Internet explorer 9

• vah
  • Udforsker
  • 44 kommentarer
Jeg har en bærbar med windows vista home. Internet Explorer 9 "fryser" ofte. Pludselig står der "gendan webside" og Internet Explorer virker ikke. Maskinen er helt"død" ingenting virker, til tider må jeg tage strømmen fra for at komme ud og ind igen. Efter råd fra HP har jeg slettet og genindstalleret min YOU SEE sikkerhedspakke, samt flere gange nulstillet Internet Explorer 9, men problemet kommer igen hver dag når jeg starter op, men så kan den også godt køre upåklageligt resten af dagen efter at at have genstartet og nulstillet Explorer. Min jobliste virker heller ikke hver gang. og det samme er tilfældet med CTRL+ALT+Delete. Før i tiden virkede disse 2 altid omg. og klarede problemerne. Jeg har kørt alt muligt i diverse scanninger m.m.

Er der nogen der har et godt råd ?

venligst vah

11 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Lidt supplerende oplysninger vil hjælpe.....

Hvor gammel er maskinen? Hvilken processor har den? Hvor meget RAM er der i den? Bliver den varm under brug?

Et skud fra hoften ville være at det helt og aldeles intet har med sikkerhedspakken at gære. Det lyder meget mere som om processoren bliver overophedet og derfor går i stå.

Vh

Peter

Hej Peter,

tak for svaret.

Min computer er ca. 4 år gammel. Det er en HP Pavillon dv6000, med Intel(R) Core (TM) Duo CPU,

T245022,00 GHz, 2,00 GB RAM 32 bitt, servicepk 2, Windows Vista Home Premium, Explorer 9.

Det pudsige er, at problemerne kun kommer ved opstart, når først det kører kan jeg , som regl, køre resten af dagen uden problemer.

v.h. vah

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Ja - hvis min første teori skulle være korrekt - så skulle problemerne blive værre jo længere tid den er tændt....

Alligevel ville jeg nok få den undersøgt for om ventilatoren kører som den skal og den ikke er fuld af snavs i luftindtaget. Jeg har faktisk engang set en netop med det problem hvor ventilatoren var for lang tid om at starte op første gang den skulle op i omdrejninger. Nå den så havde været det en gang - så kørte den fint.

Det hjalp at den blev renset.

Derudeover må du nok også indse at både Vista og IE9 er store programmer i sig selv som virkelig trækker på de lidt begrænsede kræfter din computer har. Du kunne jo forsøge at lette belastningen lidt ved at forsøge dig med Chrome eller en anden browser i letvægtsklassen - men jeg tror ikke det er nok i længden.

Du kunne også ønske dig en ny computer til jul - der er ikke så lang tid til :-)

I princippet kunne du også få glæde af et par Gb RAM mere, men du skal tænke dig rigtig godt om før du begynder at investere ret meget i en fire år gammel bærbar.

Vh

peter

Har du prøvet andre browsers som Firefox, Chrome eller Opera? Måske for at teste om problemet også er i andre browsere.

Hej Peter,

Jeg har prøvet at skifte til Mozilla Firefox, men problemet er stadig den samme. den første eller een af de første websider jeg går ind på, sker det samme igen og igen. Der står, at siden kan ikke åbnes, der står "gendan webside" og der sker intet. Jeg har, som du foreslog, støvsuget den godt i bunden ved lufthullerne.

Når den går i stå på en side, er der pludselig intet der virker; det er ligegyldigt hvad jeg trykker på, som for eks. Ctrl-alt-delete  eller jobliste; som før i tiden altid virkede når noget gik skævt. Så jeg må som regel tage strømmen for at komme ud af det hele. Når jeg starter op igenser alt normalt ud igen; somme tider kører den fint et stykke tid, inden det er galt igen; det hænder dog, at fortsætter den normale tilstand igen, og så kan den lukkes normalt; men når jeg starter på ny, kommer problemet igen; ikke altid lige med det samme, men senere.

m.v.h.  vah

(Hej val - Indskudt bemærkning. Har du det sidste nye java-program installeret på din PC?)

Det mener jeg, jeg har automatiske opdareringer på det hele. Jeg har været inde i Programmer; der står:

1) JAVA(TM)6 update 29  Oracle indstalleret 27-08-2011

2) JAVA(TM) SE Runtime Enviroment 6  Sun indstalleret 8-05-2007

m.v.h. vah

Hej

Det ser ud til at være den sidste, men det skader ikke at prøve, indtil PeterA måske har flere forslag Blinkende humørikon:

Gå ind på TDC-testside og opdater java og flash, også selvom der måske står det ikke er nødvendigt.

http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/

Hvis du ikke vil have installeret browseren: Google Chrome - (22.16 MB), der er markeret når du opdaterer Flash, skal du fjerne markeringen på den side.

Og så syns jeg lige du skal læse denne tråd om to små programmer der kan sørge for at din java altid er opdateret. Bare et forslag. Opdateringspogrammet Heimdal Agenten

Omdømme 3

Badge +1
Støvsugning er selvfølgelig et fornuftigt skridt på vejen - men det var ikke bare det jeg mente. Du kommer ikke udenom at få den skildt ad. Enten selv eller få nogen til det. Noget støv har det med at det nærmest er lidt fedtet, og det sidder nærmest klistret fast inde i maskinen. Det får man ikke ud ved at støvsuge. Samtidig er det nødvendigt at komme ind i maskinen for at konstatere om blæseren er defekt.

For en gangs skyld er jeg helt uening med dig MajaGlad humørikon

Sådan som fejlen beskrives her, ser jeg ingen grund til at antage, at der skulle være noget med Java installationen der generer. Derfor er der selvfølgelig alle mulige andre gode grunde til at sørge for at holde sin Java i topform - ikke mindst sikkerhedsmæssige.... Men lige disse funktioner kernefunktioner i browseren, som vil fungere helt uanset om der slet ikke var installeret java på maskinen.

Som jeg også tidl. har skrevet til dig, skal du huske at overveje hvor mange penge du fylder i maskinen. Hvis du f.eks. ikke selv vil skille den ad, og skal have den på værksted et par timer, så er det nok for mange penge at fylde i en maskine af denne alder. Man plejer at sige at en bærbar har en levetid på 3-4 år, så din er ved at køre på lånt tid.

Vh

Peter

@Peter -

Det var også bare en indskudt bemærkning og lidt tidsfordriv til vah, indtil du ville komme op i omdrejninger igen. Humørikon med tungeMeget glad humørikon   Jeg undrer mig lidt over den korte tidshorisont, der er for en bærbær, når jeg tænker på at den forsikring, jeg har på min og som stort set dækker alt i 3 år. Overrasket humørikon 
@vah

Der er ikke andet for, end at du må i gang med "skruetrækkeren" eller med raslebøssen.Blinkende humørikon

Omdømme 3

Badge +1
@Maja

Umiddelbart kan man godt undre sig over de forsikringer - ja.... Og tit skal man også have en kandidateksamen i jura for at tolke dem. En ting der altid er undtaget i sådan en forsikring er alm. slid, og det er netop det vi har at gøre med her.

Vh

Peter

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)