Installation af ViewRight driller...

Jeg kan ikke installere ViewRight på windows/xp.

Jeg får "error 2755" under installationen, og kan dermed slet ikke se web-tv.

-bitten

6 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Bitten,

Efter en tur på Google lader det til at "Error 2755" kommer sig af at installationsprogrammet forsøger at tilgå et bibliotek, men bliver afvist - som regel fordi du ikke er administrator på den PC, du forsøger at køre programmet på. 

Du kan forsøge at højreklikke på installationsfilen og vælge "Kør som administrator" (forudsat, at du har Windows 7) og se om ikke det skulle hjælpe Glad humørikon

/Ulf

... men nu handler det jo desværre om Windows/XP.

-Bitten

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

Det kan stadig bunde i manglende rettigheder hos den bruger, der forsøger at installere programmet (se evt. http://www.computerhope.com/issues/ch001097.htm).

Alternativt kan det være at disken er fuld, at du forsøger at installere til et skrivebeskyttet drev, eller noget helt tredje. 

/Ulf

Hej.

Man skal have administratoradgang for at installere programmet. Har man Windows XP skal man logge på med en konto, der har administratorrettigheder (eller logge på Administratorkontoen direkte hvis den er aktiv). Har man Windows 7 eller 8 kommer der en boks, hvori man skal taste kodeord gældende for en eksisterende konto med administratoradgang.

Efter at have fundet ud at det, kunne programmet uden problemer installeres på en maskine med Windows XP.

Højreklik og efterfølgende valg af "kør som administrator" virker ikke altid, tilsyneladende starter kørslen som administrator, men består processen i flere trin kan efterfølgende trin blive kørt som den bruger, der egentlig er logget på. Hvis netværksdrev med tildelt drevbogstav er indvolveret, kan det gå galt at køre som administrator, da netværksdrevbogstavet måske kun findes hos den egentlige bruger, men ikke hos administratoren.

M.v.h.

MS-ERIK

Hej

Det hjælper desværre ikke i min situation. Jeg har hele tiden kørt som administrator

og der har været rigeligt plads på disken.

-Bitten

Hej.

Fejlen ser ud til at kunne have flere årsager, men en mulig årsag kan være at Microsofts installationsprogram "Windows Installer" er fejlbehæftet eller ikke er opdateret, eller er blevet ændret af et eller andet program, der er installeret. Man kan hente en ny version på Microsofts hjemmeside www.microsoft.com , søg efter Windows Installer. Sørg endelig for at installere en version, der passer til Windowsversionen. Sørg også for at Windows forinden er opdateret med Windows Update.

OBS.  Download og installation gøres på eget ansvar.

M.v.h.

MS-ERIK

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)