Internet connected men kan ikke komme ind..

Hejsa,

jeg har netop fået sådan en Home Trio løsning. Det hele fungerer fint.. jeg har TV signal og Internet. Min bærbar kommer fint på det trådløse net og alt er som det skal være. Min stationær finder også fint det trådløse net og connecter også fint. Men når jeg så åbner en browser kan jeg ikke komme ind på nogle sider. Jeg får en fejl, hvor der bl.a. står noget ala " Det lader til at du har Internet, men vil du prøve at logge på igen" - kan nogle hjælpe mig med hvad der kan være galt.. ??

25 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Martin12_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej AndersB

Mange tak for dit indlæg på TDC Forum.

Der kan være flere årsager til, at du oplever problemer med forbindelsen.

Jeg vil derfor allerførst bede dig tjekke for evt. manuelt indtastet IP, deaktivere evt. Firewall og nulstille internet-indstillinger.

Hvis dette ikke afhjælper problemet, er du meget velkommen til at skrive herinde igen.

Venlig hilsen

Martin alias strellev

TDC Forum Moderator

Hvordan tjekker jeg det med IP adresserne..

Håber at dette link kan hjælpe dig:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5495

Sikre dig at din computer ikke er sat til at "ringe en forbindelse op". Det bliver brugt ved opkaldsmodem.

Den stod ikke til at hente dynamisk IP adresse, så det har jeg nu ændret, men...

Nu står mit trådløse bare og "Henter netværksadresse" men der sker intet.. efter et stykke tid så skriver den "intet eller begrændset internet"..

Som sagt har det virket fint med sidste trådløse internet som jeg havde hos You see

Bum bum bum....

Der er meget forskel på trådløse routere. Om det er Netgear, Linksys osv.

Hvis det skal virke nu og her på trådløst, kan du vælge at resette routeren. Dvs mens den er tændt, brug en kuglepen bagpå eller på siden til at påvirke den lille knap i ca 10-30 sek. 

Så skulle den gerne hoppe tilbage til default og du kan komme på med trådløst.

OSB: 

Ved at resette routeren, vil det trådløse IKKE være krypteret længere.

Derfor; bør du tage fat i en som har lidt teknisk kendskab til trådløst net, så både SSID og krypteringskoder kan bliver indtastet korrekt.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

[b]Kjærgaard[/b] har ret i at det muligvis ville hjælpe at resette routeren.

men efter som du skriver at du har fået en HomeTrio løsning vil det være temligsikkert at regne med at du også har fået en Homebox(Router) og derfor ikke skal tænke på det han skriver med at den ikke er krypteret da den som standart er krypteret med en WPA2 kryptering.

Standart koden til trådløst netværk står på en merkat i bunden at routeren.

Hvis det ikke virker så skriv lige igen, gerne med en lidt mere detaljeret beskrivelse af fejlen da jeg så tror det er din computer/computere den er galt med

Bare lige en hurtig tilbagemelding.

Såfremt jeg sagtens kan komme på nettet med min bærbar og smartphone - kan det så stadig betale sig at nulstille routeren?

Det er altså kun på min stationær at jeg ikke kan komme på Internettet - den finder som sagt fint nok det trådløse net..

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Nej sansynligvis ikke , men muligheden er der.

jeg tror mere idet tilfælde er det er en fejl i opsætningen af din computer.

du kan prøve at fjerne netværket fra listen over fortrukne netværk.

Ok.. det vil jeg prøve i aften..

er der flere test jeg kan forsøge at gøre nu jeg er i gang..

Jeg har nu prøvet at fjerne det fundne netværk og den finder det så igen. Desværre så kan jeg stadig ikke komme på.

Det jeg ikke forstår er, at det virkede fint på min gamle adresse - godt nok med en anden udbyder, men det trådløse netkort virkede jo fint..

Nogen ideer.. Hvis jeg sætter den til at reparer netværket, så står den bare og arbejder uden at det lykkedes ved step'et "Fornyelse af IP adresse"...

HJÆÆÆLP!!!

Omdømme 3

Hej,

Ja nu skriver du jo det er en stationær computer, så du kan jo også tilslutte den med et kabel, men hensyn til dit trådløse netkort har jeg ikke flere ider.

Hvis jeg sad ved din computer kun jeg nok godt få det til at virke, men det gør jeg jo ikke.Blinkende humørikon

håber du får det til at virke.

Hej AndersB ! Det kan skyldes at computeren trænger til at blive defragteret ; når der er problemer med at komme på nettet . Hilse Chris !

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

En 3. (?) mulighed er, at det trådløse netværkskort, som du har i den stationære, ikke understøtter den sikkerhedsstandard, som routeren er sat op til.

Du kunne prøve (kun midlertidigt!) at fjerne al sikkerhed på det trådløse net.

Hvis din stationære så kan komme på, skal du måske finde et andet kort.

Hvis din staionære ikke kan komme, stiller du routeren tilbage igen, og prøver noget andet Blinkende humørikon

Omdømme 3

Hej, Jeps-92,

Nej, Det som du beskriver kan ikke være en mulighed, da det ikke er betkortet der behandler sikkerheds standarten, men styresystemet, ellers kunne det godt være problemet, hvis computeren køre med Win XP sp2 eller ældre.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Næh, hvis hardware/driver ikke understøtter WPA2 og router kræver WPA2 så kommer man ikke på.

Det er uanset OS.

Jeg ved at flere trådløse adaptere solgt i løs vægt ikke understøttede hverken WPA eller WPA2 men kunne kun køre WEP.

På langt de fleste netværkskort er det hardwaren, som håndtere/understøtter kryptering.

Omdømme 3

Hej,

Jeg ved ikke hvem der har bildt dig det ind, men det er forkert, det er rigtig at Router, Extenderer, mf. det biler krypteringen styret at firmwaren, men  ikke på et netkort, de notkort som "ikke" understøtter WPA2 er det den software der følger med, men hvis man bruger windows egen er der ingen prblemer, med mindre man køre XP sp2 eller eldre.

du ved ellers normalt hvad du skriver om men her tager du fejl.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej med Jer

Det er en interessant debat i her har gang i. Blinkende humørikon

Må man godt lige indskyde en lille bemærkning. miela 1 har efter min bedste overbevisning ret.

For det harmonerer med den viden jeg har om netværk, og jeg kan også sige at vi alle sammen efterhånden øger vores almene viden, også om netværkets hemmeligheder og funktioner. Meget glad humørikon

Hilsen KPN

Omdømme 3

Hej,

Det er altid godt med en god debat om hvordan tingene virker da det øger vores indevidioelde og den Koliktive viden her på forum,

og rent koliktiv er vi ved at have opbygget en meget stor viden.

og ja i er meget velkommen til at rette stave fejl, jeg har fundet en i det her indlæg men har ikke nogen bædre ide til hvordan man stave til "indevidioelde" men håber i ved hvad jeg mener.

Omdømme 2

Hej miela1

Ja til pokker med hvordan tingene er stavet - de er da ikke det det kommer an på her i forum.Blinkende humørikon

Jeg beundrer din store viden og har ingen problemer med at forstå hvad du skriver, og jeg håber at der er mange andre der ligesom jeg, følger dine indlæg med stor interesse.  Glad humørikon

Hilsen KPN

Omdømme 3

Hej,

Mange Tak og i ligemåde.Glad humørikon

Omdømme 2

-> miela1

Næh, så uenige ervi mu heller ikke Blinkende humørikon

Jeg mener sådan set det samme, som du gør, men har måske ikke formuleret mig præcist nok.

Når du skriver "den software som følger med" er det jo også driverne + måske en egentlig network manager.

Jeg har i hvert fald installeret flere trådløse netværkskort, hvor det færdige resultat ikke kunne køre højere sikkerhed end WEP. Om det så var hardwaren i netværkskortet eller driverne ved jeg ikke. Om der fulgte en network manager med, kan jeg faktisk heller ikke huske.

Set fra en brugers synspunkt er det som regel også ligegyldigt, fordi der sandsynligvis ikke findes drivere (selv nyere) som har øget funktionalitet. Man kan så vælge at disable eventuel medfølgende netværksmanager og bruge windows egen,men den oprindelige spørger lød ikke, som om det lige var noget han havde mest lyst til at gå i gang med.

Om det så hjælper den oprindelige spørger ved jeg ikke.

Beklager tidligere, dårligt formulerede indlæg.

Jeg synes dog stadig min fremgangsmåde (prøve med helt at disable sikkerheden) er den, der bedst i praksis viser om et givet trådløst netværkskort kan komme på nettet eller ej. Kan man først komme på det ubeskyttede net, kan man prøve sig frem med sikkerheden. Og den fejl spørgeren beskriver er helt klart, at hans PC ikke får forhandlet en sikker forbindelse med routeren.

Omdømme 2

Hej jeps-92

Ja - se nu begynder enigheden at brede sig.Meget glad humørikon Godt svaret

Hilsen KPN

Omdømme 3

Hej,

Helt enig der. ingen diskution.

Jeg vil nu også sige at den framgangs måde jeps-92, beskriver ikke fejler noget. jeg vil bare mene at den er meget bedre til at finde udaf at der er et problem med den Kryptering protokol men ikke hvor. men jeg tror det er en diskution til en anden tråd, da den ikke vil hjælpe ret meget med det problem der er blevet stillet i tråden. og tror nu efter at ha læst det sidste indlæg af jeps-92 at vi vil væe mere eller mindre enig om det.

men som altid har vi haft en god diskution, og det er noget mange kan lære af.

-Standart koden til trådløst netværk står på en merkat i bunden at routeren.

Var lige den sætning vi skulle bruge.

Tak.

Det hænder ofte at jeg ikke kan tilslutte mobil bredbånd Connect it. To gange har jeg ringet til 8o8o8o2o for at få hjælp. Den ene gang fik jeg besked at gå i TDC-butik og få ombyttet mit modem. Der fik jeg oplyst at det kunne jeg - de havde ikke nogen modem. Jeg havde heldigvis taget min PC med og efter at medarbejderen havde afinstalleret det og foretaget geninstallation så fungerede det. - Det måtte den tekniker jeg havde i telefonen kunne guidet mig igennem.

I dag skete det igen forsøgte 5 - 6 gange uden resultat. Ringede igen til 80808020 fik jeg svaret at jeg skulle henvende mig til sælgeren af min PC "fordi det var Microsoft styresystem der havde skylden".

Jeg forsøgte så igen at blive tilsluttet - HURRA - det lykkedes.

Har andre oplevet så ualmindelig dårlig service hos TDC-HOTLINE?

Gal humørikon

Bisse

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)