Svar

Installation af TV

• Guide
  • 26 kommentarer
Jeg har fået tilsendt en ny TDC HomeBox, som jeg skal tage i brug fredag 15/5 i forbindelse med et trio-pakkeskift.
Med den TV-tilslutning, jeg har i dag, går kablet fra TV-boksen ind i en lille boks ved siden af telefonstikket og så fra denne boks ind i TDC boxen, men i de vejledninger til installation jeg kan finde på hjemmesiderne, går kablet
altid direkte fra TV-boksen og ind i tdc boxen. Jeg ved ikke hvad det er for en lille boks, det var en tdc-montør der i sin tid monterede mit trio.

Mit spørgsmål er, om jeg bare skal lade det være som det er i dag eller købe et nyt kabel og forbinde boksene direkte.

Og en helt anden ting: Er det overhovedet nødvendigt at skifte Home Boxen, den jeg har i dag kører fejlfrit og har altid gjort det.

icon

Bedste svar af jk44 10 februar 2013, 18:36

600_siemens_xpresslink_2.jpg

Som det i den sorte ring ?

Se bort fra resten af udstyret, det var lige et billed jeg kunne støve op.

mvh

Jan

Se original

19 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Den lille hvide box er nok en splitter, den bruger du hvis du i forbindelse har alm. fastnet telefoni.

Det kan du nemmest se hvis der på din tdc box er en eller to lamper der lyser og ligner et telefonrør.

Eller hvis du har det gamle 4-ports modem har en lille sølvfarvet box ved siden af. Hvis det ikke er tilfældet skal du bibeholde dit nuværende filter. Hvis du derimod er ved at ændre din telefon fra fastnet til bredbåndstelefoni skal du fjerne filteret. Du kan se på dine papirer om der angivet et em nummer eller kun et telefon nummer. er der et em nummer skal du ligeledes fjerne filtret.

mvh

Jan

Hej Jan, og tak for dit svar.

Jeg har bredbåndstelefoni i dag, og der er to lysende telefonrør på tdc boxen. Jeg ved ikke om jeg har et gammelt 4-ports modem, men det er fra juni 2009, og der er ikke nogen sølvfarvet box ved siden af. Jeg kan ikke se noget sted, at der skulle være et em-nummer.

Venlig hilsen

Finn

Omdømme 2

Hejsa

Hvis du har de 2 telefonrør burde du sagtens kunne følge vejledningen på væggen.

Den lille hvide box på væggen skulle have 3 stik, linie, telefon og adsl.

Er det korrekt så kan du roligt undvære den. Glad humørikon

mvh

Jan

Hej igen, Jan, og tak fordi du gider blive ved.

Den pågældende boks er ca. 5x5 cm, og der er kun et stik deri, hvorfra et netværkskabel går ind i tdc boxen.

Venlig hilsen

Finn

Omdømme 2

hejsa

Hvad farver er der på den box?

mvh

Jan

Hej igen

Det er en grå boks (samme farve som en stikkontakt)

Venlig hilsen

Finn

Omdømme 2

Hej Finn

Lyder som at adsl stik og der skal du forbinde fra den og til din tdcbox direkte

mvh

Jan

Omdømme 2

600_siemens_xpresslink_2.jpg

Som det i den sorte ring ?

Se bort fra resten af udstyret, det var lige et billed jeg kunne støve op.

mvh

Jan

Hej igen Jan

Og mange tak for hjælp, nu ved jeg hvad det er for en lille boks, og at jeg skal lade den blive siddende når den nye tdc homebox skal installeres.

Tak!

Venlig hilsen

Finn

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

Lyder mere til at være et netværksudtag i et 1 modul underlag. Sådan installeres det ofte, så man ikke bare sætter stik direkte på det kabel man har trukket hen til digitalmodtageren. Du må nok tage et billede af hele din installation før vi kan være sikre.
Hej droid

Tak for dit fine tilbud, men jeg har åbenbart ikke adgang til at uploade billeder.

Venlig hilsen

Finn

Omdømme 2

Jyden skrev:
Hej droid

Tak for dit fine tilbud, men jeg har åbenbart ikke adgang til at uploade billeder.

Venlig hilsen

Finn

Ok, jeg vurderer at det er et netværksudtag som beskrevet i mit ovenstående indlæg og ikke et telefonstik. Under alle omstændigheder er det vigtigt at du finder ud af hvad det er i forhold til din kommende installation.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg vil tro, at det billed Jan har vist, har samme stik som i vejledningen her

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=28663

altså et RJ11 stik

Mvh

Kim

Omdømme 2

Men trådstarter skriver jo netop at det er kablet fra digitalmodtageren der går gennem dåsen/den lille boks, altså er der mere der tyder på at det er et RJ45 og ikke RJ11. Trådstateren skriver endvidere at den ukendte boks sidder _ved siden af_ telefonstikket, igen, er det nok ikke et RJ11-telefonstik.

Og ud fra den beskrivelsen passer det godt med metoden de fleste teknikere installerer tv på - sætter RJ45 i underlag op ved digitalmodtageren og ved Homeboxen. Trådstarterens forundring er jo netop også at kablet i den nye vejledning går direkte fra digitalmodtager til homebox, altså ikke gennem en "boks" som nu. Trådstarteren fik jo også installeret tv af en tekniker.

Om det er et RJ11 eller RJ45, som på det link, er ikke til at se for en ikke-kynding person.

Prøv at læs det oprindelig indlæg igen og læs om det ikke passer meget godt med at det er et RJ45 netværksudtag.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Ingen af os ved jo hvad det faktisk er for en "lille boks på væggen" trådstarter taler om.

Jeg henviste jo kun til Jan's billed.

Mvh

Kim

Omdømme 2

Hejsa

Som udgangspunkt burde din nye box kunne monteres på samme måde som din gamle box.

Hvad er det helt konkret der bliver ændret på din tv pakke. Hvad farve har de lamper der lyser på din nuværende box. og ligner den til forveksling den nye ?.

mvh

Jan

Hej til alle venlige brugere, der gerne vil hjælpe

Der skal skiftes abonnement fra Home Trio til Home Trio Basic, det er såmænd det hele.

De nuværende lamper lyser grønt alle seks, den nuværende boks som er fra juni 2009 hænger på væggen, mens den nye, jeg har fået med posten, både kan hænge og stå på fod.

Og så er det rigtigt, som droid skriver, det er kablet fra TV-boksen, der går ind i den lille kvadratiske boks, og derfra over i TDC boxen, IKKE telefonforbindelsen.

Venligst

Finn

Omdømme 2

Hejsa

Så er der relativt enkelt, du skal blot bytte box og strømforsyning. Alle stik og ledninger flytter de bare lige over så de kommer til at sidde i samme fave stik som de gør i dag. Stikket på din væg er bare en forlænger ledning af netkablet til din tv box.

mvh

Jan

Omdømme 2

jk44 skrev:
Hejsa

Så er der relativt enkelt, du skal blot bytte box og strømforsyning. Alle stik og ledninger flytter de bare lige over så de kommer til at sidde i samme fave stik som de gør i dag. Stikket på din væg er bare en forlænger ledning af netkablet til din tv box.

mvh

Jan

Hej Jan

Den konklussion er jeg enig i Glad humørikon

Go' dag til dig Jan.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@