for-brug-af-TDC/Tomme-indl%C3%A6g-Skift-evt-browser/m-p/32649#M31

Fra flere website er det muligt at hente IE 9 dansk, det har jeg gjort og mange andre har sikkert også gjort det. Det virker også flot, men der er bare det problem at hvis man bruger  Windows Live eller Windows Live 2011 virker ens mailprogram ikke optimalt. For mit vedkommende blev nogen mail i læserude grå ligesom læseruden er grå når jeg ville sende et nyt mail. Det problem har jeg nævnt overfor flere fora f.eks. Windows Live Solution Center, Eksperten o.fl.a. Fra sidstnævnte kom der oplysning fra en anden bruger, at problem blev løst hvis jeg afinstallerede IE 9. Som sagt så gjort og pludselig var alt normalt.Efterfølgende bruger jeg indtil videre IE 8, men håber at Micosoft bliver opmærksom på problemet og retter fejlen i IE 9. Det er lidt træls for IE 9 virker ellers godt, men hvordan og hvem får fortalt Microsoft om dette, så der kan udsendes en opdatering med rettelse af problemet.Det skulle være mærkeligt om ikke, der er nogen der er stødt på andre ting, der ikke virker som det skal.
Til supplement til andet indlæg skal jeg oplyse at jeg bruger Windows 7 SP1 og som nævnte virker alt sammen med IE8.

Så de af jer der har problem med IE 9 prøve at afinstallere det, IE 8 vil normalt herefter være i jeres system. Meget glad humørikon

Hej 7504jlo

Da du har opserveret konkrete fejl i IE9, tror jeg faktisk godt at microsoft godt vil have feedback, det hjælper os alle sammen.Blinkende humørikon (Håber det er det rigtigr link!)

http://connect.microsoft.com/directory/accepting-bugs/internet/

EDITH: Længere nede i tråden gøres opmærksom på at linket ikke virker for brugeren.

Der skal bruges et Windows Live ID til at logge ind med og dderefter har man mulighed for at oprette sig som bruger af connect.microsoft.com

Prøv lige at trykke på F12 i Internet Explorer 9 og midterst i den menu der dukker op trykker du på browsertilstand og vælger Internet Explorer 9- Kompatibiitetstilstand.

- Tryl - så skulle den være i orden.

I øvrigt havde TDC samme problem med IE8 og webmails i sin tid.

Hej Guldfiskeren

Velkommen til TDC-forum.

Det vindue kendte jeg ikke, så tak for oplysningen. Jeg skulle selvfølgelig lige pille lidt på en af de andre indstillinger og plusselig så min webside ud som om der var opstået et jordskælv. Jeg skyndte mig at lukke browservinduet og åbne det igen. Pyh ha - Det ser heldigvis ud til at det hele er normalt igen.

Hvad bruges det vindue igrunden til?Overrasket humørikon Ud over at skabe panik for undetegnede.

Ang. Kompatibiitetstilstand, så synes jeg det er meget nemmere at klikke her:

kompatibilitetstilstand.JPG

"I øvrigt havde TDC samme problem med IE8 og webmails i sin tid."

HAVDE?Overrasket humørikon  hmm. Gad vide hvorfor der er mange tomme indlæg på forum.Blinkende humørikon

Hej Guldfisken

Jeg har prøvet dit råd og installeret IE 9 igen, men må konstatere at det efterfølgende stadig er galt med Windows Live Mail 2011, som viser forkert farve i læseruden.

Måske er der andre steder man skal klikke for at ændre på opsætningen.

Tilbage igen i IE 8 hvor alt virker som det skal. Jeg afventer nu at der kommer en opdatering eller rettelse til IE 9 inden jeg igen ændrer på min brovser

Hej Maja

Den link du sendte virker ikke her hos mig, men jeg har sendt et mail til Microsoft om problematikken. Hvis der kommer en tilbagemelding vil den blive lagt ind her i Forum.

Du skriver i et andet indlæg - at det vindue kendte du ikke - Det er der sikkert også andre der ikke gjorde. Jeg kender ikke nogen der kommer rundt i alle hjørner af et program eller opsætning. i forsøger vel alle at løse et problem eller opgave når det opstår. Blinkende humørikon

Hej 7504jlo

Herligt at du gik videre med det. 

Jeg synes det er dejligt at lære noget nyt, så jeg mente faktisk min tak for oplysningen om f12. Jeg havde håbet at Guldfiskeren ville skrive et par ord om hvad det er vinduet kan, da jeg ikke er så meget inde i de der html-koder.

Lad mig spørge på en anden måde: Er vinduet til at lave hjemmesider i? Altså i lighed med www.webwriter.dk, som jeg i uhyre sjældne tilfælde bruger. Hvis det er det vinduet kan, så gider jeg ikke installere det andet program. Som du kan se 7504jlo, spurte jeg Guldfiskeren af interesse om noget han måske ved noget om.Blinkende humørikon

Apropo farve på vinduer i vindows Live mail: På fanebladet vis, helt til højre, kan farven forandres.Glad humørikon (Jeg var ikke lige obs på, at det var det du mente.)

Hej mjsmail

Prøv igen - evt. med denne browser http://www.mozilla.com/da/firefox/

Jamen så bruger jeg da bare Firefox fremover !

Nå men det jeg ville skrive var, at tippet  med F12 og så vælge "Internet Explorer 9-kompatibilitetsvisning" som browser virkede. :-) Nu kan jeg ihvertfald sende, gemme osv. mails igen - men åbenbart ikke skrive et indlæg/svar som andre kan se i TDC Forum

Og tak for hjælpen til alle Glad humørikon

Hej Maja

Apropo farve på vinduer i vindows Live mail: På fanebladet vis, helt til højre, kan farven forandres.:D (Jeg var ikke lige obs på, at det var det du mente.)

Det var ikke lige det jeg mente men når jeg har installeret IE9 og Windows Live Mail eller Live Mail 2011 gør systemet det at i nogen mail bliver læseruden grå uden jeg har gjort noget selv for det skal ske. Ligesom alle nye mail bliver læseruden grå, der sker dog ikke noget med baggrunden hvis jeg udskriver et af disse mail, de er hvide.

Du indsætter en link i et andet indlæg, som skulle kunne bruges til at sende tilbagemelding til Microsoft men jeg kan ikke få den til at virke.

Som nævnt har jeg sendt et mail til Microsoft, men det er jo en "stor butik" så jeg forventer ikke noget svar. 

Jeg kan se mjsmail har fået svar på sit spørgsmål. derfor tillader jeg mig lige at svare.....

7504jlo

Farven på læseruden kan jeg ikke graje, det må være IE9, som du er inde på.

Jeg kan ikke forstå hvorfor du ikke kan få mit link til at virke!

Har det noget med tålmodighed at gøre? Når jeg klikker på det, kommer der en helt blank side frem. Den står som blank  i 10-15 sekunder, før denne side kommer frem på skærmen. Klik på min ide-lampe for at se et billede af siden i stor størrelse.  

ide.jpg

Jeg må skuffe dig. Mit link virker hos mig.Humørikon med tunge

http://connect.microsoft.com/directory/accepting-bugs/internet/

Fortæller du i denne tråd, hvis du får svar fra microsoft?

Det med farven i læsruden, skal forståes sådan at når jeg har installeret IE9 sker det med Windows Live Mail 2011 at i nogle mail er læseruden grå mens de i andre er hvide. Så det er ikke IE9 jeg er inde i men selve mailprogrammet.

Der også andre brugere, der her i dette forum har givet udtryk for at de har samme problem som jeg, når vi har IE9 installeret hvorimod der ikke er tilsvarende problem når IE8 er installeret.

Nu virker linken, så det har ikke noget med tålmodighed at gøre, ligesom jeg også kan kalde siden frem når jeg klikker på din lampe.

Når jeg klikker på linken kommer der en række spørgsmål, som jeg ikke kan svare på da jeg hverken er i arbejde eller har arbejde på en avis endsige være designer eller udvikler af software.

Det er ikke her jeg som privat person skal gøre Microsoft opmærksom et problem i et program.

Hvis eller når Microsoft evt. svarer på mit mail vil jeg her i dette forrum give en orientering om det 

Hej Maja

Jeg må tro at du bruger IE8 så du kan se det problem som jeg har skitseret med IE9 sammen med Windows Live Mail 2011

Hej igen 7504jlo

Jeg syn's det lyder mystisk at IE9 som ikke engang er aktiveret i form af et windue som eks. viser webmail, skulle kunne have indflydelse på et helt andet program, som windows live mail.Overrasket humørikon Mon der er  en af nørderne der kan forklare den sammenhæng. Jeg syns mere og mere det lyder som en indstilling i windows live mail, der er galt med.

Når du klikker på min lampe er det kun et billede af siden du kan se. Ikke microsoft webside.Glad humørikon

EDIT: Så længe der stadigvæk er børnesygdomme i IE9, gider jeg ikke at instalere programmet på min pc. Jeg kan sagtens finde andre problemer, uden ligefrem at installere noget jeg på forhånd ved kan give problemer.

ps. En skam du ikke nåede at tage et skærmdrops af problemet.

Der er liv i min henvendelsen, der kom et mail med denne besked, hvad der så kommer ud af det skal jeg senere orientere om.

Tak for din henvendelse til Microsoft.

Din sag er nu registreret i vores system og vi arbejder på den.

Du har imellemtiden selv mulighed for at finde hjælp via http://support.microsoft.com.

Med venlig Hilsen

Microsoft kundeservice Danmark

Linken virker ikke, hvis nogen er interesseret så prøv denne 

http://support.microsoft.com/?ln=da

Der kom aldrig noget svar fra Microsoft om dette problem.

Efter nogen har klikket problemet løst, har jeg igen forsøg med at installere IE9. Det er stadig galt hos mig, så nu er jeg igen tilbage i IE8

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)